wintervoorn in de havens

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    wintervoorn in de havens

    hoe is het met jullie vangsten, hier beginnen we op 21 oktober weer met onze competitie.

    ben wel benieuwd of er al voorn in de havens zit.
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    Zo'n 1,5 week geleden proef gedraaid in de haven van Hellevoet, resultaat: 7 middelmatige voorns in 4 uur tijd. Daarna niet meer kunnen vissen door drukte op het werk en mijn snorbrommer had een vochtprobleem.
    dinsdag weer gaan proefdraaien in de haven.

    Reageer

    • Theo de Kreij
      VOERBOER
      • 03-06-2003
      • 2345
      • Zoetermeer

      #3
      De waterplanten zijn nog groen. De jonge vis is nog relatief klein door de late paai. De temperatuur van het water is welliswaar laag, maar daglengte telt ook mee. Je kan al wel merken dat de vis de waterplantbedden aan het verlaten is en meer naar het midden van het water trekt. Meestal duurt het dan nog een week of 3-4 voor ze verzamelen en naar de havens gaan trekken. Ik ben geen goeroe, maar denk dat dit jaar de pret wel wat eerder gaat beginnen. Zo rond 2e week van november.
      Mvrgr,

      Theo de Kreij.

      ********************************
      Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
      ********************************

      www.peche-tackle-europe.com

      Reageer

      • reijntjes
        Swingt(o)(i)pper
        • 12-12-2005
        • 3497
        • Asten

        #4
        Mits we geen warme oktobermaand krijgen zoals de laatste 2 jaar !
        Groeten

        Frank

        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
        2016 walk-over Blauforlaet !
        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

        Reageer

        • † John van der Zee
          [In Memoriam]
          • 16-11-2005
          • 1761
          • in zuidholland in een mooi visgebied

          #5
          ik zal weinig vissen in de haven want daar moet ik een aparte vergunning voor kopen van een beroeps visser via de club 10€ tot 31 dec en dan voor het nieuwe jaar weer 10 € en dat naast je vispas en clubverguning
          Vissen is ontspannend.
          Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

          Met Vriendelijke Visgroeten



          vaste stokvisser????????

          Reageer

          • spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

            #6
            10 € zoveel nog ja.

            dat is me het 5 voudige wel waard hier

            man man als ik een wedstrijd jaartje optel pfffff een tientje wat is dat 5 bakkies koffie in zo'n stink kroeg met de loting.

            Reageer

            • Master
              Voerboer
              • 26-02-2007
              • 1148
              • Zoetermeer

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door John van der Zee
              ik zal weinig vissen in de haven want daar moet ik een aparte vergunning voor kopen van een beroeps visser via de club 10€ tot 31 dec en dan voor het nieuwe jaar weer 10 € en dat naast je vispas en clubverguning
              Ik begrijp je wel, maar snap je niet John. Het lijkt me meer een principiele kwestie van je, dan de kosten er van. Klopt dat? Voor 20 euro gaan we anders wel inschrijven voor een wedstrijd van een paar uur, terwijl je voor die 20 euro ook 12 weken dikke pret kan hebben in een haven.
              Overigens voor de goede orde, ik vind het feitelijk ook nergens op slaan dat je naast je vispas nog zoveel extra kosten kwijt bent. Zoals al die andere vispassen om ergens te mogen trainen/vissen. Ik heb er al 6 in mijn kontzak en dan nog mag ik niet op bijvoorbeeld het Merwedekanaal vissen.
              Theo de Kreij.
              www.natuurzorg.eu

              Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

              Reageer

              • epi
                koppel/prinz royal
                • 23-07-2006
                • 47
                • zaltbommel

                #8
                Wij zijn gisteren in de haven van huizen geweest volgens mij zijn daar de winter voorns er al met zijn tweeen toch 17 kg voorn en dat waren donkere voorn gr epi

                Reageer

                • Eduard
                  Moderator
                  • 11-08-2004
                  • 3278
                  • Sappemeer

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Theo de Kreij
                  ....maar denk dat dit jaar de pret wel wat eerder gaat beginnen.
                  Denk ik zeker. Ik ga vrijdagmorgen vissen op een plek (Zuidlaardervaartje) waar normaal gesproken pas eind oktober de vis naartoe trekt, nu wordt er al vollop gevist....
                  groet,
                  Eduard

                  Reageer

                  • ajpj
                    Newbie
                    • 07-01-2004
                    • 7

                    #10
                    Ook in onze haven (Wanssum, Noord-Limburg) zijn al mooie voorn gearriveerd, ik denk dat er een strengere winter aankomt omdat de vis er al zéér goed bijt, zelfs een enkele brasem wordt er al verschalkt. Moet zelf nog een vergunning halen maar dat komt wel, die paar euro is mij en anderen dat wel waard, als je de meeste inschrijfgelden bekijkt heb ik voor een klein deel van dat bedrag een maand of 5 ook veel plezier (mits het water niet dichtvriest) maar die gok moeten we maar nemen.
                    Hoef je ook de lange lat niet te nemen, een stokje van 4 meter is normaal gesproken genoeg en vissen maar.
                    Vist niet teveel meer, maar wel nog steeds aan de waterkant te vinden

                    Reageer

                    • spuiliefhebber
                      Verificatie gaande...
                      • 22-04-2006
                      • 4156
                      • onbekend

                      #11
                      ik heb ook het gevoel dat er weer eens een wat strengere winter aankomt
                      vraag me niet waarom ik geloof het echt

                      Reageer

                      • † John van der Zee
                        [In Memoriam]
                        • 16-11-2005
                        • 1761
                        • in zuidholland in een mooi visgebied

                        #12
                        Ik begrijp je wel, maar snap je niet John. Het lijkt me meer een principiele kwestie van je, dan de kosten er van. Klopt dat?
                        het is geen principe kwestie want daar vang je niet heel de winter van die aantallen zoals in bijvoorbeeld brielle
                        je mag een keer blij zijn dat je een visje vangt
                        en daar ga ik geen extra geld aan uit geven dan ga ik net zolief met de kids weg of zoek een leuke ander wedstrijd voor een keertje
                        en dat geld maakt me niet uit als je zeker zou zijn dat je veel kan vangen maar daar is het echt een lotery van dat je een visje vangt
                        kan ik me beter toeleggen op het volgend sezioen of zoiets en in die weken dat ik niet vis het geld opzei leggen voor een nieuwe matchhengel want dat wil ik ook leren
                        Vissen is ontspannend.
                        Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

                        Met Vriendelijke Visgroeten



                        vaste stokvisser????????

                        Reageer

                        • brielsemaasliefhebber
                          vis gek
                          • 06-06-2006
                          • 1231
                          • Brielle

                          #13
                          Nou in brielle is het ook niet altijd prijs hoor,zat keer voor jan *** gezeten.
                          GROETEN VAN EEN VIS GEK

                          Reageer

                          • spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door John van der Zee
                            het is geen principe kwestie want daar vang je niet heel de winter van die aantallen zoals in bijvoorbeeld brielle
                            je mag een keer blij zijn dat je een visje vangt
                            en daar ga ik geen extra geld aan uit geven dan ga ik net zolief met de kids weg of zoek een leuke ander wedstrijd voor een keertje
                            en dat geld maakt me niet uit als je zeker zou zijn dat je veel kan vangen maar daar is het echt een lotery van dat je een visje vangt
                            kan ik me beter toeleggen op het volgend sezioen of zoiets en in die weken dat ik niet vis het geld opzei leggen voor een nieuwe matchhengel want dat wil ik ook leren


                            oh dat veranderd de zaak ja als je er geen ruk vangt ja dan ging ik ook niet

                            Reageer

                            • spuiliefhebber
                              Verificatie gaande...
                              • 22-04-2006
                              • 4156
                              • onbekend

                              #15
                              gisteren 10kilo vandaag was het 1 baars brrrrrr rare visserij nog

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎