Barbeelsessie Pumpy 02-09-2007

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Pumpy
    Zeeltkolder
    • 20-07-2007
    • 364
    • 't Gooi

    Barbeelsessie Pumpy 02-09-2007

    Hier mijn verslag van vanmorgenochtend.



    igenlijk zou ik met maatje Koen gaan vissen, ware het niet dat deze door omstandigheden was verhinderd.
    Geen reden om niet te gaan vissen. Sterker nog, beide hengels zijn nu voor mij alleen, maar ja, alleen is ook maar alleen.

    Het kost me altijd een aardig ritje. Een uur rijden om te gaan vissen, terwijl je water in de omgeving hebt, wordt niet altijd begrepen. Wij barbelenvangers hebben kennelijk een steekje los, maar wel een leuk steekje.

    Om 05:15 uur zit ik in de pompmobiel, op weg naar een krib.
    Het is voor mij alweer een tijdje geleden. Samen met maatje Koen stond ik een paar weken terug laarzen te legen. Het water stond ontzettend hoog. Te hoog om een fatsoenlijk hengeltje te gooien.
    Inmiddels staat het water weer op een normaal peil en sta ik te popelen.

    Het is nog donker als ik aankom en zodoende kan ik mijn spulletjes optuigen en ingooien wanneer het licht doorkomt. De 3 poot staat klaar en dan is het wachten. Pas na 1,5 uur krijg ik een tik.


    De dril is herkenbaar. Het kopstoten is begonnen en de dril duurt een paar minuten. Dan is de eerste vis een feit en leg ik deze op de onthaakmat.
    De vis is net 46 cm, maar mij hoor je niet klagen. De vis is binnen en na de foto mag deze terug.

    Foto maken gaat een beetje stroef. Ik maak gebruik van een afstandsbediening. Super handig, want je hoeft niet telkens die zelfontspanner aan te zetten. Het zou alleen wel handig zijn als deze het doet en volgens mij hebben de batterijen hun beste tijd gehad.

    Enfin, ik klooi verder. Het wil niet al te best en ik wissel met onderlijnen. Zelfs mijn spoel wissel ik, want er staat een harde stroming en mijn 130 gram korfjes zijn op en ik moet het met 90 doen.


    Toch krijg ik na 3 kwartier weer een tik op de top en deze vis bonkt er aardig op los.
    Ik gok een zware vis, maar wederom kun je daar niet van op aan. Zo vang je een dikke 60er die geen partij geeft en zo vang je een 50er die zich voordoet als 70er.
    Bij het scheppen zie ik een mooie vis en binnen no time ligt deze op het matje

    57 cm en een beauty met een dikke pens.
    Ik kan hier echt van genieten. De vis met de guitige kop zet ik terug en we gaan vrolijk verder.


    Bij de volgende worp houd ik mijn hengel vast. Ik wil voelen wat het korfje doet en terwijl ik dat doe, voel ik de bekende trilling. Ik twijfel, maar toch sla ik aan en warempel er zit weer een barbeel aan de andere kant van de lijn.

    Wederom geen grote vis, 44 cm, maar ik mag wel nummer 3 noteren.
    De regen komt inmiddels met bakken naar beneden en ik ben mijn plu vergeten.
    Ik kan kiezen. Of ik blijf nog een half uurtje, of ik pak mijn spullen en ga er vandoor.
    Verslaafd als ik ben, blijf ik zitten en wacht vol spanning op de volgende tik op de top.

    Zou het nog voor ik de boel opruim gebeuren, zou het????
    Nog geen 5 minuten later zie ik de voorste hengel trillen. Pats, en ik zet mijn hakken in het zand.
    Mijn 4e barbeel zwemt zich vast op mijn aas en ik sta weer te drillen.

    De dril is heavy en de vis weet van geen opgeven.Tegelijkertijd zie ik een glimp en het is geen 60er.
    Kennelijk zitten er veel kleintjes op de stek en ik schep ook deze barbus barbus.
    Deze 52 cm zit nog vol pit en bij het te water laten is er geen reanimatie nodig.

    Ik vind het welletjes, ik vind het prima. 4 vissen, dat is gewoon goed. Een witvisser komt nog even informeren. Het is slecht met de vangsten, meldt hij. Ik mag niet klagen.
    Zo, nu eerst weer een uurtje karren.
    Met vriendelijke groet,

    Marcel (Vis)Pomp
  • Forummanager
    Visserslatijn Nederland
    • 30-12-2001
    • 12131
    • Albrandswaard

    #2
    (Gekopieerd uit Barbelenforum)
    Visserslatijn Nederland
    http://www.visserslatijn.nl
    Sinds 1997...

    Nationaal HengelSportForum
    http://www.hengelsportforum.nl
    Sinds 2001...

    Reageer

    • rickie
      hoe kouder hoe beter
      • 18-11-2005
      • 2377
      • Oldebroek

      #3
      mooi stukkie! Vooral die bovenste foto vind ik geweldig.

      Reageer

      • collin
        barbeelverslaafde
        • 18-06-2007
        • 165
        • Eindhoven

        #4
        Mooie foto s pumpy,krijg al weer zin om te vissen.
        Groetjes Collin

        Reageer

        • Pumpy
          Zeeltkolder
          • 20-07-2007
          • 364
          • 't Gooi

          #5
          Heee, dat is grappig, ik ontdek net dat deze hier ook staat.
          Wel een goed initiatief om hier alle verslagen per datum neer te zetten.
          Toppie. Zal hier in de toekomst wat meerdere verslagen plaatsen.

          Thanx voor de reacties
          Met vriendelijke groet,

          Marcel (Vis)Pomp

          Reageer

          • Lubbe176
            Platte deurmatte visser!
            • 22-08-2007
            • 193
            • Erica

            #6
            waar ben je wezen vissen en wat voor hengels met molens zijn dat?
            Wie het voorntje niet eert, is de karper niet weert.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎