Shimano Aerocast

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    Shimano Aerocast

    Iemand de nieuwe Shimano Aerocast al gezien of in handen gehad. Deze hengel heeft 2 acties in 1 door de ovale blank; zachte actie als je de vis van zij dril en harde actie als je de hengel omhoog houdt. Best innoverend!
    Carpe Diem
  • Roha
    pennenbouwer
    • 18-04-2005
    • 1175
    • Nijverdal

    #2
    Op zich is die innovatie enkele jaren geleden al "uitgevonden" bij een vaste stok van Triana; de CDS (curved designed system)
    Hoewel niet geheel overeenkomend met de door jouw genoemde matchhengel is het principe gelijk.
    Deze Triana CDS had zeer licht gebogen delen die, als je ze op een bepaalde manier in elkaar stak, in een kromme hengel resulteerden. Wanneer je nou die 'kromme' hengel horizontaal hield met de top naar boven wijzend, kreeg je door de zwaartekracht een hengel die volledig strak horizontaal was en niet doorhing. Dit was de 'harde' kant van de stok.
    Haakte je nou een mooie vis dan hoefde je de hengel alleen maar 180 graden om zijn as in je handen te laten draaien en je kreeg een zachte actie die de klappen van de vis beter opving.

    Bij mijn weten is het nooit echt een succes geworden.

    Vreemd detail vind ik dat juist Shimano de eerste matchthengels op de markt bracht die een gespoten blank hadden i.p.v. een gewikkelde. (Dit was de Ultegra) Hierbij stond Shimano er juist voor dat zo'n hengel beter was omdat het geen harde en zachte kanten had.


    ????????????????..............

    Hoewel de meeste dingen die Shimano toepast in zijn materiaal best innovatief zijn, heb ik over dit systeem mijn ernstige twijffels.
    Groet'n,

    Ronald


    ><((('<><((('<><((('>
    www.dobberbouw.nl

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      #3
      Dat klinkt inderdaad tegenstrijdig, maar ik weet niet in hoeverre je het kunt vergelijken. Ik kan me voorstellen dat zo'n 2 in 1 hengel voor het karperen handig zou kunnen zijn. Voor het echte afstandswerk lijkt het werpen me echter niet optimaal.
      Carpe Diem

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎