Experimentje op de Lek (nogal best uitgepakt)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • arnoldus
    Feeder&Picker/Brasem&Zeel
    • 24-08-2006
    • 61
    • Linschoten

    Experimentje op de Lek (nogal best uitgepakt)

    Mannen! Gisteravond weer wezen vissen op de Lek, een rivier waar ik nu, na een paar keer echt aan verslingerd begin te raken. Ik vis vooral op brasem en alles wat verder maar groot is en wil bijten. Mijn haken zijn daarom nogal groot (10/8/zelfs 6), zodat ze 2 maiskorrels en een paar pieren kunnen herbergen. Ook de onderlijnen zijn dikker (16.00/18.00/20.00). Je krijgt dan last van minder aanbeten, zodat het aas meestal wel een minuut of 15/20 ligt te wachten... Waar je dan tegenaan loopt is dat je eigenlijk niet echt een goede voerplek kan onderhouden. Nu wil het geval dat ik nog een hengel bij me had, en al snel kreeg ik het idee om daar gewoon een voerkorf aan te binden en die richting aas te rammen. Eerst een korf of 10 erbij en daarna elke 4/5 min. nog eentje voor het onderhoudt. Nou, dat pakte dus bijzonder goed uit! Achter elkaar joekels van voorns, windes en brasems. Echt de vissen waar je het voor doet zal ik maar zeggen, 17 vissen binnen 2 uurtjes! Dat is beduidend meer dan ik normaal vang.

    Misschien dat jullie dit allemaal al lang doen, maar voor degenen die nog niet op het idee zijn gekomen: er zit geen patent op!

    mvg, Arnold
  • Harold Z
    I'm not an addict
    • 14-08-2007
    • 611
    • Uden

    #2
    Stoer, foto's!!
    Wat voor voer gebruik je?
    "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
    animals are treated" - Ghandi

    Reageer

    • SvVoorden
      Sportvisser
      • 26-07-2002
      • 747
      • Woerden

      #3
      Ik zie dat je de smaak te pakken hebt gekregen met het feedervissen.
      Zie je dat het op de Lek niet zo moeilijk is als je aanvankelijk dacht.
      Ik geloof gelijk dat je experiment werkt maar volgens mij kun je hetzelfde gewoon doen met de hengel waar je meer vist. Elke 3-5 minuten ingooien en dan gaan ze vanzelf sneller bijten, ook aan een grote haak en dikke onderlijn.
      Ben zondag zelf een paar uurtjes aan de Lek geweest. In het begin niets maar toen ik verder ben gegaan de één na de ander. Grote windes, brasem voorns, kolbleien en zelfs ee nblauwneus.

      Succes met je experimenten en misschien zie ik je nog wel aan de Lek.
      Sjaak van Voorden

      Reageer

      • arnoldus
        Feeder&Picker/Brasem&Zeel
        • 24-08-2006
        • 61
        • Linschoten

        #4
        Dat is misschien wel zo Sjaak, maar bijvoeren met de tweede hengel heeft toch zijn voordelen. Nu ben ik nl. ook afgestapt van het vissen met een korf op de hengel waar ik mee vis. Een driehoekig stuk lood van 30 a 40 gram aan de voorslag zorgt er nu voor dat de stroming veel minder vat heeft op de montage. Geen rollend korfje meer. Ik kan dus beduidend lichter vissen en een minder stugge hengel gebruiken. Een ander voordeel van minder lood is dat je veel beter contact hebt met de vis, waardoor "het gevecht" spectaculairder is. groet, Arnold

        Reageer

        • Fishaholic
          Newbie
          • 11-09-2007
          • 20
          • Wageningen

          #5
          Mooie vangst Arnold!
          Ik vis zelf ook wel eens op die manier op de ijssel. Of ik er beter mee vang dan op de ´normale´ manier betwijfel ik, maar net wat jij zegt de dril geeft veel meer plezier op die manier, je kan het loodgewicht flink verminderen.
          Nadeeltje is denk ik dat je wat minder precies het voer bij je aas kunt krijgen, maar met de lijnclip erop en rekening houdend met de stroming kom je toch een heel eind.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎