Winkcelpicker

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • DaaN feeder
    Newbie
    • 29-09-2007
    • 11
    • ALmer

    Winkcelpicker

    hallo,,

    ik heb een agressieve picker van spro, maar ik ben bang om er met voerkorjes mee te vissen. ik ben namelijk bang dat hijbreekt want hij heeft namelijk een werp vermogen van 20 gram. kan ik hiermee wel met zwaar gevulde voerkorfjes werpen of raden jullie toch met de katapult aan,

    groetjes daan
  • markie de sportvisser
    Frequent aanwezig
    • 02-06-2007
    • 172
    • bèèk city

    #2
    er bestaan al korven van een paar gram, die zijn dus niet al te groot. als je die dan vol doet met voer blijf je onder die 20 gram. wil je veel voer op je stek hebben zul je een paar keer meer moeten gooien. ik zou dus geen katapult gaan gebruiken.
    maar ik vis ook wel eens in vijvers waar je niet ver hoeft of kunt gooien. dan pak ik het altijd anders aan. dan pak ik een klein loodje van ca. 5 gram, hang ik in een lus van ongeveer 15 cm, wel zorgen dat je dan 30 cm lijn overhoud om je onderlijn aan te bevestigen. dan voer ik wel altijd bij met een katapult. heb je ook minder dat geplons

    Reageer

    • DaaN feeder
      Newbie
      • 29-09-2007
      • 11
      • ALmer

      #3
      dankje wel,

      en mischien weet u dat ook wel zijn er ook wedstrijden voor het feedervissen, want ik heb het eens opgezocht maar er zijn alen maar wedstrijden met vaste stok of karper

      alvast bedankt

      Reageer

      • markie de sportvisser
        Frequent aanwezig
        • 02-06-2007
        • 172
        • bèèk city

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door DaaN feeder
        dankje wel,

        en mischien weet u dat ook wel zijn er ook wedstrijden voor het feedervissen, want ik heb het eens opgezocht maar er zijn alen maar wedstrijden met vaste stok of karper

        alvast bedankt

        die zijn er wel alleen worden ze niet vaak georganiseerd

        Reageer

        • antoinette
          Specimen Hunter
          • 13-11-2005
          • 1926
          • oudenhoorn

          #5
          Er worden zat "vrije-hengel" wedstrijden georganiseerd landelijk bezien zou je met gemak ieder weekend mee kunnen doen.

          Reageer

          • ToniMono
            Banned
            • 23-05-2007
            • 386
            • Arnhem

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door DaaN feeder
            hallo,,

            ik heb een agressieve picker van spro, maar ik ben bang om er met voerkorjes mee te vissen. ik ben namelijk bang dat hijbreekt want hij heeft namelijk een werp vermogen van 20 gram. kan ik hiermee wel met zwaar gevulde voerkorfjes werpen of raden jullie toch met de katapult aan,

            groetjes daan

            Jouw picker is uiteindelijk wel bedoeld om voerkorfjes weg te zetten, alhoewel 20 gram wel erg aan de lichte kant is. Meestal kun je een hengel nog wel iets overbelasten zonder dat je bang hoeft te zijn voor breuk. Dat is een kwestie van "aanvoelen". Jouw pickertje is gewoon voor heel licht werk bedoeld. Waarom spaar je niet voor een lichte tot medium feeder? Daar kun je wat meer mee beginnen.

            Reageer

            • arnoldus
              Feeder&Picker/Brasem&Zeel
              • 24-08-2006
              • 61
              • Linschoten

              #7
              Hi! Ik heb zelf een finess feeder van Mitchell, zogenaamd een maximaal werpvermogen van max. 25 gram.... Eerlijk gezegd vind ik dat onzin, de producent dekt zich in om claims te voorkomen. Ik zet er korven van 60 gram mee weg, die gevuld dus wel tegen de 100 gram wegen. Je moet natuurlijk niet proberen 100 meter uit de kant te gooien, maar ik vis toch zeker op 30 a 40 meter in de Lek! Ook heb ik een heavy feeder, die bedoeld is voor dit soort werk, maar ik haal hem alleen uit de kast als er écht lood ver weggezet moet worden. Bovendien, soepele hengel is meer plezier en nauwkeuriger! Groet, Arnold

              Reageer

              • de witten
                Newbie
                • 27-06-2006
                • 38
                • overmere

                #8
                je zal je picker niet snel stuk gooien , natuurlijk niet overdrijven

                ik weet niet van waar je ergens bent maar

                je moet eens kijken op de site van de club ,, oni ,, uit terneuzen
                deze organiseren feederwedstrijden op het kanaal gent terneuzen met
                schitterende resultaten overigens
                hier heb je de link http://www.oni-terneuzen.nl/


                grtz

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎