Donau wateren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • BasB
    IJssel-ganger
    • 04-08-2007
    • 393
    • Deventer

    Donau wateren

    Hallo allemaal!

    Binnenkort ga in naar Passau (op de grens tussen Duitsland en Oostenrijk) om te vissen. Ik ben hier echter niet echt bekend en ik vroeg me af wat er zoal te vangen is in het bovenstroomse deel van de Donau (Duitsland/Oostenrijk). Ik weet wel dat er snoek, snoekbaars, meerval, karper, steur, zalm, forel, barbeel etc.. in de Donau zwemt, maar wat is een aanrader om op te vissen in dit gebied (het gebied waar de Inn in de Donau stroomt) en welke zijstroompjes zijn interessant ?

    En als iemand dat weet, wat voor aas...? Daar lokaal aas kopen of vooraf hier inslaan?

    Groeten Bas
    2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EU
  • BasB
    IJssel-ganger
    • 04-08-2007
    • 393
    • Deventer

    #2
    niemand een idee over de grensregio Passau?
    2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EU

    Reageer

    • de bomber
      Harley davidson freak
      • 21-06-2006
      • 151
      • castricum

      #3
      BasB het is altijd interresant om op dat soort plekken te vissen. Je kan idd beter daar je aas kopen en gelijk ook een beetje info vragen aan de locale vissers of hengelsportzaak. Ik weet niet waar je op wil gaan vissen ? mischien als je dat vermeld dat ik je iets verder kan helpen.
      mvg de bomber (visgids in Macedonië en slovenië)
      mvg, de bomber

      Reageer

      • BasB
        IJssel-ganger
        • 04-08-2007
        • 393
        • Deventer

        #4
        Is er in de Duitse Donau Steur te vangen? Of forel? Of meerval? Dat zouden dan wel de soorten zijn waar ik op zou gaan willen vissen..
        2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EU

        Reageer

        • de bomber
          Harley davidson freak
          • 21-06-2006
          • 151
          • castricum

          #5
          BasB voor meerval vissen kan je grote pellets gebruiken of diepduikende pluggen.Ik gebruik het liefst die van predarek die kunnen zo een 8m diep gaan. Je kan ook kleine karpers+/- 4pond gebruiken als aas (levend). Je moet wel onder der kant gooien met je plug of je aas,want daar zitten meestal de holen. Steur wordt wat lastiger ik heb gehoord dat ze ze soms op een boilie vangen (squit,krab,enz)maar dat kan ik je niet 100% zeker zeggen.
          mvg, de bomber

          Reageer

          • BasB
            IJssel-ganger
            • 04-08-2007
            • 393
            • Deventer

            #6
            OK, bedankt, morgenvroeg om 4 uur vertrek ik die kant op, ik laat wel wat foto's zien als ik terug ben Tenzij het zwaar tegenviel natuurlijk :P
            2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EU

            Reageer

            • de bomber
              Harley davidson freak
              • 21-06-2006
              • 151
              • castricum

              #7
              Nou een fijne vakantie man en vang ze We wachten op je foto's
              mvg, de bomber

              Reageer

              • BasB
                IJssel-ganger
                • 04-08-2007
                • 393
                • Deventer

                #8
                Nou.... doe mij maar een Nederlandse rivier..... Ik zat op de grens van duitsland en oostenrijk... EEN GROOT DRAMA! Ten eerste is het vissen daar afgrijselijke duur..... ik wilde eigenlijk op van alles en nog wat vissen en op verschillende plekken (jaja, op vakantie wil ik wel het een en ander zien) Eerst maar eens even op zoek naar de dichts bijzijnde viswinkel om een vergunning te kopen.... 35km verderop:S.

                Om een weekje in (een deel van 30 km) de Donau te vissen moet je 20 euri neerleggen, daarnaast moet je nog een 'Lizenze' van Oostenrijk hebben van 11 euri. Dat valt op zich nog wel mee, maar na wat te hebben rondgereden en wat navraag te hebben gedaan, kwamen we er achter dat zowat alle rivieren in onze omgeving prive zijn en dat bijna nergens in gevist mog worden :'(! Vervolgens op zoek gegaan naar een beetje groot meer, lag net over de grens in Duitsland... Om daar een dagje te kunnen vissen zou me dat ook 30 euri kosten... Dussss.... resultaat.. alleen maar in de Donau vissen....

                Wel het een en ander gevangen: barbeel, sneep, brasem en forel. Mijn gevoel van dit tripje is niet geweldig.... Fantsoenlijke inlichtingen kon ik bijna nergens krijgen wat het niet echt makkelijker maakte om iets te vangen. En dan het vergunningstelsel daar... daar begreep ik geen klap van :s. Volgende keer maar een georganiseerde visstrip regelen
                2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EU

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎