Welke vaste stok moet ik nu kopen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Mariska
    Newbie
    • 24-07-2007
    • 3
    • Alphen aan den Rijn

    Welke vaste stok moet ik nu kopen?

    Hallo,

    Ik zal mij meteen even voorstellen.
    Ik ben Mariska en woon in Alphen aan den Rijn, samen met mijn man, zoon (9 jaar) en 2 honden. Misschien zijn er nog meer vissende vrouwen hier, dat zou wel erg leuk zijn.

    Ik vis af en toe samen met mijn zoon. Hij doet sinds dit jaar mee met wedstrijden en vindt het hartstikke leuk. Hij vist met een telescoop hengel van 4 meter. Nu krijgt hij een nieuwe oversteek hengel, maar ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit welke nu het beste voor hem is.
    Ik vis trouwens zelf ook met een telescoop hengel, maar heb inmiddels een albatros fishion put over oversteek hengel van 8,2m. 2de hands aangeschaft. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe dit vist, maar het weer moet nog wat beter worden.

    Maar goed wij zijn dus op zoek naar een geschikte oversteek hengel van
    9,5m. voor een jongen van 9 jaar. Het max. bedrag is 250euro.

    Nou waren wij van plan om de spro cresta S7/6 pack aan te schaffen, maar hier op het forum merk ik dat de menigen over de spro cresta erg verschillen. Ik wil natuurlijk niet dat de hengel heel snel stuk is en er gaat natuurlijk ook nog eens een kind mee vissen, dus er wordt misschien toch iets hard handiger mee om gegaan als de bedoeling is. Overigens gaat hij nog niet meteen met 9,5m. aan de waterkant zitten hoor.

    Wij hebben ook de Shimano Hyperloop BX en de Shimano Catana CX gezien. Hij vondt dit zelf ook hele mooie hengels maar ze zijn toch wat zwaarder als de Spro en als het op de prijs aankomt heb je bij de Spro meer (209,95 voor een hengel in een luxe foudraal, met een mini extention en een extra topkit). Ik moet dan wel naar Delft om deze hengel te kopen, dat vindt ik geen probleem, maar als er steeds wat mee is, is het natuurlijk niet handig.

    Hij heeft sinds deze week vakantie en we zouden deze week een nieuwe hengel voor hem gaan kopen.

    Ik hoop dat jullie een goed advies kunnen geven en misschien hebben jullie ook nog andere merken die geschikt zijn.
    O, ja voor ik het vergeet ik las ook dat de dikte van de lijn belangrijk is, hij vist nu met 12/00, maar we willen natuurlijk wel dat hij later ook wat aan de hengel heeft, als hij meer ervaren is en misschien met andere diktes en derg. gaat vissen.

    Groetjes Mariska.
  • Master
    Voerboer
    • 26-02-2007
    • 1148
    • Zoetermeer

    #2
    Je zou toch zeggen dat je bij Flipper in Aa/dR ook moet kunnen slagen. Die hebben bijvoorbeeld Ultimate en Shakespeare en daar is niets mis mee op 9,5 meter stokken.
    Theo de Kreij.
    www.natuurzorg.eu

    Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

    Reageer

    • Mariska
      Newbie
      • 24-07-2007
      • 3
      • Alphen aan den Rijn

      #3
      Het gaat er ook niet om waar ik een hengel zou kopen, ik kom zelf namelijk heel veel bij discus buitencentrum. Dat ik het over Delft heb is alleen maar omdat ze daar een scherpe prijs voor de Spro Cresta pack hebben.

      Waar het mij om gaat is welke hengel nou echt een aanrader is voor mijn zoon. Maar ik begrijp dat Shakspeare en Ultimate goede merken zijn. Welke stok zou jij aanraden dan in deze prijs klasse en zouden deze dan beter zijn dan Spro of Shimano?

      Reageer

      • jodoti
        Vrije witvisser
        • 03-02-2007
        • 207
        • Tilburg

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Mariska
        Het gaat er ook niet om waar ik een hengel zou kopen, ik kom zelf namelijk heel veel bij discus buitencentrum. Dat ik het over Delft heb is alleen maar omdat ze daar een scherpe prijs voor de Spro Cresta pack hebben.

        Waar het mij om gaat is welke hengel nou echt een aanrader is voor mijn zoon. Maar ik begrijp dat Shakspeare en Ultimate goede merken zijn. Welke stok zou jij aanraden dan in deze prijs klasse en zouden deze dan beter zijn dan Spro of Shimano?
        Waarschijnlijk altijd een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar ik zou zeker voor Shimano gaan, een echt wereldmerk.

        Reageer

        • stefan1970
          vissen altijd lekker
          • 30-07-2006
          • 35
          • weesp

          #5
          kijk een op de grauvel site daar heb je ook goeden vishengels
          je heb daar een duure klasse en een goedkoperen klasse...verder zal ik aan me buurman vragen die is sub agent nederland van het betrevende merk

          groetjes stefan

          Reageer

          • antoinette
            Specimen Hunter
            • 13-11-2005
            • 1926
            • oudenhoorn

            #6
            @Mariska, Rothfusz in Delft kan je heel goed adviseren daarover mijn schoonfamilie (allemaal delftenaren en vissers) halen al hun hele leven daar hun spullen, geen betere hengelsportzaak in Delft dan Rothfusz.

            ps ik ben ook een vissende vrouw

            Reageer

            • esperto
              Sportvisser
              • 16-09-2006
              • 654
              • Oostkamp (Brugge)

              #7
              Als je een stok zoekt waar je alle kanten mee opkan kan ik jou meer dan ooit de colmic nucleaire aanraden. Standaard met mini extension naar 10m, ik dacht dat hij rond de 200 euro kostte. Een extra kit kost 57euro ofzo. Deze stok kan tegen een stootje, en daarvan zal je de bussen op 8of 7 meter niet doorknijpen.
              Wat het grote voordeel is, is dat de xtra kitjes goedkoop zijn (57euro) maar nog interessanter is dat er powerkits (voor karper dus ) en verschillende soorten kanaalkits te verkrijgen zijn. Kortom kan je met deze stok bijna alle kanten uit.

              Reageer

              • RoyvH
                Met enige kennis...
                • 20-07-2007
                • 337
                • Deurne

                #8
                hallo

                zelf ben ik sinds kort een trotse eigenaar van een cresta van spro

                als ik je een tip moet geven zou ik deze hengel met topstiek kopen

                deze hengel vind ik naar mijn eigen ervaringen <ca 18x mee gevist> een dikke 10

                ik heb met deze hengel ook al veel vis gevangen en ook heele groote zoals een zeelt van 55 cm en diverse normale zeelten en mooie schubkarpers

                de hengel houdt zich super en is lekker strak en super licht

                er is maar 1 nadeel en dat is de transport lngte hij is behoorlijk lang

                maar je kunt niet alle shebben

                suc6 met je aankoop
                koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud

                Reageer

                • Ronald Nannings
                  Verificatie gaande...
                  • 05-08-2006
                  • 602
                  • Enclave Friesland

                  #9
                  Hoi,

                  Een vaste hengel kopen is op zich niet zo moeilijk. Er zijn natuurlijk wel belangrijke zaken die je in de gaten moet houden. Zijn er bijvoorbeeld topsets of reserve delen goed verkrijgbaar. Daarnaast moet de garantie en de service van de plaatselijke winkelier goed zijn. Kijk rustig goed rond en vergelijk alle hengels goed op strakheid en stabiliteit en informeer over de mogelijkheden.
                  Laat je zoon even de hengels in de hand nemen en op de viskist zitten (in veel winkels kan dat) en vraag aan je zoon of de hengel prettig aanvoelt. Hij moet er namelijk mee vissen en moet een niet prettig liggende stok heeft die jongen weinig plezier. Laat in elk geval je zoon de hengel kiezen... Voor 250 euro heb je heel veel hengels die heel goed voldoen. Spro is prima, maar er zijn natuurlijk veel meer merken. Succes!

                  Reageer

                  • tester
                    Maas en Waal visser
                    • 06-03-2004
                    • 2596
                    • Son

                    #10
                    Hallo Mariska

                    ik zit met het zelfde probleem ik ben niet jong maar ik wil een vaste stok van 9,5 meter met verlengdeel tot 10 m en om het alround te maken een karper stok niet dat ik dat veel wil gaan doen maar dan heb ik wat rezerve aan kracht

                    ikke dus verschillende winkels binnen en wat blijkt ,ik zal het merk niet noemen maar er zijn hengels bij die op de topdelen men zo in elkaar drukt
                    en dan nog 300 € vragen Brrrrrr

                    dan heb ik nog een hekel aan dikke hengels en dat lijkt me voor een jongens hand ook niet plezierig

                    ik ben er nog niet klaar mee maar tot nog toe heb ik een mooie dunnne SPRO gezien en een van JVS die tegen een stootje kunnen

                    maar de zoektocht gaat verder

                    suc6 en laat je het weten wat het geworden is
                    gr Gerard

                    Reageer

                    • Master
                      Voerboer
                      • 26-02-2007
                      • 1148
                      • Zoetermeer

                      #11
                      Tester, Kijk eens naar de Shakespeare Victorie 1000 of 2000 serie. Is er een prima stok voor. En wat die 9,5 meter betreft, mijn voorkeur gaat toch echt uit naar de Shakespeare Victorie 3000. Rond de 260 euro, licht, strak en beresterk. Welliswaar geen extra topset, maar de vraag is of dat al nodig is. Er zijn wel sets bij te bestellen voor circa 60 euro.
                      Theo de Kreij.
                      www.natuurzorg.eu

                      Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                      Reageer

                      • junior
                        Sportvisser
                        • 15-03-2005
                        • 563
                        • Heythuysen

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door tester
                        Hallo Mariska
                        ik ben er nog niet klaar mee maar tot nog toe heb ik een mooie dunnne SPRO gezien en een van JVS die tegen een stootje kunnen

                        vandaag de JVS gezien,, strak,licht en sterk... mooie hengel.

                        Reageer

                        • tester
                          Maas en Waal visser
                          • 06-03-2004
                          • 2596
                          • Son

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Master
                          Tester, Kijk eens naar de Shakespeare Victorie 1000 of 2000 serie. Is er een prima stok voor. En wat die 9,5 meter betreft, mijn voorkeur gaat toch echt uit naar de Shakespeare Victorie 3000. Rond de 260 euro, licht, strak en beresterk. Welliswaar geen extra topset, maar de vraag is of dat al nodig is. Er zijn wel sets bij te bestellen voor circa 60 euro.
                          inderdaad is die extra topset niet nodig

                          het moet een hengel zijn van 9,5 m lang met verlengdeel naar 10 m

                          rond de 500 a 600 gr en tot 0,18 a o,20 mm draad als het nodig is maar meestal houd dat bij o,14 wel op en dan kom je bij een zware brasem of karper hengel uit als ie dan ook nog dun van diameter is en dik van wand is en je kunt er over een paar jaar ook nog een onderdeel van bestellen dan is de prijs al minder belangrijk

                          maar ik heb die 3000 nog niet in de hand gehad waar is ie te bezichtigen
                          gr Gerard

                          Reageer

                          • blackhawk1100
                            Newbie
                            • 04-01-2007
                            • 5

                            #14
                            hey mariska
                            ik denk dat een bifa = magiq powerlight pro
                            goed voldoet aan jou eisen
                            hij kost in de hengelsport zaak waar ik kom 245 euro voor 9meter en half
                            en 180 euro voor 8 meter 20
                            er kan een 20 honderste aan maar de mijne heeft al een 25 honderste test overleeft met een karper van 6 kilo
                            der is maar 1 nadeel denk k voor jou zoon hij weegt wel over de 600 grammen op 9.5 meter
                            maar t is volgens mij een van de sterkste hengels dat er in de handel ligt

                            hoop dat men post helpt en nog veel visplezier voor jou en je zoon
                            groete dimi

                            Reageer

                            • Mariska
                              Newbie
                              • 24-07-2007
                              • 3
                              • Alphen aan den Rijn

                              #15
                              Inmiddels hebben wij een Spro Cresta S7/6 pack aangeschaft.
                              1 deel met elastiek en 1 deel met een kikkertje. Mijn zoon
                              moet er nog mee gaan vissen, maar hij zal er zeker veel
                              plezier van hebben.

                              Allemaal bedankt voor de adviezen.

                              Hebben jullie nog tips hoe je de hengel goed moet onderhouden
                              en hoe je het elastiek moet behandelen?

                              Groetjes Mariska.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎