Blinkeren?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • maxdewitte
    Newbie
    • 12-08-2007
    • 2
    • Amersfoort

    Blinkeren?

    Hallo,

    Ik ga binnenkort naar Friesland camperen, we zitten aan het Sneekermeer.
    Ik heb een werp hengeltje en zou graag willen blinkeren in dat meer.
    Wat kan je dan zoal vangen?
    En is het slim om te blinkeren als je niet weet hoe je een haak uit de bek van een snoek moet halen?
    Wanneer zijn de beste vistijden?
    Wat voor soort blinkertje moet ik nodig hebben?
    Waar zitten de meeste roof vissen, en op welke plekken?
    Er ligt btw in dat meer veel modder op de bodem en bijna geen plantjes.
    Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

    Groet, Max.
  • Driehoek
    Sportvisser
    • 17-06-2007
    • 787
    • Rijssen

    #2
    "En is het slim om te blinkeren als je niet weet hoe je een haak uit de bek van een snoek moet halen?"

    Nee!
    Ga eerst eens kijken 'hoe anderen dat doen'...
    Snoeken is wel stoer, maar vissen is meer dan alleen stoer aan de waterkant staan met een hengeltje!
    met een blinker(tje) zul je overigens meer baarsjes vangen dan snoek...
    uitzonderingen bevestigen de regel.
    maar let wel op, baarsjes kunnen aardig steken wanneer je niet weet hoe je
    ze aanpakt!!!

    betere tip (als je dat nog niet gedaan hebt...) lees het roofvis forum eens door!!!

    succes, en fijne vakantie.

    driek.
    .
    Happy fishing.
    ----------------------------------------

    Reageer

    • maxdewitte
      Newbie
      • 12-08-2007
      • 2
      • Amersfoort

      #3
      ty voor je reply
      En zal ik een beetje een zwaar blinkertje kopen?
      En welke kleuren bied je aan als het om donkerbruin water gaat?

      Reageer

      • Sido
        Sportvisser
        • 06-09-2005
        • 801
        • dorpje aan franekervaart

        #4
        Je had eerder moeten gaan, sneekweek .

        Als ik jou was zou ik gewoon een plugje kopen en dan gaan trollen, dat werkt over het algemeen goed.

        Je kan er snoek, snoekbaars en baars verwachten.

        De beste vistijden... bedoel je daarmee welke tijd van de dag of welke tijd van het jaar?
        Sido
        ____
        HSV: De Deinende Dobber

        Reageer

        • Driehoek
          Sportvisser
          • 17-06-2007
          • 787
          • Rijssen

          #5
          als je ze nog moet kopen, raad ik je aan verschillende te kopen zowel lichte als donkere.
          de zwaarte van je blinkertje kun je beter bepalen aan de hand van de dikte van je lijn die je gaat gebruiken.
          je kunt er redelijk vanuit gaan dat een dikkere lijn op een kortere hengel zeg 2.10mtr. zul je zwaardere blinker moeten gebruiken om hem nog te kunnen wegzetten.
          dunnere lijnen zeg 00/12 (12 honderste) kun je al redelijk mee gooien met een wat lichtere blinker.
          de kleur is uitproberen...
          Licht ook veel aan het weer en waterconditie, je zei al wat troebelig water...
          dan zou ik het met een lichtere (kleur) met een rood pluisje (draadje) proberen.
          Maar ook z.g. twisters kunnen het daar echt leuk doen!

          andere tip:
          Blijf niet op een plaats staan maar loop de kant eens af en werp steeds uit...
          als je toch op een plaats blijft, gooi dan in een soort waaier uit, dus begin naar links en werk steeds verder naar rechts...
          Moet wel gek gaan wanneer daar niet 'iets' op hapt...
          Kijk vooral eens bij rietkragen ver overhangende takken, en taken/bomen in het water... daar wil roofvis nog wel eens 'posten'

          driek.
          .
          Happy fishing.
          ----------------------------------------

          Reageer

          • jacks0n
            Newbie
            • 03-08-2007
            • 12
            • Venray

            #6
            00/12 draad zou ik niet nemen, zelf een aantal keren meegemaakt dat een baarsje van hooguit 20cm. de lijn kapot trekt, ik heb er nu zelf 00/20 op liggen en daar haal ik gewoon alles mee binnen (tot nu toe) zonder dat de lijn asosiaal dik is, je hebt toch goed contact met je aas, je voelt alles wat er gebeurt, voor mij is 00/20 ideaal...

            Reageer

            • Driehoek
              Sportvisser
              • 17-06-2007
              • 787
              • Rijssen

              #7
              mja.. met 00/20 haal je inderdaad er zo'n beetje alles eruit...
              Maar gooit dat ook met een korte hengel en een licht blinkertje...?
              gegarandeerd dat je. zeker wanneer je begint de boel echt in een vlechtwerkje gooit...

              zeker 00/12 is ook wel errug dun voor een beginner dan beter 00/14 of 00/16 maar veel dikker zou ik niet gaan...
              en een stalen onderlijn met warteltje voor dat er toch een snoek(je) zich vergrijpt...

              driek.
              .
              Happy fishing.
              ----------------------------------------

              Reageer

              • JimmY
                Full-time Roofvisser
                • 01-07-2007
                • 70
                • Amsterdam

                #8
                Koop stalen onderlijntjes (niet diie van Berkley met silicone eroverheen,die gaan in elkaar draaien enzow).Koop wat plugjes (ik weet niet hoe diep dat zou je zelf ff moeten informeren).Onthaken...Onthaaktangetje kopen,bekkenklem voor de zekerheid is wel handig maar als je ff leest hoe je kieuwgreep moet toepassen komt het ook wel goed denk ik.En als je perse blinkertje wilt,de kleine standaart blinkertjes trekken veel baars aan naar mijn ervaring,en koop ze met veel rood erin dat werkt het best heb ik ook ervaren.


                EN niet te vergeten....! Koop een Dyneema,dit is 100x sterker en werpt 100x lekkerder/beterThis is hat you want!!

                Snoekbaars is een geval appart die beginnen met jagen om een uur of 10 savonds (In het donker),maar houd rekening dat het roofvissen zijn en altijd wel naar eten zoeken dus een bepaalde tijd is er neit echt denk ik.


                Veel plezier,maar onthoud dat het beter is eerst ffies te googlen en dan pas vragen te gaan stellen.


                Ps:Kijk hier* ook even en lees het goed door!

                *Ja hier dus

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎