weerhaak(loos)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • brasemvisser24
    Newbie
    • 28-09-2007
    • 39
    • Almere

    weerhaak(loos)

    beste forumleden
    bij het witvissen gebruik ik nog vaak haken met weerhaken.
    Ik hoor tegenwoordig steeds vaker van het vissen zonder weerhaken.
    ik ben erg benieuwd of andere vissers met of zonder weerhaken vissen en waarom.
    groetjes brasemvisser24
    brasemvisser24
  • 4x14
    Banned
    • 10-12-2006
    • 849
    • Brielle

    #2
    bij het vissen op snelheid zoals in havens of bij het torrepikken vis ik weerhaakloos.
    anders bijna altijd met weerhaak.

    Reageer

    • ToniMono
      Banned
      • 23-05-2007
      • 386
      • Arnhem

      #3
      Ik heb per ongeluk een keer een paar zakjes met haken zonder weerhaak gekocht. Pas na een paar sessies viel me op hoe gemakkelijk ik er een made aan kon prikken en hoe makkelijk ik de vis kon onthaken. Toen viel me op dat er geen weerhaak aan zat.

      Ik schrok in 1e instantie, maar bedacht me vervolgens dat ik nauwelijks vis had verspeeld. Door puur toeval is dus mijn vertrouwen gewonnen. Mijn opvatting is dat je beslist niet meer vis verspeeld dan met haken met een weerhaak. Gewoon een kwestie van de lijn onder spanning houden, zoals je anders ook doet. Er is wel één nadeel, ik vind ze niet geschikt voor wormen. Deze kronkelen zich van de haak af, ook al zet je er bijvoorbeeld nog een made aan om dit te voorkomen.

      Reageer

      • erik barbeel
        Newbie
        • 14-07-2007
        • 34
        • veenendaal

        #4
        ik vis ook zonder weerhaak op barbeel gaat zeker goed je verspeelt er wijnig mee waarom ik zonder weerhaak vis het onthaken gaat makelijker en naar mijn idee is de haak scherper
        gr erik

        Reageer

        • jasperfeedervlieg
          Lucass vismaat
          • 15-07-2007
          • 268
          • Amersfoort

          #5
          En met de feeder kan het dan ook ?
          Want het lijkt mij eigenlijk ook wel handig hoor,
          maar soms hoor ik dat die haken duurder zijn.
          Is dat zo?

          Reageer

          • Eduard
            Moderator
            • 11-08-2004
            • 3278
            • Sappemeer

            #6
            Je kunt ook een tussenweg opzoeken, Ik gebruik haken met weerhaak, maar knijp het weerhaakje plat met een tangetje. Daardoor onstaat er een bolletje, een soort verdikking aan het puntje waardoor je een worm m.b.v. een made of pinkje wel op zijn plek houdt....
            groet,
            Eduard

            Reageer

            • Fishaholic
              Newbie
              • 11-09-2007
              • 20
              • Wageningen

              #7
              Ik gebruik bij het feederen ook altijd platgeknepen weerhaken. Aas blijft dan eigenlijk altijd goed zitten en gehaakte vis verspelen gebeurd bij mij niet vaker dan met weerhaak, heb het meerdere keren getest met 2 hengels.
              Ik heb zelfs de indruk dat als je een vis `minimaal´ haakt de landingskans beter wordt doordat de vissenbek minder uitscheurt.
              Prettiger voor visser en vis dus

              Reageer

              • Molendrift
                Newbie
                • 01-09-2007
                • 32
                • Vlaardingen

                #8
                Deed ik vroeger ook een tijd, beetje verslonst in de loop vd tijd.
                Ik zal het weer een gaan doen dat dichtknijpen.
                Beet !!!

                Reageer

                • leoj
                  Wordt moeilijk !!!!
                  • 10-04-2002
                  • 53
                  • Leidschendam

                  #9
                  Ik vis al 30 jaar met plat geknepen weerhaken. Als je zorg dat de lijn tussen hengel en vis altijd iets onder spanning staat zal je niet meer vis verspelen dan dat je vist met weerhaak.

                  Het onthaken van de vis gaat vele malen makkelijk

                  Zonder weerhaak vissen heeft nog meer voordelen, als je per ongeluk eens vast komt te zitten aan je kleding of in één van je netten, haal je de haak er zonder problemen snel uit.

                  Mocht je haakje per ongeluk eens ergens in je lichaam verdwijnen, hoef je niet naar het ziekenhuis om de haak te laten verwijderen.

                  Genoeg reden om te vissen zonder weerhaak, en je maak ook nog eens en minder grote wond bij de vis.
                  Beter één hengel in je hand dan tien in de schuur van je buurman.

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎