Snoekbaars vraagjes...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Subarashii
    Komt net kijken
    • 15-07-2007
    • 55
    • Wamel

    Snoekbaars vraagjes...

    Hallo visfreaks,

    Ik heb een vraagje. Ik vis al sinds een paar dagen in de Nieuwe Maas in Katendrecht, Rotterdam op snoekbaars dat is in de buurt van Hotel New York en de Erasmusbrug. Altans dat probeer ik, ben daar nog een nieuweling in. Daar staat een stijger die speciaal is gemaaakt voor vissers geopend door Ahoy Hengelsport heb ik begrepen dus daar zal wel vis te halen zijn.

    Ik hoor de afgelopen paar dagen van een stuk of 8 verschillende mensen dat ze daar in de afgelopen 2 weken wel wat hebben gevangen, ik was er zelfs bij dat iemand daar wat ving.

    Ik vis daar al sinds vorigeweek woensdag bijna elke dag met doodaas en heb nog helemaal niets. Wat ik graag zou willen weten is wat ik verkeerd doe en misschien wat tips?

    Ik vis daar met 80gram lood ik hoor wel eens dat dat teveel is kan dat kloppen?

    Ik vind het fijn om mijn aas, voorntjes die ik daar zelf heb gevangen, zo klein mogelijk te houden rond de 7 a 8cm. Is dit goed of kan het nog best wel wat groter?

    Ik hoor daar ook wel eens dat misschien spiering of bliek ook wel wil helpen, klopt dat?

    Alvast bedankt voor het in iedergeval lezen.

    Djitin
  • Sido
    Sportvisser
    • 06-09-2005
    • 801
    • dorpje aan franekervaart

    #2
    Pos schijnt een van de favoriete vissen te zijn van snoekbaars... (ik weet niet zeker of dit klopt maar ik heb het een aantal keren gehoord.)
    Sido
    ____
    HSV: De Deinende Dobber

    Reageer

    • Subarashii
      Komt net kijken
      • 15-07-2007
      • 55
      • Wamel

      #3
      Pos? Zijn dat van die kleine donkerbruine visjes?



      Ik vang die hier ook vaak langs de kant waar ik ook mijn voorntjes vang. Die zijn beschermd, tenminste dat had ik ergens op een site gelezen.

      Ben vandaag trouwens weer wezen vissen van 10:30 tot 19:00 en weer niets. Heb trouwens begrepen dat bliek het ook heel goed doet bij snoekbaars, iemand ervaring hiermee?

      Reageer

      • de bomber
        Harley davidson freak
        • 21-06-2006
        • 151
        • castricum

        #4
        Geachte subarashii snoekbaars is een schugtige vis die niet zomaar toe hapt. hij is erg voorzichtig. Als ik jou was zou ik dan ook maar wat minder lood gaan gebruiken. Het geeft niet dat je aas vis beweegt. Je kan ze vangen door bijv. te dropshotten of te vertikalen. Probeer dat eerst en ga daarna aan de gang met spiering en probeer ook bliek eens. op het amsterdam rijnkanaal vang ik ze met bliek en dropshot. Ik wens je suc6 en vang ze
        mvg, de bomber

        Reageer

        • Sido
          Sportvisser
          • 06-09-2005
          • 801
          • dorpje aan franekervaart

          #5
          bomber je maakt me nieuwsgierig, wat is dropshotten?
          Sido
          ____
          HSV: De Deinende Dobber

          Reageer

          • Machinehead
            Zeelt en Karper visser
            • 07-07-2007
            • 146
            • Houten

            #6
            dropshotten is een techniek waarbij je onderaan je lijn een stuk lood hang van ongeveer 30 gram. Deze schuift dus over de bodem. Dan monteer je een Drijvende (!!) shad van 3 tot 4 inch 40 cm ongeveer boven je lood. Dit verschilt per keer natuurlijk.

            Er stond in het Juni nummer van Beet een heel uitgebreid artikel over Dropshotten.

            ik ben zelf ook van plan om het binnekort te gaan proberen

            greets

            Reageer

            • Subarashii
              Komt net kijken
              • 15-07-2007
              • 55
              • Wamel

              #7
              Thnx voor de tips .. Het is me vandaag eindelijk gelukt meteen al na 20min. in afnemend water had ik al een snoekbaars van ongeveer 71cm beet met bliek..



              Ook meteen maar ff een fototje van de omgeving, dit vind ik persoonlijk een van de mooiste visplekken ...

              Reageer

              • Sido
                Sportvisser
                • 06-09-2005
                • 801
                • dorpje aan franekervaart

                #8
                Mooie vis die snoekbaars!!
                Sido
                ____
                HSV: De Deinende Dobber

                Reageer

                • de bomber
                  Harley davidson freak
                  • 21-06-2006
                  • 151
                  • castricum

                  #9
                  De aanhouder wint zoals je ziet + wat tips van een colega hahahaha
                  mvg, de bomber

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎