fishfinder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • leon van der boog
    Newbie
    • 20-06-2007
    • 6

    fishfinder

    hallo

    ik ben leon en ik heb een vraag, ik ben nu alweer een paar jaar aan het snoeken. ik begon van de kant af, later met een boot. en dat gaat best aardig.
    nu ben ik van plan om een fishfinder aan te schaffen. in de winkel beweren ze dat ik niet zonder kan als ik er naar vraag,maar ja die willen ook alleen maar verkopen... maar wat zijn jullie ervaringen?
    De Lowrance X125 fishfinder lijkt me een degelijk ding. en heeft een hoop opties maar heb ik die wel allemaal nodig??

    kortom hebben jullie nog advies voor me?

    alvast bedankt gr
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    #2
    he dat is wel toeval die heb ik ook pas gekocht voor op mijn boot.

    een mooi ding voor weinig geld vond ik het ik betaalde trouwens 289 incl de losse snelheidsmeter.

    hij barst inderdaad van de instelling waarvan ik me ook afvraag of ik er wat mee ga doen maar na een klein onderzoekje van mijn kant op internet blijkt dit de meest verkochte te zijn.

    prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed alles zit erop en je hebt ook een mooi groot scherp scherm.

    ben er pas 1 keer mee wezen varen maar ik vind het een mooi ding.

    Reageer

    • ironny
      Moderator
      • 04-04-2006
      • 1377
      • Hamont

      #3
      ik ben nog nooit met zo n ding wezen vissen en kan me best voorstellen dat je niet meer zonder kan als je er gebruik van hebt gemaakt, maar hebben jullie niet het idee dat het enige wat dan nog ontbreekt een fishcatcher is? dan hoef je helemaal niets meer te doen...
      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

      Reageer

      • spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

        #4
        als je nou voor jezelf ergens gaat vissen kies je dan de slechtste of de beste stek uit om te gaan zitten.

        neem je lekker een plek waar je altijd vast zit ,of waar je eergisteren een maat van je 85 brasems zag vangen

        Reageer

        • ironny
          Moderator
          • 04-04-2006
          • 1377
          • Hamont

          #5
          tja... eergisteren is anders dan vandaag he... maar ik snap je punt wel hoor. maar toch als je nu alles van te voren zou weten, zou t dan nog wel leuk zijn? is het niet juist de sport om een goede plek te zoeken en de vis? zou het leuk zijn als je langs een vijver loopt en overal steekt een bord uit t water met de tekst "hier zit vis!" en "hier zit geen vis" ? en vervolgens ook nog de tekst "vandaag hebben ze zin in casters"
          en zo....
          maar goed... als je bijv op snoekbaars gaat en je vist voor je vriezer bijvoorbeeld, dan wil je vangen. dan snap ik t wel
          Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

          Reageer

          • spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door ironny
            tja... eergisteren is anders dan vandaag he... maar ik snap je punt wel hoor. maar toch als je nu alles van te voren zou weten, zou t dan nog wel leuk zijn? is het niet juist de sport om een goede plek te zoeken en de vis? zou het leuk zijn als je langs een vijver loopt en overal steekt een bord uit t water met de tekst "hier zit vis!" en "hier zit geen vis" ? en vervolgens ook nog de tekst "vandaag hebben ze zin in casters"
            en zo....
            maar goed... als je bijv op snoekbaars gaat en je vist voor je vriezer bijvoorbeeld, dan wil je vangen. dan snap ik t wel
            laat maar ik krijg het niet uitgelegd,trouwens op water van meer dan 20 meter diep staan geen bordjes

            Reageer

            • Pascalg
              Newbie
              • 22-08-2007
              • 5
              • Zoetermeer

              #7
              Hi Irony,
              Helemaal met je eens. Ik vind het juist de sport om op mijn intuitie af te gaan (Noem het oer jaag gevoel hahaha) al die technologische speeltjes ik vind het maar niks.
              Zelf je plugjes en spinnertjes maken en dan zelf een plekje uitzoeken en dan vangen. Dat is pas gaaf.
              Een dagje niets vangen hoort er dan bij. (wat mij weinig overkomt)
              Groeten Pascal

              Reageer

              • brielsemaasliefhebber
                vis gek
                • 06-06-2006
                • 1231
                • Brielle

                #8
                Zo'n visvinder geeft echt geen vangst garantie hoor,al denken jullie dat van wel.En Ironny wat jij nou zegt over die bordjes is echt te gek voor woorden.Jij wil zeggen dat als een visvinder 25 vissen aangeeft dat ik ze ook alle 25 vang.

                Tjonge tjonge het gemiddelde nadenk vermogen hier op het forum is de laatste tijd wel erg aan het zakken.
                GROETEN VAN EEN VIS GEK

                Reageer

                • 4x14
                  Banned
                  • 10-12-2006
                  • 849
                  • Brielle

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber
                  Tjonge tjonge het gemiddelde nadenk vermogen hier op het forum is de laatste tijd wel erg aan het zakken.
                  dat komt omdat de mensen die een beetje verstand van vissen hebben weg blijven of niet reageren. (niet iedereen hoor !)

                  Reageer

                  • spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

                    #10
                    ach ja laat lekker gaan dan.

                    als je zo simpel in mekaar steekt dat je niet eens weet waar een fishfinder voor is ,dan moet je er vooral lekker je mening over geven.

                    als je het niks vind prima ,maar als men vraagt naar ervaringen kan je als je echt niets te melden hebt ook gewoon bekennen dat je er geen ervaring mee hebt.

                    Reageer

                    • ironny
                      Moderator
                      • 04-04-2006
                      • 1377
                      • Hamont

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber
                      Zo'n visvinder geeft echt geen vangst garantie hoor,al denken jullie dat van wel.En Ironny wat jij nou zegt over die bordjes is echt te gek voor woorden.Jij wil zeggen dat als een visvinder 25 vissen aangeeft dat ik ze ook alle 25 vang.

                      Tjonge tjonge het gemiddelde nadenk vermogen hier op het forum is de laatste tijd wel erg aan het zakken.
                      kom jongens, ik vraag alleen maar of de sport van het vissen er niet af gaat. het voorbeeld van die bordjes is alleen maar om aan te geven wat voor beeld ik er bij heb en niet om er mee te spotten. Ik ben juist op zoek naar een antwoord en heb ook aangegeven dat ik het punt wel snap. (bijvoorbeeld bij 20 m diepte en op zoek naar snoekbaars voor de vriezer) de sport van het zoeken naar vis. dat bedoel ik.
                      als jij hier uit opmaakt dat ik zeg dat je met een visvinder 25 op 25 vangt ligt dat meer aan het interpretatievermogen dan aan het nadenk vermogen ben ik bang.
                      nogmaals. gewoon uit nieuwsgierigheid gevraagd
                      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                      Reageer

                      • spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

                        #12
                        de mens is altijd op zoek geweest naar het onmogelijke en grens verleggende.

                        zo wilde men vliegen als een vogel,dat kan nu.
                        zo wilde men zwemmen als een vis ,dat kan ook.

                        en een visserman heeft altijd onder water willen kijken ,en dat kan nu ook.

                        jezus christus had 1 van de eerst versie's die hoorde samen met zijn discipelen ook een stem en die zei gooi je net eens aan de ander kant ,en vervolgens zat hij vol met vis.
                        en had het hele dorp te eten.

                        die zij ook niet neeee laat me met rust ik zit lekker te zoeken met mijn zelfgemaakte pluggen.

                        ik snap niet dat jullie de sport met een sport zonder fishfinder/dieptemeter/watertemperatuurmeter/snelheidsmeter.

                        niet uit elkaar kunnen halen.

                        vis ik wedstrijd met de vaste stok ,nee dan niet met mijn boot te water.

                        er bestaan nou eenmaal meer takken van sport dan je neus lang is.

                        probeer maar te trawlen op snoek zonder boot,of snoekbaarzen midden op een meer zonder boot.
                        daagje vissen op zee zonder boot en vis vinder ,redelijk kansloos hoor.

                        Reageer

                        • brielsemaasliefhebber
                          vis gek
                          • 06-06-2006
                          • 1231
                          • Brielle

                          #13
                          [quote=ironny;76543]
                          Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber
                          Zo'n visvinder geeft echt geen vangst garantie hoor,al denken jullie dat van wel.En Ironny wat jij nou zegt over die bordjes is echt te gek voor woorden.Jij wil zeggen dat als een visvinder 25 vissen aangeeft dat ik ze ook alle 25 vang.

                          Tjonge tjonge het gemiddelde nadenk vermogen hier op het forum is de laatste tijd wel erg aan het zakken.[/quote

                          kom jongens, ik vraag alleen maar of de sport van het vissen er niet af gaat. het voorbeeld van die bordjes is alleen maar om aan te geven wat voor beeld ik er bij heb en niet om er mee te spotten. Ik ben juist op zoek naar een antwoord en heb ook aangegeven dat ik het punt wel snap. (bijvoorbeeld bij 20 m diepte en op zoek naar snoekbaars voor de vriezer) de sport van het zoeken naar vis. dat bedoel ik.
                          als jij hier uit opmaakt dat ik zeg dat je met een visvinder 25 op 25 vangt ligt dat meer aan het interpretatievermogen dan aan het nadenk vermogen ben ik bang.
                          nogmaals. gewoon uit nieuwsgierigheid gevraagd

                          Was dat de vraag dan van LEO volgens mij niet dan moet een ander topic openen.Die man vraagt om meningen van mensen die ook een vis vinder hebben en niet van tegenstanders daarvan.
                          GROETEN VAN EEN VIS GEK

                          Reageer

                          • ironny
                            Moderator
                            • 04-04-2006
                            • 1377
                            • Hamont

                            #14
                            [quote=brielsemaasliefhebber;76549]
                            Oorspronkelijk geplaatst door ironny


                            Was dat de vraag dan van LEO volgens mij niet dan moet een ander topic openen.Die man vraagt om meningen van mensen die ook een vis vinder hebben en niet van tegenstanders daarvan.
                            jij houdt toch zo van discussies?? Nou wil ik naar aanleiding van een vraag van Leo weten wat men nu als sport ziet in vissen met zo n fishfinder en heb daar een voorbeeldje aan gegeven over wat voor beeld ik erbij heb. Ik verwacht daar vervolgens een beleving bij en een antwoord over hoe het ook kan en dat zo n fishfinder helemaal zo gek nog niet is. die heb ik overignes wel gekregen hoor.. maar je gaat alleen maar door op zaken die in niets te maken hebben met datgene wat ik zeg. ik heb nergens verondersteld dat je 25 op 25 vangt met zo n ding en ik heb nergens gezegd dat ik een tegenstander ben. Begrijpend lezen is ook een vak he.

                            wat spuiliefhebber zegt zit best wat in en ik kan me er ook best wat bij voorstellen. Voorlopig is het niet mijn ding en ik maak echt mijn pluggen niet zelf want daar heb ik helemaal geen zin in. ik heb ook geen boot trouwens. maar goed het is me duidelijk allemaal. toch bedankt

                            gtzz ronny
                            Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                            Reageer

                            • spuiliefhebber
                              Verificatie gaande...
                              • 22-04-2006
                              • 4156
                              • onbekend

                              #15
                              maar het is een mooi apparaat voor dat geld in ieder geval.

                              geeft je diepte ,je snelheid ,water temp,vis in alle soorten,de tijd,de laad toestand van mijn dynamo,bodem alarmen tegen vastlopen.

                              en nog veel veel meer

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎