reel of molen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Pascalg
    Newbie
    • 22-08-2007
    • 5
    • Zoetermeer

    reel of molen

    Dames en Heren,

    Kunnen jullie me vertellen wat het voordeel is van een Reel boven een spinmolen.
    Ik vis op roofvis met kleine shads en pluggen maar vooral met spinnertjes (zelfbouw) in de polder.
    Alvast bedankt voor jullie antwoord.
    Groeten Pascal
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    Molen is bij licht aas beter met werpen voor de rest heeft een reel alleen maar voordelen, slip is veel beter, lijnafgifte is veel beter zeker bij het vertikalen en trollen en zeker als je zelf vaart.
    Nadeel je moet wel een geschikte hengel hebben en dan bedoel ik met name voldoende ogen feitelijk moet je een hengel hebben die op de kop afgebouwd is ivm de harde en zachte kant van de blank.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • wimwijchen
      Komt net kijken
      • 27-03-2007
      • 74
      • wijchen

      #3
      Ik sprak vorige weel een echte kunstaasvisser aan de Waal en die zweert bij een reel omdat een molen wanneer je veel vist erg veel slijtage gaat vertonen en omdat de inhaalsnelheid groter is waardoor je minder snel moe wordt.

      Reageer

      • guppie58
        Pike Hunter
        • 04-05-2007
        • 47
        • Eindhoven

        #4
        dat is gewoon onzin, met lichte plugjes bv op roofblei valt er bijna niet met een reel te vissen en daarvoor gebruik je dan ook een gewone molen.

        echter met zware pluggen, en voor het jerken kan je beter een reel gebruiken, met een zware jerk krijgt de as van de molen elke keer een oplawaai, en de kans dat de as krom word is dan ook vele malen groter als bij een reel.

        de vragsteller Pascal heeft dus het meeste aan een gewone molen, daar hij met licht aas gaat vissen.

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door wimwijchen
          Ik sprak vorige weel een echte kunstaasvisser aan de Waal en die zweert bij een reel omdat een molen wanneer je veel vist erg veel slijtage gaat vertonen en omdat de inhaalsnelheid groter is waardoor je minder snel moe wordt.
          ik dacht eigenlijk dat reeltjes juist trager binnen haalden ik had er 1 voor op de wrakken maar het leek wel of die 1:1 draaide.

          die baitcasters zullen wellicht wel sneller zijn

          Reageer

          • guppie58
            Pike Hunter
            • 04-05-2007
            • 47
            • Eindhoven

            #6
            nou als je al moe word van het spinneren met licht kunstaas, wat gebeurt er dan wel niet als je ook nog een vis aan de lijn krijgt, extra zuurstof bij ??? :-)

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎