Dacron-kraaienpoot verbinding

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Robin
    Vaste stok & Feeder
    • 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

    Dacron-kraaienpoot verbinding

    Hallo,
    Ik kwam via de zoekfunctie terecht in een oudere topic van vorig jaar over een kraaienpootverbinding.



    Weet inmiddels hoe je zo'n "kraaienpootje" maakt in de elastiek zelf, maar las dat andere vissers het "kraaienpootje" van dacron of een ander nylon touwtje maken. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ze dit dan maken? wordt het dacron dan bv weer aan de topelastiek geknoopt of hoe ziet het er dan uit?
    groetjes Robin

    "De beste tijd moet nog komen"
  • Roha
    pennenbouwer
    • 18-04-2005
    • 1175
    • Nijverdal

    #2
    In Witvis Totaal nr;32 in het artikel Lud Live staat een foto van de dacronmethode. Het is dus niet zoals jij zegt een kraaienpootverbinding maar een dubbel geknoopt stukje dacron waaraan de elastiek wordt geknoopt en waarover een konische karper sleeve komt. Deze zorgt voor bescherming van het elastiekknoopje en dat de opzet niet in je top schiet.
    Achter het dacronknoopje wordt een stropje van je hoofdlijn gehaakt. Dit zit goed vast en is erg licht qua gewicht.
    Groet'n,

    Ronald


    ><((('<><((('<><((('>
    www.dobberbouw.nl

    Reageer

    • Robin
      Vaste stok & Feeder
      • 26-11-2006
      • 490
      • Meerssen

      #3
      bedankt voor de tip, heb het artikel bij een kennis in witvis totaal gelezen
      groetjes Robin

      "De beste tijd moet nog komen"

      Reageer

      • † John van der Zee
        [In Memoriam]
        • 16-11-2005
        • 1761
        • in zuidholland in een mooi visgebied

        #4
        ik gebruik dit systeem sinds een halfjaartje en ik vindt het beter dan met connectors
        Vissen is ontspannend.
        Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

        Met Vriendelijke Visgroeten



        vaste stokvisser????????

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎