Grevelingenmeer - Port Zelande

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ArjanvdS
    Zwolse Tukker
    • 18-06-2007
    • 6
    • Zwolle

    Grevelingenmeer - Port Zelande

    Hallo, beste medevissers.

    Wij gaan volgende week op vakantie naar Port Zelande aan het Grevelingenmeer. Nu was ik wel erg benieuwd hoe het hier zit met de hengelsport. Daarom heb ik een aantal vragen:

    1: Kan ik hier gewoon met mijn zoetwaterhengels en molens vissen (Spinhengels van 2.70m die ik ook voor witvis gebruik)?
    2: Moet het snoer zeewaterbestendig zijn of kan ik met "standaard" snoer vissen?
    3: Welk aas is het meest geschikt voor deze omgeving?
    4: Welke vissoorten kan ik verwachten?
    5: En weet iemand misschien een mooie stek die ook goed toegankelijk is voor iemand die slecht ter been is?

    Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, want ik heb me rotgezocht op het internet

    Ik kom zelf uit het oosten des lands (Enschede), dus het is voor mij een totaal vreemde omgeving. Vandaar dus ook de vele vragen

    Gr.
    Arjan.
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5439
    • Feânwalden

    #2
    Goeie vraag, ik ga over 4 weken naar diezelfde omgeving, ik ben ook wel nieuwsgierig
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

    ik knibbelje foar gjin ien

    The Frisian Viking

    Reageer

    • antoinette
      Specimen Hunter
      • 13-11-2005
      • 1926
      • oudenhoorn

      #3
      Te gebruiken visnylon: inderdaad zeewaterbestendig
      Te vangen soorten: platvis, geep haring
      Te gebruiken aas: voor haring 3-haakspaternoster (tis binnenwater en daar mag je max met 3 haken vissen)
      voor platvis: zeepieren en zagers (in het eiland boven grevelingen is een zaak waar je ze vers kan bestellen)
      voor geep: zeebliek
      toegangkelijk voor invaliden is de sluis bij de grevelingen tevens hotspot voor haring als ze spuien dus dan sta je wel hutje-op-mutje
      ook zijn er charterboten voor de grevelingen wat trouwens ook aan te raden is daar die charterboten geen last van het weer hebben zoals ze op open zee wel hebben.

      ERG BELANGRIJK: zorg voor je vergunningen de grevelingen is binnenwater.

      Reageer

      • ArjanvdS
        Zwolse Tukker
        • 18-06-2007
        • 6
        • Zwolle

        #4
        Bedankt voor de info, Antoinette.
        Gaat helemaal goed komen nu

        Reageer

        • de_neel
          Newbie
          • 21-06-2007
          • 38
          • breda

          #5
          grevelingen is het beste te bevissen vanaf een boot(huur).
          Ms Theo is een hele goeie,vaart vanuit brouwershaven.
          Vanaf de kant weinig mogelijkheden om een visje te vangen.
          Maar aangezien je toch in Port Zeelande zit kan je net zo goed naar het noordzeestrand rijden.
          Bij de sluis aan de noordzeekant wordt met regelmaat mooie zeebaars gevangen.
          Let wel op dat je hier niet te dichtbij staat want er wordt gecontroleerd.
          Vanaf het strand kan je wel een visje vangen.
          Neem gewoon een strandhengel mee met daarop een Zeemolen met 28/00 tot 30/00,voorslag erop van 50/00,lood van 170gram.
          Wil je het simpel houden koop dan een paar kant en klare onderlijnen en met haakmaat 6-8 en als aas(zeepieren en of zagers).
          for the rich there is therapy,for the rest there is fishing

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎