Water bij Oijen / Alphen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Harold Z
    I'm not an addict
    • 14-08-2007
    • 611
    • Uden

    Water bij Oijen / Alphen

    Hallo allemaal.

    Zat net op Google Earth naar mooie visstekken aan de Maas te zoeken.
    Mijn oog viel op deze plas, staat in verbinding met de maas en lijkt redelijk diep (als ik naar de waterkleur kijk iig)

    Deze plas ligt tussen Oijen en Alphen.

    Is iemand bekend met deze plas, mag je er vissen, kun je er met de auto goed bij komen, en natuurlijk valt er met de feeder wat te vangen?



    Groet,

    Harold
    "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
    animals are treated" - Ghandi
  • john van den broek
    Specimen Hunter
    • 30-03-2003
    • 1089
    • Venray

    #2
    Ook deze topic hoort denk ik thuis bij "visstekken"

    Hoi Harold,

    dit water ken ik wel, dit wordt ook wel de oude maas bij Alphen genoemd, onder het gat noemen ze de stromende maas bij Alphen.
    De noordzijde van het gat, noemen ze de brasemkant, hier kun je vanaf de openbare weg, op de dijk, naar onderen lopen en gaan vissen. De beste stukken zitten daar rechtsboven, net voor de boten die daar aangemeerd liggen.
    De zuidzijde van het gat noemen ze de voornkant, hier worden voornamelijk voorn gevangen, daar is het over de hele lengte van de dijk redelijk. Op diezelfde dijk maar dan op de stromende maas, is redelijk goed vis te vangen, eigenlijk ook wel logisch want de maas heeft daar een ruime buitenbocht.
    Of je daar zo bij kunt komen weet ik niet, ik heb er alleen wedstrijden gevist en dan was er altijd geregeld dat je er met auto bij kon komen.
    Groet John.

    www.baitstore.nl

    Reageer

    • Harold Z
      I'm not an addict
      • 14-08-2007
      • 611
      • Uden

      #3
      Oké, dank U, dat is informatie waar je wat aan hebt!
      Is het per definitie zo dat je in de buitenbocht meer vangt dan aan de binnenbocht?
      "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
      animals are treated" - Ghandi

      Reageer

      • Skiman
        Witvisfanaat!!!
        • 27-11-2006
        • 115
        • Nijmegen

        #4
        Hoi, Toevallig weet ik deze plas goed te vinden. Mijn vriendin staat al jaren met haar ouders op deze camping. Via de dijk kun je idd naar beneden lopen en je plek zoek. Ruimte genoeg.
        De dijk die je aan de maaszijde zou willen bereiken is gedeeltelijk toegangkelijk. Je zut naar de pont toe moeten rijden en daar parkeren en je spullen slepen. Ik raad iets van een karretje aan. De kant rechts van de plas( op de foto rechts) is niet toegankelijk. De camping met parkeerplaats die aan deze zijde ligt is privebezit en aan het verlengde kunt je er ook niet komen vanaf de weg. Je zult dus door moeten rijden richting het pondje.

        Succes ermee. Het is een prachtige plas...
        Zit het op een visdag even niet mee? Dan telt iedere gevangen vis voor twee!!!

        Reageer

        • Harold Z
          I'm not an addict
          • 14-08-2007
          • 611
          • Uden

          #5
          Meer info, daar heb je wat aan!!

          Ik denk dat ik morgen of overmorgen (of alletwee) eens ga vissen daar.
          Ben er nog niet helemaal uit of ik aan de plas zelf ga zitten of aan de Maas.
          Ik moet toch met het Pontje mee want kom vanuit brabant.
          Een stukje moeten wandelen met mijn spullen is niet zo heel erg, zolang het maar geen kilometers is!
          Kan mijn spullen wel in 1 keer meenemen, hoef dus niet meerdere keren te lopen.

          Bedankt voor de info!

          Groet,

          Harold
          "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
          animals are treated" - Ghandi

          Reageer

          • Skiman
            Witvisfanaat!!!
            • 27-11-2006
            • 115
            • Nijmegen

            #6
            Nou dan kan het niet misse. Pondje op, € 1, 60 betalen, pondje af en direct aan de wal parkeren. Het is geen kilometer lopen hoor. Direct links kun je vast een mooie stek vinden. De wal is aan de maaszijn wel enigszins wat stijl maar met een plateau en een goed schepnet en degelijke hengelsteunen moet dat geen probleem zijn. Succes en laat weten wat het geworden is hè... Foto's doen het ook altijd goed hier op het forum. Ook van de omgeving...

            Skiman
            Zit het op een visdag even niet mee? Dan telt iedere gevangen vis voor twee!!!

            Reageer

            • Skiman
              Witvisfanaat!!!
              • 27-11-2006
              • 115
              • Nijmegen

              #7
              Mochtje trouwens na je vissessie trek hebben kun je boven aan de dijk heerlijk eten of drinken bij eetcafé 't Anker. Een echte aanrader. Maar goed dit terzijde... Hahaha
              Zit het op een visdag even niet mee? Dan telt iedere gevangen vis voor twee!!!

              Reageer

              • Harold Z
                I'm not an addict
                • 14-08-2007
                • 611
                • Uden

                #8
                Hahah, zeker goede tip Skiman!!

                Het fototoestel gaat altijd mee voor speciale gevallen!

                Maareuhh.... het is WEEKEND!!!
                "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
                animals are treated" - Ghandi

                Reageer

                • Skiman
                  Witvisfanaat!!!
                  • 27-11-2006
                  • 115
                  • Nijmegen

                  #9
                  Harold,
                  houd ons niet langer in spanning! Hoe was het???
                  Zit het op een visdag even niet mee? Dan telt iedere gevangen vis voor twee!!!

                  Reageer

                  • Harold Z
                    I'm not an addict
                    • 14-08-2007
                    • 611
                    • Uden

                    #10
                    Hier zijn we weer,

                    Afgelopen zaterdag even gaan kijken daar bij Oijen/Aphen.
                    Was al redelijk gefrustreerd omdat de pontjes zaterdags en zondags pas om 8 uur beginnen te varen, vind ik redelijk laat om je visdag te beginnen.
                    Aan de plas kon ik geen fijne plek vinden, vond het ook redelijk druk met bootjes en kampeerders!
                    Toen naar de Maas gaan kijken, daar viel het ook niet mee om een fatsoenlijke zitplek te vinden, je zit daar redelijk in de rimboe.
                    Misschien als ik verder gelopen was dat het beter werd, maar de wandelroute zag er niet erg uitnodigend uit.
                    Toen toch maar in de rimboe gaan zitten, al viel het niet mee een plek vinden/maken waar je geen last had van de takken.
                    Na een uurtje daar gezeten te hebben en geen beet gehad te hebben heb ik besloten terug te gaan naar mijn "eigen" stek bij Megen.

                    Dus al-met-al niet echt een geweldig begin van de visdag.

                    Op mijn "eigen" stek zat de beet er ook niet lekker in.
                    Was ook met een nieuw voer aan het vissen.
                    Had mijn redelijk vertrouwde voer ook bij, dat maar gaan gebruiken toen ging het iets beter, maar nog niet geweldig.
                    Circa 14 vissen gevangen, waarva 1 Brasem en paar windetjes en de rest voorns.

                    Groet,

                    Harold
                    "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
                    animals are treated" - Ghandi

                    Reageer

                    • The Frisian Viking
                      NHSF Erelid
                      • 27-06-2006
                      • 5439
                      • Feânwalden

                      #11
                      En ze hadden het je wel zo goed uitgelegt er was wel plek volgens Skiman en John v/d Broek jammer dat je er geen plekkie gevonden hebt.
                      Aangepast door The Frisian Viking; 17-09-2007, 11:10.
                      Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                      ik knibbelje foar gjin ien

                      The Frisian Viking

                      Reageer

                      • Harold Z
                        I'm not an addict
                        • 14-08-2007
                        • 611
                        • Uden

                        #12
                        Achja, gelukkig zijn er meer stekjes op deze wereld!
                        "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
                        animals are treated" - Ghandi

                        Reageer

                        • The Frisian Viking
                          NHSF Erelid
                          • 27-06-2006
                          • 5439
                          • Feânwalden

                          #13
                          Zeg dat wel anders zaten we allemaal bijelkaar te beppen
                          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                          ik knibbelje foar gjin ien

                          The Frisian Viking

                          Reageer

                          • Harold Z
                            I'm not an addict
                            • 14-08-2007
                            • 611
                            • Uden

                            #14
                            Ghèhè.. ook gezellig, maar of er dan nog wat gevangen wordt?!?!
                            "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
                            animals are treated" - Ghandi

                            Reageer

                            • The Frisian Viking
                              NHSF Erelid
                              • 27-06-2006
                              • 5439
                              • Feânwalden

                              #15
                              Dat niet maar gezellie is het wel
                              Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                              ik knibbelje foar gjin ien

                              The Frisian Viking

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎