rive stations

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • 4x14
    Banned
    • 10-12-2006
    • 849
    • Brielle

    rive stations

    ik zou graag willen weten wat het beste type rive station is en wat de voordelen en nadelen er van zijn dat je geen losse kist en plateau hebt.

    alvast bedankt,
  • Eduard
    Moderator
    • 11-08-2004
    • 3278
    • Sappemeer

    #2
    Ik heb geen Rive station, maar een gewone Rive kist (de Super Alu), met een (zelfgemaakt) los plateau... Over Rive heb ik niets dan lof: Oerdegelijk, comfortabel en uit te bouwen. De reden van de losse kist en het losse plateau is dat ik een station gewoon te klein vind. Met mijn 1.92m heb ik gewoon wat meer beenruimte nodig, plus dat je vaak een station alleen in (zit)hoogte kunt verstellen door er laden of modules tussen te plaatsen. Mijn Rive kist heeft verstelbare poten en kan ik dus aanpassen. Tijdens langere vissessies is dat wel eens lekker voor de rug om een tijdje wat hoger of lager te zitten...
    Het nadeel is weer dat je veel losse delen moet zeulen. Een station schuif je in elkaar en kieper je zo in de auto, met een plateau van 80 X 90 en een losse kist is dat wat lastiger...

    Het meest gangbare van Rive is overigens de F2-serie.
    groet,
    Eduard

    Reageer

    • 4x14
      Banned
      • 10-12-2006
      • 849
      • Brielle

      #3
      hoi eduard, ik heb al een los f2 kistje maar ik heb nu een plateau met 25mm poten,deze is een beetje kapot gegaan en ik zoek nu een nieuwe.
      en een plateau is ook nog vrij duur dus ik zat te denken om voor een station te kijken. ik wil graag 25mm poten houden en een rive plateau met 6 poten erbij is ook 160 euro, met 4 poten 100 ongeveer maar mij lijkt 6 poten wel makkelijk, het is alleen minder stevig als 4 poten, of niet ?
      Aangepast door 4x14; 09-09-2007, 20:35.

      Reageer

      • spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

        #4
        6 poten is altijd steviger.
        hoe meer hoe sterker,alleen het afstellen vraagt steeds meer tijd.

        Reageer

        • 4x14
          Banned
          • 10-12-2006
          • 849
          • Brielle

          #5
          maar welk type station is nu het beste ?

          Reageer

          • Eduard
            Moderator
            • 11-08-2004
            • 3278
            • Sappemeer

            #6
            Ik kan je niet zeggen welk station het beste is... Het hangt van je budget af wat je kunt kopen. Ik ken echter een aantal mensen die hun (toch vrij prijzige) Rive station gesloopt hebben en er een gewoon los plateau bijgekocht hebben... Zoals ikzelf als zei, voor mij geen station, tenzij ik hem zou krijgen...
            Als je dus mijn subjectieve mening wilt weten: Koop een zo groot mogelijk plateau bij je F2 kist en je kunt alle kanten op. Zes poten is steviger en meestal groter. mijn plateau heeft zes poten (gewoon massief 20mm poten, geen 25mm) en staat als een huis. Alleen wat Spuiliefhebber schreef is waar: Het afstellen kost meer tijd, maar dat heb je met een station ook omdat ie ook zes poten heeft....
            groet,
            Eduard

            Reageer

            • 4x14
              Banned
              • 10-12-2006
              • 849
              • Brielle

              #7
              hoi eduard, het is toch gewoon 4 poten neerzetten op de goede hoogte en dan de voorste poten uitschuiven en vastdraaien. ik denk dat het werk wel mee valt.

              Reageer

              • spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

                #8
                ja je moet hem waterpassen op de achterste en dan zet je de voorste strak,makkie.

                de sterkste rive station's zijn diegene die zijn gemaakt van ofwel alluminium buis of u- profiel wat bovenlangs rond is gebogen.

                je hebt ook die kunstof rive station's die zijkanten komen uit een gietmal,zijn dus wel goedkoper maar zijn wat gammel.

                voor jou niet een probleem stefan met je 28 kilo.

                Reageer

                • 4x14
                  Banned
                  • 10-12-2006
                  • 849
                  • Brielle

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                  voor jou niet een probleem stefan met je 28 kilo.
                  dat vind ik nou niet leuk, ik dacht dat we hadden afgesproken dat we het er hier niet over zouden hebben !

                  Reageer

                  • brielsemaasliefhebber
                    vis gek
                    • 06-06-2006
                    • 1231
                    • Brielle

                    #10
                    Oke als je gelijk een goede wil moet je de st nemen heb ik ook.
                    GROETEN VAN EEN VIS GEK

                    Reageer

                    • yannik
                      De kasteelvissers Viane
                      • 27-07-2006
                      • 694
                      • Geraardsbergen

                      #11
                      Ik heb lang zitten vergelijken en de beste Rive station -qua prijs/kwaliteit- isde Rive Complete Station... de opplooibare versie toch want die kan je in hoogte verstellen... de uischuifbare versie is veel te kort, dus als je er op gaat zitten zit je bij wijze van spreken met je neus tussen je knieën (tenzij je er extra laden bijkoopt natuurlijk)... bij deze station heb je 2haken om je lijnen in te hangen, een aasbak en een voerbak die je er aan kan bevestigen en nog een leefnet houder die je er ook kan aan bevestigen... Deze statoin kost rond de 400€

                      Als je wat meer opbergruimte wil kan je best gaan voor de Rive Alu. Station... maar hij kost ook wat meer natuurlijk, ongeveer 50€...

                      Je kan je natuurlijk een rive ST kopen ook maar... veel beter zijn die niet (naar mijn mening)... je hebt minder opbergruimte en je moet je massa's laden kopen als je er iets of wat in wil steken... Maar ze hebben wel houten laden natuurlijk
                      Wie vist, die vangt!

                      Reageer

                      • brielsemaasliefhebber
                        vis gek
                        • 06-06-2006
                        • 1231
                        • Brielle

                        #12
                        nou die houten laden kan je ook los kopen,het beste kan je een buizen frame kopen dat is onverwoestbaar.dat is het verschil.
                        GROETEN VAN EEN VIS GEK

                        Reageer

                        • spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door yannik
                          Ik heb lang zitten vergelijken en de beste Rive station -qua prijs/kwaliteit- isde Rive Complete Station... de opplooibare versie toch want die kan je in hoogte verstellen... de uischuifbare versie is veel te kort, dus als je er op gaat zitten zit je bij wijze van spreken met je neus tussen je knieën (tenzij je er extra laden bijkoopt natuurlijk)... bij deze station heb je 2haken om je lijnen in te hangen, een aasbak en een voerbak die je er aan kan bevestigen en nog een leefnet houder die je er ook kan aan bevestigen... Deze statoin kost rond de 400€

                          Als je wat meer opbergruimte wil kan je best gaan voor de Rive Alu. Station... maar hij kost ook wat meer natuurlijk, ongeveer 50€...

                          Je kan je natuurlijk een rive ST kopen ook maar... veel beter zijn die niet (naar mijn mening)... je hebt minder opbergruimte en je moet je massa's laden kopen als je er iets of wat in wil steken... Maar ze hebben wel houten laden natuurlijk

                          foto???????????????????

                          Reageer

                          • 4x14
                            Banned
                            • 10-12-2006
                            • 849
                            • Brielle

                            #14
                            ik heb al lades om te verhogen en er bij kopen is niet zo'n probleem. het ging mij meer om hoe stevig iets was. de steunen heb ik ook al,ook geen probleem. dus ik denk dat ik maar is wat info ga zoeken over de ST !



                            en zoiets, is dat wat ? vind dit wel een erg mooi model !

                            Reageer

                            • spuiliefhebber
                              Verificatie gaande...
                              • 22-04-2006
                              • 4156
                              • onbekend

                              #15
                              habbie babbie troep

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎