feederen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...
    • 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

    feederen

    Geachte,hallo allemaal.Mijn naam is JD en ben sinds een jaartje terug in NL verhuisd na lang weggeweest te zijn.Ik ben woonachtig in omgeving Eindhoven en ben totaal niet thuis meer wat waar ligt en hoe of wat qua viswateren.Ik heb de vispas gekocht en wil binnenkort gaan feedervissen op wat leuke plekken. Heb destijds (jaren terug) een heavy feeder gekocht van Sumo DAM na aanbeveling van Raven.ene kant baal ik best wel dat ik mij destijds deze hengel heb laten 'aansmeren' omdat ik als leek totaal niets wist van vissen en vismaterialen.Maar omdat een kennis/vriend vroeg of ik eens mee ging vissen op de randmeren bij Nijkerk hebben ze mij deze hengel aangeraden. maar nu lees ik dat ik best wel heel 'zwaar' materiaal heb voor een beginner. Maar goed, ik ben laatst wezen vissen met de vaste stok (goedkope hoor van 10 euro 6m lang) maar dat beviel me eigenlijk niet zo erg goed...ik wil 'actiever' vissen en heb jaaaren geleden eens met de winkle picker gevist en beviel me heel goed. tuuren naar een dobbertje is niet echt mijn ding, maar zal best nog wel eens gaan doen.
    Nu ben ik dus op zoek naar viswateren waar ik met mijn heavy feeder kan gaan vissen, heb een goedkope viskoffer van 10 euro gekocht vorig jaar. geen visplateau nog! Wil binnenkort de Preston x3 gaan kopen en apart visplateau.heb een navigatiesysteem dus kan zo aangeboden plaatsen zoeken.
    Ik zie wel eens mensen zitten aan de grote rivieren en ben altijd benieuwd hoe die daar komen, zie vaak geen toegangbare weg.Liefst ga ik eens met een visgids (feeder) paar keer mee om de basisbeginselen te leren.Wil graag zoveel mogelijk te weten komen over het vissen en van goede vissers leren.
    Ik merk wel op deze topic 'viswateren' dat er weinig in N-Brabant is qua stekken en dat je met de feeder toch wel aangelegen bent op de nabijgelegen provincies?! en mag ik met de vispas overal vissen of heb ik andere vergunningen nodig?Dus ieder hulp is meegenomen en alvast bedankt..
  • Forummanager
    Visserslatijn Nederland
    • 30-12-2001
    • 12131
    • Albrandswaard

    #2
    Verplaatst naar Witvissen - Feedervissen
    Visserslatijn Nederland
    http://www.visserslatijn.nl
    Sinds 1997...

    Nationaal HengelSportForum
    http://www.hengelsportforum.nl
    Sinds 2001...

    Reageer

    • JohnathanDoe
      Met enige kennis...
      • 15-07-2007
      • 275
      • antwerp centre

      #3
      Bedankt voor het verzetten naar de goeie topic.excuse voor ongemak. hopelijk kan iemand mij helpen ...bedankt alvast

      Reageer

      • reijntjes
        Swingt(o)(i)pper
        • 12-12-2005
        • 3497
        • Asten

        #4
        Ik zou het proberen op de maas vanaf eindhoven via de A67 richting Venlo.
        Er zijn genoeg goede stekken in de buurt van Venlo , Grubbenvorst , Steijl etc.Even in de lokale hengelsport winkel navragen !
        Je kunt trouwens ook via de A2/A50 richting de Waal in de buurt van Nijmegen. Kijk maar eens naar de barbeel verhalen op dit forum.
        Groeten

        Frank

        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
        2016 walk-over Blauforlaet !
        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

        Reageer

        • john van den broek
          Specimen Hunter
          • 30-03-2003
          • 1089
          • Venray

          #5
          Ik zou als ik jou was de A2 richting s'Hertogenbosch/Kerkdriel pakken en daar een plekje zoeken aan de Bergse maas. Vistechnisch is het daar wat makkelijker om een visje te vangen.
          Met Google earth kun je plekjes opzoeken die makkelijk te bereiken zijn.
          Groet John.

          www.baitstore.nl

          Reageer

          • reijntjes
            Swingt(o)(i)pper
            • 12-12-2005
            • 3497
            • Asten

            #6
            Hallo John,
            Is het daar vistechnisch hetzelfde als aan de maas tussen Venlo - Boxmeer of zijn er verschillen ?
            IK ben zelf nooit aan de bergse maas geweest maar misschien wel een idee om eens te doen.
            Groeten

            Frank

            2015 de Belgen verslagen in eigen huis
            2016 walk-over Blauforlaet !
            2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
            2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
            2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

            Reageer

            • SvVoorden
              Sportvisser
              • 26-07-2002
              • 747
              • Woerden

              #7
              Volgens mij verschilt de Bergse Maas nogal van de Maas bij Venlo omdat de Bergse Maas achter de laatste stuw bij Lith zit. Je hebt hier de getijde stroom en dat is minder voor de stuw.
              Mijn ervaring is ook dat je makkelijker vis vangt in de Bergse Maas. Zelf vis ik nogal eens in de buurt van Kerkdriel en daar vang je doorgaans altijd vis.
              Vistechnisch weet ik niet of er veel verschil is dat hangt een beetje af van de plek en de stroom. Met doodtij is het altijd moeilijk om een visje te vangen.
              Sjaak van Voorden

              Reageer

              • jasperfeedervlieg
                Lucass vismaat
                • 15-07-2007
                • 268
                • Amersfoort

                #8
                Ik vis met de feeder (ik heb zelf medium feeder)
                bij de heiligerbergerbeek ik vang daar veel!
                vandaag nog gevist met een vriend en een hele dikke brasem gevangen
                maar dat is utrecht misschien een beetje ver voor je.
                maar zeker de moeite waard om is te proberen
                Groetjes jasper

                Reageer

                • john van den broek
                  Specimen Hunter
                  • 30-03-2003
                  • 1089
                  • Venray

                  #9
                  Op de bergse maas is het idd veel makkelijker om vis te vangen omdat hier altijd het water in beweging is door de getijde werking.
                  De maas boven de stuwen staat veelal stil en er komt alleen stroming door hevige regenval. Met stroming is daar ook wel redelijk makkelijk een vis te vangen, maar bij "stilstaand" water zul je toch meer uit de kast moeten halen. Er komt dan meer techniek en inzicht bij kijken.
                  Groet John.

                  www.baitstore.nl

                  Reageer

                  • JohnathanDoe
                    Met enige kennis...
                    • 15-07-2007
                    • 275
                    • antwerp centre

                    #10
                    Hartstikke bedankt allemaal voor uwe reacties.Ik zal ze eens opzoeken op google.sateliet.werkt trouwens echt heel goed,ken zo alle plekken bekijken en via navigatiesysteem kijken hoe ik er moet komen.
                    En wat denken jullie van visstekken bij Hedel (zie google earth)? mag je daar zo een plekje gaan zoeken ofzo en gaan vissen? of moet ik dan weer een andere visvergunning kopen?

                    Wat 'goede' feederstekken zijn heb ik gelezen is waar rivieren aftakken of bij elkaar komen, klopt dit (zoals u kunt zien bij Hedel zeg maar!)? ja zal zeker nog het hele forum gaan uitpluizen, zeeeer interessant allemaal. Liefst zou ik een echte profesional inhuren en een paar dagen mee gaan vissen, alle basistechnieken leren qua feedervissen? weet u iemand?

                    Vraagjes: Al deze plekken die jullie noemen, mag ik daar vissen met alleen de grote vispas? en ken je je auto vlakbij de visplekken goed kwijt? Ervaringen van uwe kanten?

                    Ik heb, zoals al gemeld volgens mijn een heavy feeder, nog geen zitkoffer met/zonder plateau en persoonlijk denk ik dat ik dat wel nodig zal hebben,klopt dit? Heb de Preston x3 op het oog en nog een aparte visplateau erbij. Wat vinden jullie ervan, uwe gebruikservaringen?

                    greetz,

                    JD
                    Aangepast door JohnathanDoe; 18-07-2007, 16:16.

                    Reageer

                    • jasperfeedervlieg
                      Lucass vismaat
                      • 15-07-2007
                      • 268
                      • Amersfoort

                      #11
                      bij mijn plekje kan je 10 meter verderop je auto kwijt

                      Reageer

                      • john van den broek
                        Specimen Hunter
                        • 30-03-2003
                        • 1089
                        • Venray

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door JohnathanDoe
                        En wat denken jullie van visstekken bij Hedel (zie google earth)? mag je daar zo een plekje gaan zoeken ofzo en gaan vissen? of moet ik dan weer een andere visvergunning kopen?

                        Liefst zou ik een echte profesional inhuren en een paar dagen mee gaan vissen, alle basistechnieken leren qua feedervissen? weet u iemand?

                        Vraagjes: Al deze plekken die jullie noemen, mag ik daar vissen met alleen de grote vispas? en ken je je auto vlakbij de visplekken goed kwijt? Ervaringen van uwe kanten?

                        greetz,

                        JD
                        Bij Hedel mag je zo een plekje uitzoeken en gaan vissen als je in het bezit bent van de grote vispas, wanneer je lid wordt van een vereniging dan krijg je deze automatisch. De auto bij de stek wordt wat moeilijker, op de meeste stekken zul je toch een stukje moeten lopen met je spullen.

                        Een proffesional inhuren ? die hebben we geen in Nederland, in Duitsland zit Michael Schlogl die een visschool heeft. In Nederland hebben we wel veel goede feederaars die je wel op weg kunnen helpen. Als ik tijd heb wil ik wel een keer een dag met je meegaan, verder zou je ook bij wedstrijden op de maas kunnen gaan kijken, voor wedstrijden kun je de site wedstrijdvissen.nl raadplegen. Aanstaande dinsdag beginnen de vakantiewedstrijden van Dussen weer op de bergse maas, hier zou je eens een kijkje kunnen gaan nemen.
                        Groet John.

                        www.baitstore.nl

                        Reageer

                        • SvVoorden
                          Sportvisser
                          • 26-07-2002
                          • 747
                          • Woerden

                          #13
                          Als je bij Hedel wilt gaan kun je beter aan de zuidkant blijven, als je niet van lopen houdt. Je moet van Den bosch naar Hedel, over de weg die Treurenburg heet, en dan voordat je de brug op rijdt links de dijk op rijden richting Empel (Bij het chauffeurscafé). Je gaat onder het sppor door en dan kun je na een meter of 500 de dijk afrijden. Je kunt de auto bijna het water in rijden als je zou willen.
                          Op deze plek kun je maar met een paar mensen vissen maar ik heb er in het verleden regelmatig erg goed gevangen en je zit er vrijwel nooit vast.

                          Succes. Als je met iemand mee wilt gaan vissen moet je dat gewoon viahet forum proberen. Er zijn genoeg mensen die vaak genoeg in de Maas vissen en als ga je alleen maar kijken dan leer je al veel.
                          Als je een keer meewilt moet je maar een PB sturen en dan laat ik wel weten als ik een keer naar de Maas ga. Ik ben overigens geen professional maar een visje vangen kan ik wel op de Maas.
                          Sjaak van Voorden

                          Reageer

                          • JohnathanDoe
                            Met enige kennis...
                            • 15-07-2007
                            • 275
                            • antwerp centre

                            #14
                            hartstikke bedankt voor uwe reacties en aanbod. Ach 'profesionals' moet je ook maar met korreltje zout nemen he hahah.Ik ben echt een leek en beginner. heb laatst voor het eerst in jaaaren eens gevist met een vaste hengel, maar vond het niet echt zo leuk als die keer dat ik eens heb gevist met die kennis/vriend met de feeder.
                            Ik zou het erg op prijs stellen als u mijn de basisbeginselen zou willen leren met de tijd. Maar ik zal vast en zeker een goede zitkoffer met visplateau moeten gaan komen om te kunnen vissen met de feeder op zulk dergelijk water, niet?

                            ik zal u beiden binnenkort eens contacteren via pb als mogelijk en misschien in de toekomst kunnen we elkander helpen (jullie meer dan mijn hahah). ik zal eens via google earth eens zulks plek bekijken en hoe ik erheen kan rijden. een stukje lopen vind ik niet erg hoor, maar zou de auto toch graag zo dicht mogelijk erbij willen hebben (meer dat ik bang ben dat er iets met de auto gebeurd!). en heb weinig zin om probleemn te krijgen met de politie of andere organisaties ivm vergunning en parkeren.
                            merci alvast en tot horens

                            Reageer

                            • SvVoorden
                              Sportvisser
                              • 26-07-2002
                              • 747
                              • Woerden

                              #15
                              Op de meeste plaatsen langs de Maas kun je je auto zoder problemen parkeren zolang je deze niet midden op straat zet natuurlijk. Zelf heb ik nog nooit problemen gehad.
                              Sjaak van Voorden

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎