PDA

View Full Version : Tips om Windes te vangen?

Harold Z
27-08-2007, 09:18
Hallo allemaal,

Heeft er misschien iemand tips voor het vangen van (mooie) windes met de feederhengel?
Welk voer of aas, waar wel of juist niet te vissen?
Is het zowiezo wel interessant om ze gericht met een feederhengel te gaan bevissen?
Aangezien mijn vader vorige week met de vaste stok een mooie winde (50cm) ving en ik er afgelopen zondag met de feeder ook een hele mooie verspeelde is mijn interesse wel gewekt, fraaie beesten!!

Alvast bedankt,

Groeten,

Harold

jasperfeedervlieg
27-08-2007, 10:39
Ik heb geen ervaring met het vissen op windes

yannik
27-08-2007, 11:46
Met brood wil het wel eens lukken... ik viste met brood op karper (drijvend), en plots kwam er een winde uit het niets naar boven zwemmen en mijn aas opzuigen... ik was niet zo enthousiast want ik verwachtte natuurlijk karper maar twas toch een mooie hoor (48cm)!

Lubbe176
27-08-2007, 13:06
sorry voor de spam, maar ik aboneer me ook even, ben super geinsteresseerd.

Harold Z
27-08-2007, 14:44
Met brood wil het wel eens lukken... ik viste met brood op karper (drijvend), en plots kwam er een winde uit het niets naar boven zwemmen en mijn aas opzuigen... ik was niet zo enthousiast want ik verwachtte natuurlijk karper maar twas toch een mooie hoor (48cm)!

Met een drijvende korst op karpers/windes vissen is erg leuk, maar ik bedoel hier eigenlijk met de feederhengel, hoe verhoog ik mijn kansen op windes!?

drennanboy
27-08-2007, 15:12
Ergens gaan vissen waar veel windes gevangen worden , heb je ook kans om er te vangen

FRotterdam
27-08-2007, 15:30
Mischien met een aardappel daar ving ik er vorige keer een mee

arnoldus
27-08-2007, 15:54
ik zou inderdaad groot aas gebruiken, zodat je de kleintjes ontmoedigd. Aardappel, kaas, mais&mestpieren (eventueel ook door je voertje). Ik heb gehoord dat ze ook met een klein spinnertje goed te vangen zijn, maar het moet op de feeder he?! Veel succes, Arnold

FRotterdam
27-08-2007, 16:46