Barbeelsessie Pumpy 14-09-2007

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Pumpy
    Zeeltkolder
    • 20-07-2007
    • 364
    • 't Gooi

    Barbeelsessie Pumpy 14-09-2007


    Verslag van vrijdagochtend 14 september 2007.

    e hele week had ik de kriebels.
    Na onze Barbeelforumdag zou er pas het volgende weekend gevist worden en ik snakte werkelijk naar het water.
    Ik hield het echter niet vol en na 4 dagen drukte op het werk besloot ik vrijdag eens goed voor mezelf te zorgen.
    De baas had daar geen problemen mee en zo zat ik vrijdagochtend fris en fruitig in de auto.

    Nou ja fris en fruitig? Fris in ieder geval wel, want er stond maar liefst 7 graden Celsius op de thermometer.
    Tijd om mijn warmtepak maar eens aan te trekken en dat was een goed idee bleek aan de waterkant.Om iets voor 7en stond ik op mijn favoriete krib en kon gaan optuigen.

    Gek is dat eigenlijk. Er zijn de wereld aan kribben, maar precies op die plek wilde ik weer zitten.Toch een beetje bijgeloof of vertrouwen he! Tja, als je voor 90% daar je vissen hebt gevangen waarom zou je verkassen?

    Vandaag vis ik overigens met 2 montages. 1 hengel i.c.m. een mouthsnagger en in stiff-rig montage(krimpkousje).Gewoon de proef op de som en gaan.Binnen 3 kwartier ligt er een barbeel van 57 cm op het matje die de mouthsnagger combi niet kon weerstaan en dat begint goed....dacht ik.Het is na bijna 2 uur akelig stil en ik zit op de wip. Of ik blijf hier nog een paar uur zitten en wacht op een schooltje, of ik hop naar een volgende krib en zoek daar mijn geluk.

    10 minuten later zit ik met veel tegezin een kribje verder en daar krijg ik hetzelfde verhaal. Ik krijg geen tikje en het vertrouwen zakt naar nul. Maar dan ineens als een donderslag bij heldere hemel begint de hengel te stuiteren en mag ik eindelijk het gevecht aangaan. Resultaat, 52 cm. Mooi, mooi, mooi!

    Daarna keert de rust weder en ik peins....
    Ik wil eigenlijk niet weg.Hier heb ik mijn vissen gevangen en ik begin de boel te overdenken.De gemiddelde lengte van de vissen op dit stuk varieert van 40 t/m 71 cm, maar het overgrote deel is toch wel onder in de 50 cm.

    Dan neem ik de gok en pak mijn boeltje in, stap in de auto, rij 20 minuten en ga weer ergens zitten.Dit voelt niet goed, dit wordt helemaal niks en met veel tegenzin zet ik mijn spullen klaar en de eerste hengel staat in de steun. Ik loop naar mijn foedraal voor de 2e hengel, maar als ik de driepoot de rug toekeer begint de slip te zingen.

    Wat een mazzel dat ik die altijd openzet i.v.m. het ontbreken van een baitrunner en snel pak ik de stok.
    De vis vecht goed en ik ben blij! Heerlijk om dat bonken weer te voelen en even later schep ik de 3e barbeel van de dag. Op de mat meet ze 61 cm en snel zet ik de vis terug.

    Inmiddels is het warmer geworden. Het warmtepak kan uit en ondanks dat het bewolkt is zit ik in mijn T-shirt te vissen.
    Zou het door de spanning komen?
    Tijd om daar over na te denken heb ik niet. De nieuwe stek werpt zijn vruchten of en fris en fruitig wordt wel heel erg letterlijk genomen. Alweer is er een hengel bezig met JA-Knikken en ik haal binnen.
    Een vreemde dril. De vis vliegt naar de kant en komt toch wel makkelijk naar boven.

    Nee maar!!! Een winde en zo schep ik mijn 2e winde ooit.
    De misleiding wordt nu duidelijk. In het intro kondigde ik een nieuw PR aan. Je kon het eigenlijk al op je sloffen aanvoelen, want het ging hier namelijk niet om een barbeel, maar om mijn nieuwe PR Winde.

    Deze stond op 40 cm en deze 45 cm is dan ook een aangename, maar zeer welkome verrassing.
    Voor de meeste riviervissers stelt dit natuurlijk niks voor en zijn windes van 50 cm geen uitzondering.
    Maar voor iemand die het voornamelijk moet hebben van slootjes, vijvers en kanalen is dit toch een prachtige vis.

    Enfin, mijn dag is al goed maar het volgende uurtje mag ik nog 1 keer in de remmen knijpen.
    Een vis probeert een hengel van de steun te stuiteren, maar ik ben er als de kippen bij.
    Een loei zware vis maakt het me moeilijk en ik moet aardige kapriolen uithalen om deze achter de basalt blokken vandaan te krijgen.

    Dan mag ik de laatste vis landen en uitgeteld ligt ook deze op de mat. Ippon voor Pompie en de dikbuik barbeel mag op de foto. Ik denk nog aan een verbe****** van mijn PR van 71 cm, maar daar komt deze niet aan.Met een kleine 65 cm ben ik helemaal tevreden en moe, maar voldaan ruim ik het boeltje op.

    Zo zie je maar weer dat verandering van spijs, toch best wel doet eten.
    Ik had er absoluut geen vertrouwen in en was volledig in de greep van mijn favoriete stek.
    Het is een kwestie van durven en doorzetten natuurlijk. Makkelijker gezegd dan gedaan.
    Tevens heb ik de handicap dat ik 2 uur in de auto moet zitten om aan ons zo geliefde water te zitten.
    Wat zou jij kiezen? 2 uur rijden met 80% kans op vis? Of 2 uur zitten en een grote kans dat je blankt?
    Best moeilijk he?
    Met vriendelijke groet,

    Marcel (Vis)Pomp
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Pumpy

    waar vis jij mee joh? Twisters?


    Ik ben gister geweest, 1 tikje beet gezien, niks gevangen.

    Reageer

    • Pumpy
      Zeeltkolder
      • 20-07-2007
      • 364
      • 't Gooi

      #3
      @Rickie: Hahah goed lezen jongetje, niet alleen plaatjes kijken
      Dat is een mouthsnagger. Camoufleert niet alleen je haak, maar zorgt ook dat de haak eerder vlees pakt. Je kunt zoiets ook fabriceren met krimpkousjes of iets dergelijks. Staat geloof ik wel ergens in een barbeeltopic.

      Stug volhouden Rick. Had het geluk dat ik er vandaag weer 3 had + weer een winde en 2 lossers. Maar was al naar huis voordat je wakker werd, denk ik.

      p.s. Hoorde van andere barbeelvissers, dat het gisteren ook bar en boos was...
      Met vriendelijke groet,

      Marcel (Vis)Pomp

      Reageer

      • rickie
        hoe kouder hoe beter
        • 18-11-2005
        • 2377
        • Oldebroek

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Pumpy
        @Rickie: Hahah goed lezen jongetje, niet alleen plaatjes kijken
        Dat is een mouthsnagger. Camoufleert niet alleen je haak, maar zorgt ook dat de haak eerder vlees pakt. Je kunt zoiets ook fabriceren met krimpkousjes of iets dergelijks. Staat geloof ik wel ergens in een barbeeltopic.

        Stug volhouden Rick. Had het geluk dat ik er vandaag weer 3 had + weer een winde en 2 lossers. Maar was al naar huis voordat je wakker werd, denk ik.
        Ik ben inderdaad meer iemand van de avonduren. Vorige week was ik misschien niet een van de vroegsten, maar morgen ga ik wel weer in de ochtend, want heb ook serieuze chronische barbeelkoorts.

        Ik heb gegoogled op mouthsnagger, heb veel plaatjes gezien, maar alles behalve dit, want dit lijkt op een twister.

        ps: mijn barbusteller staat nu lekker al wel op 7!!!!!!!!

        Reageer

        • Pumpy
          Zeeltkolder
          • 20-07-2007
          • 364
          • 't Gooi

          #5
          He Rickie,
          Je hebt inderdaad gelijk dat het een beetje op een twister lijkt, maar kijk maar eens naar het topic Onderlijnen maken bij barbeel.
          Heb even een en ander voor je uitgelegd met foto's

          Het zijn toch echt mouthsnaggers Foto's staan erbij.
          Sanders hengelsport had volgens mij laatst iemand die er speciaal een workshop van had gemaakt.

          7 barbelen, cool man!

          p.s. Ik kan meestal alleen maar in het weekend, vandaar dat ik 's morgens voor het krieken van de dag er al zit. Zo ben je de horde voor en zit je op je stek zonder dat deze al bezet is

          p.s.2. Hier een linkje met andere mouthsnaggers
          Met vriendelijke groet,

          Marcel (Vis)Pomp

          Reageer

          • de bomber
            Harley davidson freak
            • 21-06-2006
            • 151
            • castricum

            #6
            He pumpy mooie vissen man heb je een nieuwe site? hahahaha
            greetz de bomber
            mvg, de bomber

            Reageer

            • The Frisian Viking
              NHSF Erelid
              • 27-06-2006
              • 5439
              • Feânwalden

              #7
              Wat een mooie vissen man, ga geloof ik mij eens wat meer inlezen in het vangen van barbelen wie weet laat ik de lange lat wel eens liggen en ga ik eens proberen barbeel te vangen
              Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

              ik knibbelje foar gjin ien

              The Frisian Viking

              Reageer

              • firesma
                Met enige kennis...
                • 25-04-2005
                • 325
                • Aan het water

                #8
                Dat zou mooi zijn Viking. Nog een barbeelfisker uut Fryslan.

                Reageer

                • The Frisian Viking
                  NHSF Erelid
                  • 27-06-2006
                  • 5439
                  • Feânwalden

                  #9
                  eerst maar eens goed inlezen, maar ja als je tegen de waddenzee aan woond moet je een heel stuk rijden, wat is het dichtste bij Firesma
                  Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                  ik knibbelje foar gjin ien

                  The Frisian Viking

                  Reageer

                  • rickie
                    hoe kouder hoe beter
                    • 18-11-2005
                    • 2377
                    • Oldebroek

                    #10
                    voor jou de ijssel.

                    Reageer

                    • The Frisian Viking
                      NHSF Erelid
                      • 27-06-2006
                      • 5439
                      • Feânwalden

                      #11
                      Ja dat is wel 150 km heen en ik wil natuurlijk ook weer terug, zaterdags ga ik al wedstrijdvissen door de noordelijke provincies heen al met al het word wel een beetje duur hoor!!!!!!!!
                      Maar ik vast wel eens
                      Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                      ik knibbelje foar gjin ien

                      The Frisian Viking

                      Reageer

                      • rickie
                        hoe kouder hoe beter
                        • 18-11-2005
                        • 2377
                        • Oldebroek

                        #12
                        misschien zitten ze over n paar jaar ook wel in de workummertrekvaart

                        Reageer

                        • firesma
                          Met enige kennis...
                          • 25-04-2005
                          • 325
                          • Aan het water

                          #13
                          Vanuit Noord Friisland is Zwolle het dichtste bij. Maar dat is voor jou nog een takke eind. Ik rij in een half uur naar Zwolle (tussen de Ijsselbruggen).

                          Maar dat zal voor jou wel snel anderhalfuur zijn..

                          Reageer

                          • The Frisian Viking
                            NHSF Erelid
                            • 27-06-2006
                            • 5439
                            • Feânwalden

                            #14
                            je hebt echt te veel gedronken Rickie
                            Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                            ik knibbelje foar gjin ien

                            The Frisian Viking

                            Reageer

                            • martijn12331
                              Newbie
                              • 04-09-2007
                              • 24
                              • Nijkerk

                              #15
                              mooie visdag mooie grote barbelen enzo

                              prachtig om te lezen

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎