Technium Margin 950 elastiek 12/20

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

    Technium Margin 950 elastiek 12/20

    Hallo

    een vraagje vist er iemmand met deze hengel weegt maar 537 gr en een elastiek van max 20

    wat voor lijn kg kun je dan max gebruiken ?

    kun je er ook mee karperen met de pen ?
    gr Gerard
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    Lijkt me wel he Volgens mij kan er zeker 20/100 op. In engeland landen ze er zonder problemen karpers mee.
    Carpe Diem

    Reageer

    • tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
      Lijkt me wel he Volgens mij kan er zeker 20/100 op. In engeland landen ze er zonder problemen karpers mee.
      Hallo Kosmozz

      een verhaaltje soms kom je er niet onderuit i.v.met de aasaanbieding of wedstrijd regels en moet je vissen met de vaste stok met stiek voor de dunne onderlijn en kleine haken

      met de lange opslag kun je er wel komen maar moet je een valloodje aan de grond leggen om de dobber op zijn plaats te houden en dan kun je niet met staande haak vissen als dat nodig is

      mijn clubgenoten vissen maar zelden verder als 10 m en op du ZWV heb je ook 10 m nodig om net over de stenen beschoejing te vissen

      dus nu heb ik eens rond gevraagd naar het gewicht en de stiekmaat maar de meeste hengels die bij die lengte va +- 10 m wegen 500 gr en dan praat je over een stieknummer 10/12

      die Margin weegt ook maar 537 gr is 9,5 + 50 cm verlengdeel = 10 m en gaat tot stieknummer 20 en dan zou ik er hier ook mee op de Vossenkuil mee kunnen vissen ( karpervijver ) met verschillende stieknummers breder inzetbaar dus

      en je kunt je geld maar een keer uitgeven vandaar mijn vraag over die hengel
      gr Gerard

      Reageer

      • Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

        #4
        Hoi Tester,

        Ik ben zelf ook op zoek naar een karperstok en deze lijkt me wel wat. Ik vind alleen de diameter wat aan de grote kant. Browning heeft ook erg mooie stokken, maar daar betaal je een paar 100 euro meer voor. Maar goed, we vinden wel iets. Die JVS Carpbuster ligt ook erg fijn in de hand moet ik zeggen, fijner dan de technium.

        Groeten
        Dennis
        Carpe Diem

        Reageer

        • tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
          Hoi Tester,

          Ik ben zelf ook op zoek naar een karperstok en deze lijkt me wel wat. Ik vind alleen de diameter wat aan de grote kant. Browning heeft ook erg mooie stokken, maar daar betaal je een paar 100 euro meer voor. Maar goed, we vinden wel iets. Die JVS Carpbuster ligt ook erg fijn in de hand moet ik zeggen, fijner dan de technium.

          Groeten
          Dennis
          Hallo Dennis

          je hebt een Technium A X van 10 m 576 gr stiekmaat 12 die heb ik in mijn hand gehad die vond inderdaad dik

          maar deze hengel Technium Margin XTA 537 gr stiekmaat 20 staat bij ,uiterst dunne en strakke stok , en die heb ik nog niet in de hand gehad
          daarom was ik benieuwd hoe die viste en aanvoelde en eventuweel de diameter ?
          gr Gerard

          Reageer

          • spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

            #6
            als je er maat 20 in zet hoeveel cm denk je dat je dan weer van je top afzaagt(ik denk haast die extension)

            Reageer

            • tester
              Maas en Waal visser
              • 06-03-2004
              • 2596
              • Son

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
              als je er maat 20 in zet hoeveel cm denk je dat je dan weer van je top afzaagt(ik denk haast die extension)
              inderdaad maat 20 lijkt meer op een sleepkabel

              ik weet het nog niet hoe het allemaal moet maar ik had gedacht niet verder te gaan als 12 om te beginnen dan heb je wat over aan buiging

              het lijkt me wel mooi om met zo,en hengel ouderwets met voederveer en lange opslag sim sala bim vanaf de krib aan de waal op Barbelen jacht te gaan

              heb ik vannacht gedroomd
              gr Gerard

              Reageer

              • spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

                #8
                nee schoot me ff te binnen ik heb toppen met 2,1 en 2,4 mm en daar kun je een aardig stuk afzagen hoor zeker omdat ik mijn teflon bus aan de binnen kant wil hebben.

                en ja als je die 10 meter echt wil hebben lukt het niet hoor.

                Reageer

                • Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

                  #9
                  Hoi Tester,

                  Het is de xta margin die ik in handen heb gehad. De diameter was duidelijk groter dan van de carpbuster. Sommige stokken zoals de Faps 1303 daar past zo'n dik stiek standaard in zonder te hoeven verkorten. Ik weet alleen dat zo'n stiek er strak in moet worden gezet, over enkele delen. De enige functie is het opvangen van de aanslag. Barbelen aan de vaste stok, SPEKTAKEL!
                  Carpe Diem

                  Reageer

                  • tester
                    Maas en Waal visser
                    • 06-03-2004
                    • 2596
                    • Son

                    #10
                    Hallo Kosmozz

                    nu blijkt dat in september de nieuwe colectie uitkomt dus dat kijk ik nog even af anders begin je al met overjarig materiaal

                    al met al ben ik weer een hoop wijzer en ik laat het weten wat het is geworden
                    gr Gerard

                    Reageer

                    • tester
                      Maas en Waal visser
                      • 06-03-2004
                      • 2596
                      • Son

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                      nee schoot me ff te binnen ik heb toppen met 2,1 en 2,4 mm en daar kun je een aardig stuk afzagen hoor zeker omdat ik mijn teflon bus aan de binnen kant wil hebben.

                      en ja als je die 10 meter echt wil hebben lukt het niet hoor.
                      Hallo Spui

                      waarom heb je voorkeur voor een teflon bus aan de binnen kant ?
                      gr Gerard

                      Reageer

                      • Kosmozz
                        Match en Feeder
                        • 25-07-2005
                        • 1959
                        • Hannut

                        #12
                        Ik ben benieuwd naar de nieuwe collectie. Ik vind het aanbod van shimano op het gebied van dit soort karperstokken aan de magere kant. Wie weet...
                        Carpe Diem

                        Reageer

                        • spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door tester
                          Hallo Spui

                          waarom heb je voorkeur voor een teflon bus aan de binnen kant ?
                          naar mijn idee is glijd dat beter

                          en het maakt de top veel stijver ,van mij hoeft hij niet te buigen hoor.

                          Reageer

                          • tester
                            Maas en Waal visser
                            • 06-03-2004
                            • 2596
                            • Son

                            #14
                            ja je hebt dan een soort topoog van teflon dat zal wel glijden ik houd het met een overbus dan hoef ik niet zo veel er af te halen ( als dat al moet )

                            ik weet nog niet wat er allemaal wel en niet kan maar als het mogelijk is ga ik voor een vaste top en een top met topelastiek no 10 of 12
                            gr Gerard

                            Reageer

                            • spuiliefhebber
                              Verificatie gaande...
                              • 22-04-2006
                              • 4156
                              • onbekend

                              #15
                              bij de uitwendige bus glijd je elastiek over ca 1 mm teflon en bij de inwendige over 10mm ,bij de uitwendige zit je teflon randje erg dicht bij de afgezaagde top en daar kan het wel eens scherp worden

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎