2 jaar vissen, niks gevangen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • remco p
    Newbie
    • 11-08-2007
    • 3
    • Brunssum

    2 jaar vissen, niks gevangen

    hallo allemaal,

    Al 2 jaar vis ik op witvis met de vaste stok. Ik gebruik hiervoor een haakje nr. 14, maaien (rood en wit) en een dobber waarop staat: 0,70

    ondanks mijn verwoede pogingen en geduld, heb ik nooit iets gevangen. Wel een paar bijna. Maar die bijten alleen het aas eraf.

    Kan iemand mij helpen.
    Het zou ook fijn zijn als iemand uit brunssum/omgeving brunssum die veel/meer ervaring heeft, eens met mij mee ging vissen (mssn een paar keer) om het mij te leren
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

    #2
    beste remco

    niet om het een of t ander hoor en met alle respect maar 2 jaar niks gevangen... in hoeveel pogingen dan van hoeveel uur? en zit er wel vis waar je gaat vissen? ( rode maden zijn overigens verboden)

    brunssum is nogal een eindje van waar ik woon maar ik zou zeggen, lees eens goed door dit forum, maak een lijntje klaar en dat kan ook prima met je dobbertje van 0.70 en zo n haakje 14 (alhoewel je wellicht beter een iets kleiner haakje kunt pakken om te beginnen). neem wat kant en klaar voer en ga met je spulletjes naar de waterkant.

    ik kan me nauwelijks voorstellen dat je in deze tijd van het jaar keer op keer blankt...

    vertel anders eens wat meer hoe je vist. lengte hengel, dikte draad, viswater etc..

    grtzz ronny
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

    Reageer

    • koopman
      sd
      • 27-06-2007
      • 126
      • fvgdfg

      #3
      Dat vind ik opzich ok wel knap, als je 2 jaar vist en niks vangt.
      Probeer dan gewoon eens een ander vijvertje, kanaal ofzo. Rode maden zijn inderdaad verboden, maar met witte maden kan het wel jah. Als er geen viswinkel in de buurt is bijvoorbeeld, kan je het net zo goed met brood proberen (lukt net zo goed, alleen het gaat er sneller af zeg maar)
      Ik weet natuurlijk niet hoe je vist en hoeveel maden je eraan doet zeg maar. Maar je moet niet je hele haakje vol met die dingen doen, ik doe altijd 2 en als het telkens kleine tikjes zijn van mijn dobber (dat de vis telkens maar niet doorbijt) doe ik er 1 aan.
      Over brood, gewoon een klein bolletje er aan doen, dus geen grote van een ping-pongbal eraan doen.
      Lokvoer gebruiken kan goed helpen. Ook kan je de hoogte van de dobber af en toe veranderen, dat wil namelijk nog wel een helpen. Misschien heb ik je hier een beetje mee geholpen, maar jah... Ik denk eigenlijk niet zo heel veel, maar in ieder geval iets misschien
      succes in ieder geval en hopen op een goede vangst zullen we maar zeggen

      Reageer

      • ws
        Komt net kijken
        • 05-03-2006
        • 80
        • Oirschot

        #4
        Wel een volhouder!

        Reageer

        • koopman
          sd
          • 27-06-2007
          • 126
          • fvgdfg

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ws
          Wel een volhouder!
          hahaha, jah dat zeker. Gelukkig vang ik redelijk wat, maar als ik al na Twee weken al helemaal niks vang (en zeker geen simpel voorntje ofzo), dan is de lol er ook snel af en doe je vast iets verkeerd

          Reageer

          • Driehoek
            Sportvisser
            • 17-06-2007
            • 787
            • Rijssen

            #6
            Hey remco, antwoord eerst eens op Ron z'n vraag!
            "vertel anders eens wat meer hoe je vist. lengte hengel, dikte draad, viswater etc.."

            Dan kunnen ze je hier veel beter antwoorden en je helpen om je eerste vis(je) op de kant te halen...!

            driek.
            .
            Happy fishing.
            ----------------------------------------

            Reageer

            • remco p
              Newbie
              • 11-08-2007
              • 3
              • Brunssum

              #7
              dikte van de draad weet ik niet precies. Dat rolletje waar ie opzat heb ik weggegooid omdat dat leeg was.
              Lengte van mijn hengel is ongeveer 4 meter.
              Ik vis op gewone binnenwateren, zoetwater, in brunssum hier. Dat is het vijverpark (park van de gemeente), roeivijver in het schutterspark en het vijvertje ernaast en kattekoelen. (dat is allemaal zoetwater, mensen uit de buurt weten mssn wel waar ik het over heb.

              Ik maak mijn lijn klaar. Kijk of mijn dobber rechtop staat, 'gooi' mijn lijn het water in en wachten maar. Af en toe ophalen om het aas te controleren en eventueel vervangen.

              Reageer

              • junior
                Sportvisser
                • 15-03-2005
                • 563
                • Heythuysen

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door remco p
                dikte van de draad weet ik niet precies. Dat rolletje waar ie opzat heb ik weggegooid omdat dat leeg was.
                Lengte van mijn hengel is ongeveer 4 meter.
                Ik vis op gewone binnenwateren, zoetwater, in brunssum hier. Dat is het vijverpark (park van de gemeente), roeivijver in het schutterspark en het vijvertje ernaast en kattekoelen. (dat is allemaal zoetwater, mensen uit de buurt weten mssn wel waar ik het over heb.

                Ik maak mijn lijn klaar. Kijk of mijn dobber rechtop staat, 'gooi' mijn lijn het water in en wachten maar. Af en toe ophalen om het aas te controleren en eventueel vervangen.

                Remco als eerste welkom op het forum.
                Probeer er alsnog achter te komen wat je lijn dikte is, misschien is deze veel te dik voor op de witvis.

                Hoe pijl je je dobber op de goede diepte?


                Ga eens kijken bij "ervaren"vissers in de buurt, die zijn er zeker weten. Ga ook naar wedstrijden kijken, en let op wat die vissers doen. Geloof me toen ze dat tegen mij zeiden dacht ik moet ik wat naar hun gaan kijken lijk wel gek, ga liever zelf vissen. Maar heb toch enkele handig tips opgedaan.

                Het zo genaamd "leunen", ingooien en wachten op een beet, is niet de doeltreffenste manier van vissen. gooi je dobber in, en beweeg eens af en toe met de dobber, zo komt het aas even in beweging en wordt opgemerkt door een aanwezige vis.

                Hoe voer je?

                Reageer

                • remco p
                  Newbie
                  • 11-08-2007
                  • 3
                  • Brunssum

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door junior
                  Remco als eerste welkom op het forum.
                  Probeer er alsnog achter te komen wat je lijn dikte is, misschien is deze veel te dik voor op de witvis.

                  Hoe pijl je je dobber op de goede diepte?


                  Ga eens kijken bij "ervaren"vissers in de buurt, die zijn er zeker weten. Ga ook naar wedstrijden kijken, en let op wat die vissers doen. Geloof me toen ze dat tegen mij zeiden dacht ik moet ik wat naar hun gaan kijken lijk wel gek, ga liever zelf vissen. Maar heb toch enkele handig tips opgedaan.

                  Het zo genaamd "leunen", ingooien en wachten op een beet, is niet de doeltreffenste manier van vissen. gooi je dobber in, en beweeg eens af en toe met de dobber, zo komt het aas even in beweging en wordt opgemerkt door een aanwezige vis.

                  Hoe voer je?
                  Wat voor verschil maakt de lijndikte dan precies?
                  Uh, mijn dobber pijl ik niet echt. (ook nog nooit van gehoord?) Ik schat gewoon hoe diep het op die plek ongeveer is en hang hem dan hoe ik denk. Ik ben ook altijd in de veronderstelling geweest dat als ik de dobber/hengel/haakje bewoog ik de vissen juist afschrik.
                  ik voer niet. Anders hebben ze mssn geen honger meer ofzo?

                  Reageer

                  • junior
                    Sportvisser
                    • 15-03-2005
                    • 563
                    • Heythuysen

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door remco p
                    Wat voor verschil maakt de lijndikte dan precies?
                    Uh, mijn dobber pijl ik niet echt. (ook nog nooit van gehoord?) Ik schat gewoon hoe diep het op die plek ongeveer is en hang hem dan hoe ik denk. Ik ben ook altijd in de veronderstelling geweest dat als ik de dobber/hengel/haakje bewoog ik de vissen juist afschrik.
                    Een te dikke lijn kan de vis afschrikken.

                    Pijlen is een van de belangrijkste dingen van het vissen.
                    Ik zal je in het kort proberen uit te leggen hoe ik doe pijlen.
                    Aan je haak doe je een zogenaamd pijlloodje, je "gooit" uit, wacht dat de dobber onder de hengel staat, als de dobber ondergaat betekend het dat je boven de bodem vist, dan moet de dobber omhoog. Als de dobber boven het water oppervlakte blijft, dan moet de dobber omlaag. Ik pijl mijn dobber altijd zo dat ik de boven antenne boven water heb. als dat laatste niet duidelijk is zal ik een plaatje maken.

                    Als je af en toe de dobber beweegd schrikt het de vis niet af, maar je moet het niet 20x per minuut doen.

                    Reageer

                    • Driehoek
                      Sportvisser
                      • 17-06-2007
                      • 787
                      • Rijssen

                      #11
                      hey Remco,

                      best gaaf dat vissen maar het wordt nog veeeeel leuker als je ook wat kunt vangen...
                      dus ga eens naar http://www.visserslatijn.nl/techniek...eriaal_tuigje1 en lees dat stukje eens!!!
                      enne er staat nog veel meer over 'vissen'...
                      en als je dan iets niet begrijpt, vraag het hier!

                      driek.
                      .
                      Happy fishing.
                      ----------------------------------------

                      Reageer

                      • ws
                        Komt net kijken
                        • 05-03-2006
                        • 80
                        • Oirschot

                        #12
                        Peil je wel?

                        Reageer

                        • Sido
                          Sportvisser
                          • 06-09-2005
                          • 801
                          • dorpje aan franekervaart

                          #13
                          zeker weten dat er vis zit? ik viste eerst ook altijd zoals jij, maar ik ving zo nu en dan wel eens wat. Dus, zoals driehoek al zei, neus eens rond op www.visserslatijn.nl daar steek je zekerweten wat van op!
                          Sido
                          ____
                          HSV: De Deinende Dobber

                          Reageer

                          • SvVoorden
                            Sportvisser
                            • 26-07-2002
                            • 747
                            • Woerden

                            #14
                            [quote=ironny;71773]beste remco

                            niet om het een of t ander hoor en met alle respect maar 2 jaar niks gevangen... in hoeveel pogingen dan van hoeveel uur? en zit er wel vis waar je gaat vissen? ( rode maden zijn overigens verboden)

                            Rode maden zijn bij wet niet verboden hoor. De meeste verenigingen en wedstrijdorganisatoren hebben het verboden maar in Limburg gebruiken ze op plaatsen nog steeds rode maden.

                            Remco, is de dobber wel goed uitgelood? Vaak zie je bij de jeugd dat de dobber gaat staan maar het hele bolle stuk moet onder water en alleen het bovenste puntje moet je kunnen zien. Alleen rechtop staan is niet voldoende.
                            Voer is essentieel om meer te vangen maar zonder voer maar met een goed tuig moet je toch wel regelmatig een voorntje kunnen vangen.
                            Misschien moet je gewoon eens navraag doen bij de hengelsportwinkelier.
                            Sjaak van Voorden

                            Reageer

                            • Driehoek
                              Sportvisser
                              • 17-06-2007
                              • 787
                              • Rijssen

                              #15
                              "Rode maden zijn bij wet niet verboden hoor."

                              Dat klopt!
                              Ware het niet dat de NVVS het wel verbied...
                              lees hier maar eens...

                              driek.
                              .
                              Happy fishing.
                              ----------------------------------------

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎