onderlijn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • feeder1965
    loves fishing
    • 25-02-2007
    • 217
    • bassevelde ovl

    onderlijn

    hallo beste feedervissers mijn vraag was met welk merk van onderlijn vissen jullie?
    graag even wat uitleg over rek ,torsie en als de onderlijn een beetje slijtvast is groeten
    tony
    lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen
  • Fishaholic
    Newbie
    • 11-09-2007
    • 20
    • Wageningen

    #2
    Voor het feederen gebruik ik altijd brasem/feeder onderlijnen van gamakatsu.
    Lekker soepel nylon en betrouwbare knopen. Met de trekkracht zit het ook wel goed met 14/00 is een flinke brasem of winde op de rivier vaak geen probleem.
    Ik heb ook nog wat cormoran onderlijnen maar daar ben ik niet erg gecharmeerd van zowel het nylon als de haak is geen topkwaliteit.

    Reageer

    • Lubbe176
      Platte deurmatte visser!
      • 22-08-2007
      • 193
      • Erica

      #3
      Ik had die nieuwe shimano op dat blauwe rolletje/hoesje .. die brak me constant op de knoop, door iets anders te knopen is het wel ietsies beter geworden, maar ik ben weer teruggestapt naar Fox Micro 14/100 en 12/100 ... deze is veel sterker op de knopen en de rek is precies zoals ik em wil, niet te veel, niet te weinig, geen idee hoe ik dat moet uitleggen.

      In de gamakatsu G-line had ik constant knopen/lussen/kroezen
      Wie het voorntje niet eert, is de karper niet weert.

      Reageer

      • antoinette
        Specimen Hunter
        • 13-11-2005
        • 1926
        • oudenhoorn

        #4
        Ik gebruik 16/00 van trabucco, en vis ik op stilstaand water of licht stromende gebruik ik 12/00-14/00 van JVS. De lengte varieert, ik start standaard met 35 cm, krijg ik missers of alleen sabbelaars stap ik over naar 70 cm.
        De rek van trabucco bevalt me prima, de JVS bevalt me wat minder daar die sneller breekt als het wat groffer moet. Gamakatsu lijnen had ik vroeger ook maar die bevielen me helemaal niet voor de feeder.

        Reageer

        • brasemvisser24
          Newbie
          • 28-09-2007
          • 39
          • Almere

          #5
          Ik gebruik juist altijd cormoran haken, ik vind de kwaliteit van de haken prima en heb er eigenlijk nooit problemen mee.
          Als maat neem ik meestal 10 of 12 zodat ik er flink wat maden op kan doen.
          de lijn is ongeveer 50 centimeter lang maar dat vind ik te lang dus kort ik hem altijd in.
          Ook heb ik nog nooit lijnbreuk bij de haak meegemaakt maar ik zal toch eens gamakatsu proberen kijken of het werkt.
          Groetjes
          brasemvisser24

          Reageer

          • Harold Z
            I'm not an addict
            • 14-08-2007
            • 611
            • Uden

            #6
            Ik vis met gamakatsu G-line, 14/00 bevalt me tot op heden prima!
            Vis meestal met 70cm, als ze erg goed bijten dan 40cm
            "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
            animals are treated" - Ghandi

            Reageer

            • jasperfeedervlieg
              Lucass vismaat
              • 15-07-2007
              • 268
              • Amersfoort

              #7
              Vroeger viste ik vaak met Mustad, maar toen ging ik Sensas gebruiken dat ging wel wat beter maar er stond op de verpakking 14 maar het leek eerder 10..
              Nu vis ik met Gamakatsu en dat bevalt me het best

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎