Voorstellen en vraag mbt winkle picker

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Raimon
    Newbie
    • 07-08-2007
    • 7
    • Nieuwegein

    Voorstellen en vraag mbt winkle picker

    Hallo allemaal!

    Ik zal me allereerst eens voorstellen.. Ik ben Raimon, kom uit Nieuwegein en ben 26 jaar oud. Heb eigenlijk jarenlang niet meer gevist, vroeger trok ik er als kind zijnde voornamelijk op uit met de vaste hengel op zoek naar witvis, later ging ik nog wel eens met de spinhengel op pad. Zoals gezegd heb ik nu al jaren niet meer gevist, waarom weet ik zelf eigenlijk niet... Afgelopen vakantie ben ik door een vriend van mij echter weer aangestoken met het visvirus en nu sta ik zelf ook weer te popelen om te gaan vissen. Die vriend houdt zich voornamelijk bezig met karpervissen, ik wil me meer op witvis richten...

    Daarom ben ik nu dus op zoek naar een winkle picker om het weer eens op te pakken. Ik wil de kosten nog wel een beetje in de perk houden, ik begin immers nog maar net weer. Ik heb mijn oog laten vallen op een Shimano Nexave BX hengel van 2,40. Lijkt me een aardige hengel om mee te beginnen en voor een leuke prijs. (?)

    Nu heb ik alleen geen idee wat voor molen ik hier het beste bij kan zoeken?? Suggesties op dat gebied en overige tips zijn dan ook van harte welkom!! Ik ben nog maar een beginnertje, dus kan wel wat hulp gebruiken! De zoekfunctie heb ik al gebruikt, ook wel wat aan gehad maar nog niet echt een eenduidend antwoord kunnen vinden en bovendien heb ik dit topic mooi kunnen gebruiken om het spite af te bijten en me voor te stellen!
  • jasperfeedervlieg
    Lucass vismaat
    • 15-07-2007
    • 268
    • Amersfoort

    #2
    Welkom !

    Reageer

    • ironny
      Moderator
      • 04-04-2006
      • 1377
      • Hamont

      #3
      Raimon,

      Ik heb dezelfde winkelpicker en ik ben er wel tevreden over. aanvankelijk leken mij de toppen te stug maar nu ik een aantal keer mee heb gevist vind ik m lekker vissen. hij is lekker licht.

      ik heb hier een molentje op gekocht van shimano, (shimano ilivio 2500 RA) of iets in die zin. een klein molentje maar doet het voor mij prima en deze kostte me iets van 35€ volgens mij.

      Ik heb 22/00 nylon draad erop liggen. bevalt mij prima allemaal!

      mvgr ronny
      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

      Reageer

      • Raimon
        Newbie
        • 07-08-2007
        • 7
        • Nieuwegein

        #4
        Dank voor de reacties alvast!

        Ik kan nu via een kennis aan een Mitchell molentje komen, een 310X. Is dat wat om mee te beginnen?

        Reageer

        • Machinehead
          Zeelt en Karper visser
          • 07-07-2007
          • 146
          • Houten

          #5
          lijkt mij een prima feeder molen, lekker grote spoel ook, en mitchells zijn meestal wel goed.

          Reageer

          • Forummanager
            Visserslatijn Nederland
            • 30-12-2001
            • 12131
            • Albrandswaard

            #6
            Voorstel gedeelte gekopieerd naar het "Voorstellen" subforum.
            Visserslatijn Nederland
            http://www.visserslatijn.nl
            Sinds 1997...

            Nationaal HengelSportForum
            http://www.hengelsportforum.nl
            Sinds 2001...

            Reageer

            • Raimon
              Newbie
              • 07-08-2007
              • 7
              • Nieuwegein

              #7
              Ik vond de 310X persoonlijk erg iel en heb de 308X genomen. Effe een maatje groter... Morgen of vrijdag krijg ik de rest van het spul binnen, dus van het weekend maar eens aan de slag!

              Reageer

              • Raimon
                Newbie
                • 07-08-2007
                • 7
                • Nieuwegein

                #8
                Vandaag eindelijk alles binnen. Uiteindelijk toch voor de 2,70 meter gekozen.

                Heb nu 0,16 lijn op de spoel zitten met een onderlijn van 0,12, daaraan een haakje 12. Voerkorfje met 10 gram lood (heb ze ook met 20 gram) met een hoekafhouder op de hoofdlijn gemaakt en met een warteltje een onderlijn van 40 cm vastgemaakt.

                Klinkt dit oké, of zit er gelijk al een domme beginnersfout tussen? Of zijn er gewoon dingen die beter kunnen?

                Reageer

                • willie
                  Sportvisser
                  • 03-12-2005
                  • 626
                  • wijhe

                  #9
                  hallo Raimon kijk even op deze pagina daar staan wat voorbeelden op zonder dat je een hoekafhouder gebruikt deze Belgische webpagina

                  gr willie

                  Reageer

                  • Raimon
                    Newbie
                    • 07-08-2007
                    • 7
                    • Nieuwegein

                    #10
                    Staat inmiddels bij m'n favorieten! Bedankt!

                    Vanavond eens proberen met hoekafhouder en dan dit weekend misschien eens aan de klus met zo'n lusmontage oid. Ik hou jullie op de hoogte!

                    Reageer

                    • Machinehead
                      Zeelt en Karper visser
                      • 07-07-2007
                      • 146
                      • Houten

                      #11
                      Hoekafstand houder is volgens mij niet nodig. Ik heb gehoort dat je hierdoor juis meer aanbeten mist. Geen idee of het waar is
                      Je kan ook gewoon een klein warteltje op je voorslag zetten tussen 2 loodjes in ongeveer 15 cm. Aan dat warteltje hang je dan je korf.

                      Reageer

                      • Raimon
                        Newbie
                        • 07-08-2007
                        • 7
                        • Nieuwegein

                        #12
                        Vanavond voor het eerst een paar uurtjes gevist in een vijver hierachter. Moet zeggen dat het me niet tegenviel... Drie flinke voorns gevangen, maar ook aardig wat misgeslagen... Daar dus nog even aan werken! Misschien idd de montage veranderen! Had stiekem toch ook wel op een brasem gehoopt... Morgen ga ik weer een middagje vissen, jullie horen het wel weer!

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎