Vissen in Frankrijk Marennes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3497
    • Asten

    Vissen in Frankrijk Marennes

    Nog een paar daagjes dan is het weer zover vakantie in Frankrijk.
    Deze keer gaat het naar St.Just-Luzac in de streek Marennes-Oléron.
    Ik mag deze keer wat hengeltjes meenemen omdat de kinderen ook graag een keer gaan vissen.
    Wie weet of ik in deze streek met de picker of light feeder aan de slag kan ?
    Alle tips zijn welkom.We vertrekken van vrijdag op zaterdag nacht dus graag voor die tijd wat reakties!
    Groeten

    Frank

    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3497
    • Asten

    #2
    Ik weet inmiddels dat er een kanaal loopt van Marennes naar Rochefort.
    Iemand daar wel eens geweest ?
    Groeten

    Frank

    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

    Reageer

    • reijntjes
      Swingt(o)(i)pper
      • 12-12-2005
      • 3497
      • Asten

      #3
      NIEMAND ?
      Groeten

      Frank

      2015 de Belgen verslagen in eigen huis
      2016 walk-over Blauforlaet !
      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

      Reageer

      • reijntjes
        Swingt(o)(i)pper
        • 12-12-2005
        • 3497
        • Asten

        #4
        Ben weer terug van vakantie en geloof het of niet maar redelijk goed vis gevangen in het mooie kanaaltje.
        Binnenkort een verslagje met foto's !
        Groeten

        Frank

        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
        2016 walk-over Blauforlaet !
        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

        Reageer

        • reijntjes
          Swingt(o)(i)pper
          • 12-12-2005
          • 3497
          • Asten

          #5
          Gewapend met 2 WP's van 8 ft en een zakje brasem van JVS en een paar blikjes mais gaan vissen in het kanaal. Vakantie vergunning gehaald voor 2 weken op de camping en wat informatie ingewonnen bij de locale vissers.


          Kanaal richting Marennes



          kanaal richting Rochefort.

          Volgens de locale mensen zitten er grote karper en meerval.
          De eerste avond met de kinderen heel veel kleine meervalletjes gevangen ( let op de stekels !) en een paar grotere vissen waarvan ik zo niet weet wat het is . Het lijkt mij een soort kroeskarpertje of zo maar misschien weet iemand het mij te vertellen ?






          De foto van het meervalletje is niet zo goed maar van dit soort hebben we er enkele tientallen gevangen.
          tijdens een locale wedstrijd had de winnar iets van 16kg alleen van deze catfish.


          Ik heb enkele malen een flinke klap gehad op mijn hengeltje met als gevolg een uitgebogen haak ( 14). Waarschijnlijk een karper of toch die grote meerval ?
          Het mooiste moment was de laatste (vis) avond waarop ik weer zo'n flinke beet kreeg maar nu wel na 20 minuten ongeveer een flinke vis van 55 cm kon landen met behulp van mijn zoontje Bram.
          Weer is het voor mij een beetje onduidelijk wat het is maar met behulp van de experts op dit forum komen we er wel op uit. Ik denk zelf een graskarper maar vergeef me als ik het helemaal fout heb.



          Een mooie vis gevangen dus met een 8ft WP onderlijn 14/100 en haak 14.
          Al met al een geslaagde vakantie met een paar leuke visavonden.
          Mocht je ooit in de buurt zijn neem een karper- of meerval hengel mee je mag er namelijk ook 's nachts vissen.
          Groeten

          Frank

          2015 de Belgen verslagen in eigen huis
          2016 walk-over Blauforlaet !
          2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
          2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
          2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

          Reageer

          • heavy feeder
            on tour
            • 30-07-2007
            • 52
            • Ridderkerk

            #6
            Ziet er leuk uit die vakantie-foto's.
            Die meervalletjes heb ik ook legio gevangen in frankrijk. De Fransen beschouwen het als een plaag, omdat ze zich razendsnel voortplanten en zodoende in menig karperputje de overhand krijgen..

            die bovenste vis is geen kroeskarper maar een giebel en die onderste vis is een harder. Die kunnen zover als ik weet ruim 70cm worden en zijn idd beresterk.

            Zo zie je maar weer dat je helemaal geen tips van anderen nodig hebt en door eigen ervaring zo ook een leuk visje in het buitenland kan vangen!!

            Volgend jaar weer??

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎