probleem met feederen.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sanderzwolle
    vis held
    • 03-06-2007
    • 25
    • zwolle

    probleem met feederen.

    Ik heb vaak met feeder vissen dat ik het eerste uur tot 2 uur veel vis vang en dan op eens niks meer, zoals vandaag ook ik begon om kwart voor 6 s`ochtends met een vriend en tot half 8 hebben we goed gevangen ( 11 brasems en nog een paar mooie voorns in de zwolse vecht ) maar toen stopte het op eens.

    zal dit aan het voeren liggen ? elke keer als ik inwerp doe ik er wel voer in.

    alvast bedankt
  • Machinehead
    Zeelt en Karper visser
    • 07-07-2007
    • 146
    • Houten

    #2
    het helpt vaak als je beeten minder worden om meer maaien en wormen door je lok aas heen te doen. Bij mij werkt het meestal wel.

    Mocht het niet helpen dan zijn de vissen gewoon van je stek af, probeer te zoeken waar de vissen op dat moment zitten, en begin daar een nieuwe voerstek.

    Wat voor voer gebruik je, en wat voor haakaas?

    greets

    Reageer

    • sanderzwolle
      vis held
      • 03-06-2007
      • 25
      • zwolle

      #3
      ik gebruik als voer 25 procent gemalen hennep en voor de rest kant en klaar voer dus niet veel bijzonders is er mischien nog iets aan toe te voegen ?
      als haakaas gebruik ik maden.

      Reageer

      • RoyvH
        Met enige kennis...
        • 20-07-2007
        • 337
        • Deurne

        #4
        vaak helpt het wel als jee eens een andere aassoort gebruikt zoals casters maden wormen pieren verse de vase misschien kunstazen zoals die van powerbait

        een standaard voer met 25% hennep persoonlijk vind ik t veel maar ieder zijn voer zeg ik altijd
        probeer ook eens wat te experimenteren met je voer misschien hou je de vis met een ander bestandeel langer actief .....

        als ik na t zoeken met aas en geprobeerd heb met een langer of korter ondelijn te vissen probeer ik meestal een meter of 10 korter of verder te vissen

        als dat allemaal niet mee helpt maak ik een vorplek zo`n 15 meter uit de kand met de hand en werp ik mn hengel daar neer met wat lood
        dit gebeurd misschien maar 1of2 keer perjaar dus echt een wanhoopspogin....

        ik hoop dat je hier iets aan hebt
        koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud

        Reageer

        • sanderzwolle
          vis held
          • 03-06-2007
          • 25
          • zwolle

          #5
          ok harstikke bedankt voor de tips ik ga het deze week nog uitproberen en dan horen jullie het wel

          Reageer

          • janb
            jan b
            • 21-11-2005
            • 1982
            • 't Nieuweland

            #6
            Je zou de vis afstand kunnen veranderen en een paar meter achter je voer gaan vissen Iets van tussen de 2 a 3 mtr verder ,de vis heeft nog al eens de gewoonte om achter je voer te kruipen ,dus iets verlengen ,misschien helpt het .Niet geschoten is zeker mis.
            Groeten van Jan de visser

            Reageer

            • Rick de visser
              Alrounder&Binder
              • 28-02-2007
              • 166
              • Nw-Roden

              #7
              wat voor een rig gebruik je dan
              misschen moet je oppassen met overvoeren

              Reageer

              • drent
                Verificatie gaande...
                • 22-06-2007
                • 25
                • Hoorn

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door sanderzwolle
                Ik heb vaak met feeder vissen dat ik het eerste uur tot 2 uur veel vis vang en dan op eens niks meer, zoals vandaag ook ik begon om kwart voor 6 s`ochtends met een vriend en tot half 8 hebben we goed gevangen ( 11 brasems en nog een paar mooie voorns in de zwolse vecht ) maar toen stopte het op eens.

                zal dit aan het voeren liggen ? elke keer als ik inwerp doe ik er wel voer in.

                alvast bedankt
                De Overijsselse Vecht heeft (tot verdriet van vele sportvissers) sinds een jaar of 20 volautomatische stuwen.
                Als je regelmatig in de Vecht vist is het je vast weleens opgevallen, dat de stroming (op zijn zachts gezegd) niet constant is.
                Normaal gesproken stroomt hij richting Zwarte-Water, maar het kan ook van het ene op het andere moment stil gaan staan, om vervolgens de andere kant op te gaan stromen.
                Daarbij kan de stroomsnelheid ook nog eens behoorlijk variëren.
                Ik zeg niet dat dit bij jouw de oorzaak is van het verminderen van de aanbeten, maar mijn ervaring is dat het wel het geval kan zijn.
                Hou dit eens in de gaten en anticipeer hierop.

                Wat jou voer betreft: Ik vind gemalen hennep in het voer niet verkeerd, maar 25% in stromend water wel wat veel.

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎