fluorcarbon lijn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • willie
    Sportvisser
    • 03-12-2005
    • 626
    • wijhe

    fluorcarbon lijn

    Hallo,

    wie heeft er ervaring met fluorcarbon onderlijn
    ze zeggen dat je er meer vis mee vangt,maar ik heb ook een doosje 10/00
    gekocht, voor de feeder maar ik merk er niks van als ik geen beet meer krijg en ik ga met een fluorcarbon onderlijn vissen krijg ik ook geen beet.

    Gr. willie
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    #2
    ja ik heb het ook wel maar ik vind het dus minder sterk bij dezelfde diameter om het dus net zo sterk te krijgen word je lijntje dus wel erg dik.

    en of je er nou meer of minder mee vangt geen idee je kunt dat niet testen.

    al neem je 2 gelijke hengels en gooit ze op de zelfde plek in heb je al geen gelijke situatie.

    moeilijke vraag

    Reageer

    • Roha
      pennenbouwer
      • 18-04-2005
      • 1175
      • Nijverdal

      #3
      Persoonlijk geloof ik niet zo in "onzichtbare" lijnen. Veel meer ligt bij mij de nadruk op soepelheid van een vislijn. Ik ben van mening dat een vis 'weet' hoeveel kracht het kost om een stukje aas naar binnen te zuigen. Ook geloof ik dat een vis het verschil merkt tussen een vrij zakkend stukje aas en het aas dat je op je haakje hebt geprikt. Daarom doen op bepaalde waters die drijvende maden/casters (floaters) het zo goed. Deze heffen een deel van het gewicht van je haakje op en laten de made/caster net zo snel zakken als vrij ingeworpen exemplaren. Wanneer een vis een fractie meer kracht moet uitoefenen om aas naar binnen te zuigen, kan dat op water waar veel wordt gevist tot een 'reject' leiden. (De vis laat het aas daarna wantrouwend liggen. )
      Een dunne soepele lijn zal het voor de vis makkelijker maken om het aas te accepteren waardoor je dus meer beet zult krijgen.

      Ik heb enkel goeie ervaringen met fluo carbon als leader voor de vliegenhengel op forellenputten. Forel jaagt op zicht en laat zich makkelijker voor de gek houden met deze lijn.
      Groet'n,

      Ronald


      ><((('<><((('<><((('>
      www.dobberbouw.nl

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎