wat is het verschil tussen bolognaise en roubaisiene hengel?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • shwung
    Komt net kijken
    • 21-03-2007
    • 78
    • westvl roeselare

    wat is het verschil tussen bolognaise en roubaisiene hengel?

    dag,
    wat is het verschil tussen bolognaise en roubaisiene hengel?
    als ik nu een nieuwe hengel wil kopen op de beurs in december(belgie) wil ik wel eens weten wat het verschil is maar dan niet louter op basis vanwat de verkoper mij uitlegt want ik weet dat er veel gewone vissers zijn die op die dag op de beurs als verkoper zijn ingeschakeld om de clubkas te spijzen krijgen ze % op de verkoop.
    groeten shwung
  • jodoti
    Vrije witvisser
    • 03-02-2007
    • 207
    • Tilburg

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door shwung
    dag,
    wat is het verschil tussen bolognaise en roubaisiene hengel?
    als ik nu een nieuwe hengel wil kopen op de beurs in december(belgie) wil ik wel eens weten wat het verschil is maar dan niet louter op basis vanwat de verkoper mij uitlegt want ik weet dat er veel gewone vissers zijn die op die dag op de beurs als verkoper zijn ingeschakeld om de clubkas te spijzen krijgen ze % op de verkoop.
    groeten shwung
    Een roubaisiene hengel is een vaste stok van grotere lengte vanaf ± 9,50 mtr speciaal voor het fijne witvissen. Zeer strak en snel. Meestal vorzien van elastiek.
    De Bolognaise hengel is een (meest) telescopische hengel van 4 tot 9 mtr bijna altijd voorzien van geringde ogen en een reel houder.
    Door de montage van een molen kan de bolognaise hengel ingezet worden voor die plaatsen waar men ook zwaardere vissen kan verwachten om deze door lijn te kunnen geven beter te kunnen drillen.

    Beide hengels vereisen een andere hengel techniek, en hebben hun specifieke eigenschappen.

    Reageer

    • The Frisian Viking
      NHSF Erelid
      • 27-06-2006
      • 5439
      • Feânwalden

      #3
      Zo is het en niet anders Jodoti
      Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

      ik knibbelje foar gjin ien

      The Frisian Viking

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎