Uitrusting voor Vissen in Scandinavië

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Zydell
    Baby member
    • 06-06-2007
    • 2
    • Nijmegen

    Uitrusting voor Vissen in Scandinavië

    Hallo,

    Dit is mijn eerste post op dit forum dus ik zal mij eerst even netjes voorstellen. Mijn naam is Matthijs, ik studeer (geneeskunde) in Nijmegen en wil zo af en toe nog wel eens met de vaste hengel aan de kant zitten, vooral bij mijn ouders die letterlijk aan het water wonen (wat ben ik ook een luiwammes ).

    Anyways! Ik ga van 't zomer door Scandinavië reizen, vlieg naar Stockholm en reis van daaruit verder met de trein/openbaar vervoer. Ik wil in Noorwegen/zweden graag ook op de binnen(zoet)wateren/meren vissen met een werphengel op roofvis (met name forel. (dit is overigens absoluut niet het enige wat ik in scandinavië wil doen) en nu ben ik mij aan het oriënteren op de (ivm bagagelimieten) lichtgewicht visuitrusting en daarbij heb ik nog wel een aantal vraagjes

    Ik was zelf al tot de conclusie/het idee gekomen dat ik een lichte werphengel+molen moet hebben met een dyneema/gevlochten lijn en wat (forel-specifiek) kunstaas (blinkertjes, pluggen). Daarnaast ga ik waarschijnlijk ook gewoon een 'normaal' tuigje maken met zo'n dobber enzo


    Hengel:

    Ik kwam al snel op de Shimano (Exage) STC Travel Concept serie. Met name de transportlengte van 32cm vond ik erg ideaal; mijn keuze is gevallen op de EXAGE AX STC MINI TELE SPINNING en wel de versie van 2.10m 99gr. voor 10-30gr werpgewicht:



    Goede keuze? Hoor graag even of deze hengel geschikt is voor wat ik wil.

    Molen: