Dood aas vissen doe je zo:

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JimmY
    Full-time Roofvisser
    • 01-07-2007
    • 70
    • Amsterdam

    Dood aas vissen doe je zo:

    Ik heb een hoop vragen gesteld en heb een stukje geschreven gebasseerd op mijn ervaringen en wat op een boel vragen antwoord kan geven,Misschien met wat aanvulling over welke hengel en andere tips kan er een mooi blijvend topic van gemaakt worden:


    Op Snoek:

    Benodigd heden,als je dit moet kopen ben je een kleine 15,- kwijt gok ik:

    1 Dreg
    1 Stalen Onderlijntje
    1 Elastiekje
    Schaar
    Ik gebruik een 15 grams dobber,dit houd in dat er max. 15 gram ondergehangen kan worden.Als Niet op de dobber die je hetb vermeld wordt hoeveel gr. hij is kun je dit zelf gemakkelijk meten.Vul een emmer met water,pak wat verschillende maten lood.Kijk hoeveel je lood weegt en hang het onder de dobber.Als je dobber blijft drijven Doe je er iets meer aan etc. etc.
    Als je een schuifdobber hebt moet je ook nog silicone rietjes hebben en die aan de top en de onderantenne schuifen,heel gemakkelijk.

    Doe nu wat beschreven staat op de volgende website:


    Zorg er dan voor dat als je het elastiekje door de aas vis hebt geregen dat je hem stevig knoopt met gewoon 2 simpele knoopjes.Knip de overige uiteindes niet af maar bind die om de dreg heen en knoop die dan ook weer goed.Welke knoop je gebruikt maakt niet uit,zolang de aasvis maar goed vast zit aan de dreg.

    Als je aan de waterkant bent aangekomen en alles klaar is zorg er dan voor dat de aasvis goed gezonken Bind zonodig wat lood aan de lijn (Niet teveel)is zodat als je op 2 meter diep water is hij op 1 meter zweeft.Leg je hengel in een steun,houd hem vast of leg hem op de grond.Ga zitten en wacht tot de dobber onder gaat,sla goed aan zodat de snoek goed gehaakt is.Houd jezelf vooral rustig en ga niet als een gek lopen trekken,haal de snoek meer naar je toe en geef hem dan weer de kans om wat weg te zwemmen(Zorg dat je een goedde slip hebt)haal dan weer wat binnen en ga zo maar door.Voorkom dat de snoek het riet in duitk en ga door tot hij zich overgeeft.Onthaak hem vervolgens,daarna moet je hem ''reanimeren'' een snoek krijgt zoveel adrenaline dat als hij zich overgeeft dat hij Knock-Out gaat,je moet hem dus reanimeren anders verdrinkt hij.Dit doe je door hem rustig bij zijn staart te pakken en hem heen en weer door het water te schuiven,zo komt er zuustof in de kieuwen en komt hij weer bij.Dit kan een paar tellen duren maar ook 5 minuten.Als hij weer bij zinnen is mer je dat vanzelf doordat hij dan gaat spartellen ed. laat dan de staart los en kijk of hij goed wegzwemt.

    Denk aan een onthaak tang (een soort schaar met platte bekken om vis mee te onthaken),als je de kieuwgreep niet kent (leer hem hier http://snoeken.net/index.php?pagina=...and=1132408597) koop een bekken klem (Met rubberen uiteindes) Gebruik hem alleen zo weinig mogelijk

    Ik hoop dat dit helpt!


    Dreg:




    Onthaaktang:



    Bekkenklem(bovenste voorwerp):


    Aangepast door JimmY; 16-08-2007, 15:24.
  • JimmY
    Full-time Roofvisser
    • 01-07-2007
    • 70
    • Amsterdam

    #2
    Ik vind het toch vervelend dat je na een tijdje je berichten niet meer kan aanpasse.Kan daar wat aan gedaan worden?

    Dit moet er uiteindelijk nog bij:
    En ga vooral niet de heletijd je aasvis ergens anders presenteren,zoek een goedde plek uit en heb vertrouwen.het kan zo 2 uur duren voordat de dobber de diepte in gaat.


    En post gerust jullie aanvullingen!

    Reageer

    • JimmY
      Full-time Roofvisser
      • 01-07-2007
      • 70
      • Amsterdam

      #3
      Dit kan worden weg gehaald ik heb hem overnieuw geschreven en dat post ik als dit stukje weg is.

      Reageer

      • JimmY
        Full-time Roofvisser
        • 01-07-2007
        • 70
        • Amsterdam

        #4
        De verbeterde en duidelijkere versie staat hier:

        http://www.visserslatijn.nl/forum/showthread.php?t=5515

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎