spro TFX8 winkle picker

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...
    • 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

    spro TFX8 winkle picker

    excuse als dit onderwerp niet in dit topic hoort! ik wil graag een winkle picker kopen, heb mijn gedachtes gezet op de Spro TFX8 Passion Picker 2.70 Meter of de shimano speedmaster 2.40/2.70 m.
    hebben enkele van jullie gebruikers ervaringen hiermee? Ik ben een beginner maar wil wel graag een kwalitatieve hengel kopen waarmee ik jaren kan doen. Wat tussen de twee qua actie? is 2.70 lengte goed voor een picker? werpgewicht is van 10-40 ongeveer. kan ik hiermee op de maas/ waal, etch vissen of meer op kanalen zoals wilhaminakanaal, (brabant) of bieschbosch,etc?

    Ik ben op internet aan het kijken wat voor dikte vislijn ik ,moet gaan gebruiken en hoelange/soort onderlijn? ga geen gevlochtenlijn gebruiken als hoofdlijn denk ik want op deze afstand vissen is dat niet nodig, toch?
    net als met de feeder ben ik op zoek naar onderlijn montages, wat gevonden op internet maar ze laten niet zien hoe ik de onderlijnen precies moet gaan kopen? kan iemand mij hiermee helpen aub? kan ik dezelfde montage gebruiken op de feeder als op de winkle picker? dank u wel alvast...

    JD
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    Voor een kanaal of dergelijks is een picker ongeschikt (te licht en te kort). Een mediumfeeder zou mijn keuze zijn met een minimale lengte van 3,60 m.

    Reageer

    • tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door JohnathanDoe
      excuse als dit onderwerp niet in dit topic hoort! ik wil graag een winkle picker kopen, heb mijn gedachtes gezet op de Spro TFX8 Passion Picker 2.70 Meter of de shimano speedmaster 2.40/2.70 m.
      hebben enkele van jullie gebruikers ervaringen hiermee? Ik ben een beginner maar wil wel graag een kwalitatieve hengel kopen waarmee ik jaren kan doen. Wat tussen de twee qua actie? is 2.70 lengte goed voor een picker? werpgewicht is van 10-40 ongeveer. kan ik hiermee op de maas/ waal, etch vissen of meer op kanalen zoals wilhaminakanaal, (brabant) of bieschbosch,etc?

      Ik ben op internet aan het kijken wat voor dikte vislijn ik ,moet gaan gebruiken en hoelange/soort onderlijn? ga geen gevlochtenlijn gebruiken als hoofdlijn denk ik want op deze afstand vissen is dat niet nodig, toch?
      net als met de feeder ben ik op zoek naar onderlijn montages, wat gevonden op internet maar ze laten niet zien hoe ik de onderlijnen precies moet gaan kopen? kan iemand mij hiermee helpen aub? kan ik dezelfde montage gebruiken op de feeder als op de winkle picker? dank u wel alvast...

      JD
      Hallo het is een probleem om op die waters met een en de zelfde hengel te vissen en ik zal uitleggen waarom
      aan de maas vis je tot 100 gr + voer = 8 kg hoofdlijn
      en aan de kanaal kan het soms met 10 gr = 2,5 kg hoofdlijn

      als je een soepele feeder koopt die 100 gr + voer afkan kun je op de maas vissen en in geval van nood met een glas 1 oz top op de kanaal en dan kun je met 15 gr korf +voer = 30 gr vissen

      maar het blijft behelpen
      gr Gerard

      Reageer

      • JohnathanDoe
        Met enige kennis...
        • 15-07-2007
        • 275
        • antwerp centre

        #4
        bedankt voor uwe reacties.Dus als ik goed begrijp dan kan ik met de picker goed op de kanalen zoals wilhelminakanaal,de dommel essche stroom kon gaan vissen. En met mijn heavy feeder op de waal, maas ea grote rivieren of plassen zoals randmeren vissen.
        alleen zoek ik info nog hoe ik de montages precies moet knopen (maken). ik heb de hoofdlijn al via de albrightknoop vast weten te maken aan de omslag? (of hoe noemen ze dit nog maar) wat ik 2x hengellengte heb gehouden.Daaraan moet ik dus nog mijn onderlijn gaan maken.
        Is deze montage gelijk voor de winkle picker en de feeder? of moet ik de feeder totaal anders maken? (buiten dat het gewicht aan de picker stukken lager zal zijn he). want wat ik gezien heb op internet qua feeder montage is met schuif lus verbinding waarin het lood schuifd zeg maar, maar weet niet hoe ik die lussen allemaal moet gaan maken....

        Reageer

        • tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

          #5
          Hallo John

          met de feeder vis ik met vooslag of een dikke nylon hoofdlijn

          met de WP of lichte feeder vis ik zonder voorslag maar met een doorlopende gevlochten 0,4 of nylonlijn van b.v. 0.18 mm i.v. met kleine oogjes
          Aangepast door tester; 21-07-2007, 14:09.
          gr Gerard

          Reageer

          • JohnathanDoe
            Met enige kennis...
            • 15-07-2007
            • 275
            • antwerp centre

            #6
            Bedankt voor uw reactie. Enige probleem wat ik voorzie is hoe ik die voorslag en onderlijn moet knopen met bv schuifloodsysteem
            (zie http://www.abc-sportvissen.be/pagina...jnmontages.htm)

            voor de feeder hengel dan he. Ik heb de spro TFX8 winkle picker besteld en als ik hem volgende week binnen heb dan wil ik er natuurlijk zo snel mogelijk mee gaan vissen. Hiermee kan ik mooi vissen op de Dommel Essche, wilhelmina kanaal, of langzaam stromend en stilstaand wateren.
            Ik heb ook een oude Sumo Dam heavy feeder en de voorslag heb ik al geknoopt met de albrightknoop, 2x hengellengte ongeveer. Alleen de onderlijn (zie bovenstaande website) met schuiflook, montage 1 zat ik aan te denken om die te monteren aan de heavy feeder. Maar hoe?? al die knopen ken ik helaas niet.

            Met de winkle picker dacht ik aan een simpele montage, maar welke? heb gelezen dat ik dezelfde montage kan gaan gebruiken als de feeder?? dus ?

            Reageer

            • tester
              Maas en Waal visser
              • 06-03-2004
              • 2596
              • Son

              #7
              Hallo John

              een verhaaltje ik ging vissen aan de waal zonder kist alleen hengel klapstoel steun en schoudertas met de kleine dingetjes en wat pieren

              nu was ik mijn speldwartels vergeten daar ga je niet voor terug ( 40 km )en maakte ik dus uit nood geboren een simpele montage

              je pakt die hoofdlijn of voorslag en op 80 cm van het eind maak je een lus van 25 cm lang ( de knoop twee maal doorhalen )

              aan die lus doe je de korf

              aan het stuk wat er over blijft doe je aan het eind een lusje en daar doe je de onderlijn aan (lus in lus verbinding )

              een raad pak een stuk touw van een pink dik en ga aan het oefenen dat leerd vlug
              gr Gerard

              Reageer

              • tester
                Maas en Waal visser
                • 06-03-2004
                • 2596
                • Son

                #8
                Hallo John

                ik heb net het woord knopen ingevoerd bij zoeken

                en dan kom je bij de derde topic VIS KNOPEN en daar heeft Spui een paar mooie links staan

                deze jongen gaat koffie drinken

                suc6
                gr Gerard

                Reageer

                • JohnathanDoe
                  Met enige kennis...
                  • 15-07-2007
                  • 275
                  • antwerp centre

                  #9
                  He bedank! Ja zal eens verder zoeken, ben al zo veel mogelijk de website aan het uitspitten om zoveel mogelijk info te lezen.

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎