brasem zit ondiep

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • frankv
    Komt net kijken
    • 23-02-2002
    • 63
    • Belgium

    brasem zit ondiep

    Gisteren avondwedstrijd zonder lokvoer, maar enkel voederen met maden,casters of mais op de vijver gehad. Niet te doen. De vis trok massaal naar boven, en aangezien wij niet bovenop mogen vissen, was het algemeen een vrij grote flop. Heeft er iemand ervaring met dit soort situaties, om toch de vis naar de bodem te krijgen?
  • Skiman
    Witvisfanaat!!!
    • 27-11-2006
    • 115
    • Nijmegen

    #2
    Pfff,
    ikzelf heb hier geen idee over maar ben net als jij erg benieuwd naar reacties en tips... Ik denk dat je wel geprobeerd hebt zelf ook heel ondiep te gaan vissen om zo enigszins jouw aasje bij die brasems te krijgen???

    In afwachting houd ik het forum in de gaten.
    Zit het op een visdag even niet mee? Dan telt iedere gevangen vis voor twee!!!

    Reageer

    • spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

      #3
      ja normaal probeer je het wel om de brasem naar boven te krijgen dan door regelmatig te schieten dus als je dat niet wilt zou ik dat niet doen.

      ik denk dat ik ineens een liter pinkies erop zou gooien met een lekker flavourtje erop .

      alleen "voeren "en af en toe een flinke hand casters erop gooien dus zeker niet te vaak iets schieten of gooien.

      maar waarom ze nou omhoog komen hangt ook weer van de diepte van het water af soms pure honger dan jagen ze als gekken omhoog naar alles wat valt.

      soms de warmte van het water of het zuurstof gebrek in dat slootje ,na zware regen buien b.v.maar vaak eten ze dan ook niet.

      je ziet het met karpers wel gebeuren op zo'n zomer avond broeierig warm dan liggen ze mannetje aan mannetje naast mekaar en dan kan je met je hengel erop slaan en dan gaan ze nog niet weg.

      zijn ze echt lam van de warmte en dan moet je je erbij neerleggen dat het niet zal lukken hoor.

      een tip kan zijn als dat gebeurt de barometerstand is in de gaten te houden en meenemen die info voor de volgende keren ,vis is super gevoelig voor drukwisselingen.

      Reageer

      • frankv
        Komt net kijken
        • 23-02-2002
        • 63
        • Belgium

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Skiman
        Pfff,
        ikzelf heb hier geen idee over maar ben net als jij erg benieuwd naar reacties en tips... Ik denk dat je wel geprobeerd hebt zelf ook heel ondiep te gaan vissen om zo enigszins jouw aasje bij die brasems te krijgen???

        In afwachting houd ik het forum in de gaten.
        Dat zou ik heel graag gedaan hebben, maar het is verboden . Dus dan sta je daar mooi te kijken !

        Reageer

        • junior
          Sportvisser
          • 15-03-2005
          • 563
          • Heythuysen

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door frankv
          Dat zou ik heel graag gedaan hebben, maar het is verboden . Dus dan sta je daar mooi te kijken !
          dat is stom dat je daar niet mag vissen,
          het is een stom gezicht als de vissen boven inzitten en jij mag er niet vissen.

          hoezo mag je niet bovenin vissen?

          Reageer

          • yannik
            De kasteelvissers Viane
            • 27-07-2006
            • 694
            • Geraardsbergen

            #6
            Misschien kun je die regel een beetje omzeilen... Ik weet niet of het werkt hoor, maar als je je maden in een bak doet en je doet er een klein beetje water in zodat ze net niet onder water staan dan gaan ze drijven doordat ze zich volzuigen met lucht, als je dat aan je haak doet samen met een paar zwarte casters (ook drijvend) dan zou je beaasde haak ook boven moeten drijven (denk ik)

            Op voorwaarde dat je je onderlijn lang genoeg maakt zodat je haak net tegen het wateroppervlak komt natuurlijk... dan zou dit toch moeten lukken, niet? Maarja het is maar een theorie hé
            Wie vist, die vangt!

            Reageer

            • peterke
              Newbie
              • 11-02-2006
              • 30

              #7
              Bij ons op de stadsvijver ook , een hele zwem voorns ,windes , van die mooie grote allemaal boven aan t water....
              We mogen aan oppervlakte vissen doen , maar ik weet niet hoe je dat dan t beste doet ,voor witvis...., karpers is een makkie , brood , hondebrokken , dikke lijn enz. Maar voor zo voorns enz , die kan je niet vangen zonder aangepast matriaal denk ik.

              Mss als dat namaak aas van berkley drijvend is ????

              Reageer

              • yannik
                De kasteelvissers Viane
                • 27-07-2006
                • 694
                • Geraardsbergen

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door peterke
                Bij ons op de stadsvijver ook , een hele zwem voorns ,windes , van die mooie grote allemaal boven aan t water....
                We mogen aan oppervlakte vissen doen , maar ik weet niet hoe je dat dan t beste doet ,voor witvis...., karpers is een makkie , brood , hondebrokken , dikke lijn enz. Maar voor zo voorns enz , die kan je niet vangen zonder aangepast matriaal denk ik.

                Mss als dat namaak aas van berkley drijvend is ????
                integendeel, heel simpel, lijntje die lang genoeg is + en een drijvende caster eraan en 'klaar is Kees'. voor winde kan je trouwens ook een stukje brood gebruiken hoor.
                Wie vist, die vangt!

                Reageer

                • frankv
                  Komt net kijken
                  • 23-02-2002
                  • 63
                  • Belgium

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door junior
                  dat is stom dat je daar niet mag vissen,
                  het is een stom gezicht als de vissen boven inzitten en jij mag er niet vissen.

                  hoezo mag je niet bovenin vissen?
                  Inderdaad een stom zicht en enorm frustrerend. Op vele vijvers in onze streek is dit trouwens verboden. Er kwamen vroeger dikwijls vissers op af die enkel maar kleine maden bij hadden en dus ook enkel ondiep visten, en massa's vis vingen. Als je daar dan naast zat, en je viste niet mee ondiep, dan kon je het vergeten met je liters casters, voer, enz....
                  Ik vind persoonlijk dat je het moet toelaten, maar ja.... Nu zitten we allemaal te kijken hoe de vis lekker boven al onze casters en maden naar binnen werkt.

                  Reageer

                  • junior
                    Sportvisser
                    • 15-03-2005
                    • 563
                    • Heythuysen

                    #10
                    zal een leuk gezicht zijn als je toeschouwers heb,, denken die dat je niet kan vissen omdat de vis boven zit en jij daar niet vist,,

                    Reageer

                    • ironny
                      Moderator
                      • 04-04-2006
                      • 1377
                      • Hamont

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door frankv
                      Inderdaad een stom zicht en enorm frustrerend. Op vele vijvers in onze streek is dit trouwens verboden. Er kwamen vroeger dikwijls vissers op af die enkel maar kleine maden bij hadden en dus ook enkel ondiep visten, en massa's vis vingen. Als je daar dan naast zat, en je viste niet mee ondiep, dan kon je het vergeten met je liters casters, voer, enz....
                      Ik vind persoonlijk dat je het moet toelaten, maar ja.... Nu zitten we allemaal te kijken hoe de vis lekker boven al onze casters en maden naar binnen werkt.
                      ik ken de achterliggende gedachte niet maar ik vind t een domme regel als je t mij vraagt. lijkt wel alsof er geen vis gevangen mag worden tijdens een viswedstrijd... t is toch logisch dat je de vis zoekt? maar daar waar die uithangt mag je niet vissen... strange...
                      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                      Reageer

                      • Eduard
                        Moderator
                        • 11-08-2004
                        • 3278
                        • Sappemeer

                        #12
                        Ik neem aan dat je dus ook niets mag gebruiken om je maden te verzwaren (leem, Sticky Maggot e.d.)... Ik kan met de beste wil van de wereld geen reden bedenken waarom je niet bovenop zou mogen vissen, heel rare regel... Waarom ga je niet 'On the Drop' vissen? Je stelt je tuig diep af (op de bodem) maar verspreidt je lood over de hele lijn. Je aas zal zo langzaam naar beneden dwarrelen, de vis die bovenin zit heeft zo ook de mogelijkheid je aas te pakken. Je schiet of werpt en paar casters, maden e.d. op je voerplekje en gelijk daarna je haak met aas... Maar, nogmaals...hele rare regel...
                        groet,
                        Eduard

                        Reageer

                        • The Frisian Viking
                          NHSF Erelid
                          • 27-06-2006
                          • 5439
                          • Feânwalden

                          #13
                          Wat een achtelijke regel van niet te mogen vissen bovenin de waterlaag, als ze die regels bij ons gaan invoeren dan ben weg wat een dombo`s zeg.
                          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                          ik knibbelje foar gjin ien

                          The Frisian Viking

                          Reageer

                          • antoinette
                            Specimen Hunter
                            • 13-11-2005
                            • 1926
                            • oudenhoorn

                            #14
                            Zit ik zo te denken, maar een baitdropper lijkt mij de aangewezen oplossing, dan breng je alleen aas maar wel direct op de bodem.

                            Reageer

                            • frankv
                              Komt net kijken
                              • 23-02-2002
                              • 63
                              • Belgium

                              #15
                              En dan nu de vis nog ...

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎