wanner kies je voor de platte dobber

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • RoyvH
    Met enige kennis...
    • 20-07-2007
    • 337
    • Deurne

    wanner kies je voor de platte dobber

    hallo,

    ik vroeg me iets af

    wanneer kies je voor zo een platte dobber ik weet voor op stromend water
    maar is dat dan voor de maas en waal enz enz

    of wordt dit ook gebruikt voor op kanalen waar de sluizen zorgen voor een enorm snelle stroming?

    nu is het zo dat ik binnekort een wedstrijd ga vissen op het julianakanaal en daar kan het behoorlijk snel stromen door het schutten van de sluis
    het water is er behoorlijk diep 4 tot 6 meter is me verteld is zon platte dobber dan ook geschikt??

    zijn er nog speciale dingen waar je rekening mee moet houden als je zo`n dobber wil monteren en gebruiken?

    mvg
    koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud
  • Fritsie
    Frequent aanwezig
    • 19-10-2005
    • 185
    • Heerenveen

    #2
    De dobbers die jij bedoeld heten vlagdobbers. Deze dobbers zijn erg geschikt voor stromend water. je hebt ze vanaf 0,5 gram tot wel 50 gram. Met deze dobbers wordt vaak blokkered gevist. Het voordeel van deze dobbers is dat je lichter kunt vissen in een zwaardere stroming oftewel als je normaal met een dobber van 8 gram vist dan kun je met een vlagdobber van ongeveer 4 gram vissen. Er staat vast meer over deze dobebrs op dit forum. Even zoeken dus.
    Catch and release

    METHOD FEEDERVISSER!!!!!!!

    Team www.hengelsportcentrumarnold.nl

    Reageer

    • boerenkool
      Verificatie gaande...
      • 18-11-2002
      • 101
      • landbouwstraat

      #3
      Kijk even bij deze site, daar staat alles over vlagdobbers..

      Reageer

      • Sido
        Sportvisser
        • 06-09-2005
        • 801
        • dorpje aan franekervaart

        #4
        vreemd taaltje :P
        Sido
        ____
        HSV: De Deinende Dobber

        Reageer

        • Roha
          pennenbouwer
          • 18-04-2005
          • 1175
          • Nijverdal

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Sido
          vreemd taaltje :P
          Bovenaan de site zie je drie ronde vlaggetjes waarmee je de taal kunt aanpassen (naar Engels)

          Vlagdobbers;

          Pennen die het best tot hun rechtkomen in constant stromend water. (Wanneer de antenne 100% verticaal staat heb je het juiste draagvermogen voor de heersende stroming bepaald.)
          Omdat je aangeeft deze pen te willen inzetten op het Julianakanaal, denk ik dat het hiermee heel moeilijk vissen voor je wordt omdat die stroming door sluiswerking steeds zal wisselen en zelfs de andere kant op kan gaan. Je zou dus een massa topsets met verschillende vlagdobbers nodig hebben om die wisselingen op te kunnen vangen.

          De vlagdobber bestaat al decennia en werd door de firma Cralusso geperfectioneerd. Vanwege de hydrodynamische vorm heeft een vlagdobber veel minder last van het fenomeen stroomdruk dan een normale bolle pen. Hij blijft daardoor rechterop staan in de stroming en geeft daardoor beter de aanbeet door. Zoals Fritsie al opmerkt is dit type pen heel geschikt om blokkerend meet te vissen. Een totaal stille aasaanbieding dus. Wanneer je echter ook driftend en plagend wilt gaan vissen, kun je m.i. beter een bolle dobbervorm kiezen.
          Op de IJssel of Waal komt zo'n platte pen dus wel heel goed tot z'n recht!!
          Groet'n,

          Ronald


          ><((('<><((('<><((('>
          www.dobberbouw.nl

          Reageer

          • RoyvH
            Met enige kennis...
            • 20-07-2007
            • 337
            • Deurne

            #6
            kijk en nu weet ik helemaal wat ik moet doen badnkt voor je antwoord super
            koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎