dagje zeevissen denhelder,

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • martijn12331
    Newbie
    • 04-09-2007
    • 24
    • Nijkerk

    dagje zeevissen denhelder,

    14-10-07

    vandaag zou ik gaan zeevissen met mn pa in Den Helder, na gister lekker vroeg naar bed om vanochtend om 5 uur s'ochtends op te staan. en half 6 al te vertrekken voor een 150km lange "reis" naar Den Helder. geen auto te zien op de weg dus geen files, maar wel een auto die in de fik staat in de berm met politie auto erbij.
    eindelijk om 7:15 aangekomen zijn we op de boot gestapt, aangemeld, hengel gehuurt, aas gekocht, en wachten tot de boot vertrok. om 8:15 vertrok de boot, ondertussen maakte we de hengels klaar. de boot deed er anderhalf uur over voor we op de plek waren waar we konden vissen. "tuuuut" de toeter gaf aan dat je kon beginnen met vissen, zoon 40 vistuigjes allemaal tegelijk het water in, naar de bodem zakken en dan langzaam inhalen. somigge hadden de eerste keer al beet en haalde al 1 2 of 3 kabeljauwtjes eruit.
    bij mij kwamen de eerste bij me 3e "worp" 3 kleine kabeljauwtjes.


    (eentje viel al van de haak en ligt ergens op de grond)


    me eerste kabeljauw ooit gevangen, en gelijk 3 ook.
    "tuut" iedereen moest inhalen want de boot vertrok weer naar de volgende plek, dit gebeurde zoon om de 5 worpen -.-'
    eenmaal aangekomen klonk de toeter weer en iedereen gooide zijn aas er weer in
    de een na de andere werd er gevangen, en na een kort tijdje voelde ik weer wat aan me hengel, ik haalde weer op en weer een duo. nu 2 en een stukje groter.


    vlak erna hoorde ik achter me een flink gejuich, ik keek achterom en zag daar een enorme kabeljauw van minstens 60cm naar boven worden gehaald, een joekel.

    even later ben ik maar op een bankje gaan zitten want je word er wel snel zeeziek van :P, na ongeveer een uur te hebben gezeten heb ik me hengel weer gepakt en weer opnieuw ingegooid, gelijk de eerste worp al raak. een kabeljauw van zoon 35cm, maar me draad zat in de knoop met degene naast mij. de vis was wel boven maar me setje kon ik weggooien.
    even later weer een nieuwe erop gezet en weer paar keer ingegooit. vlak erna weer een duotje, 2 kleinere. maar toch mooi om de dag mee af te sluiten.

    ik was samen met me vader, jammer genoeg had hij er maar eentje gevangen maar beter als niks :P. 8-1

    3x "tuut" het eindsignaal.
    iedereen moest zijn hengels inhalen en de boot voer weer terug naar de haven. na een anderhalf uur lange tocht terug zijn we weer in de auto gestapt en nog is anderhalf uur rijden naar huis.

    zozo lang verhaalt heh xD


    M.V.G.
    Martijn
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    Mooie vangsten, wat je ook zeker eens moet voorstellen aan je pa, om in het Callandkanaal of De Nieuwe Waterweg te vissen vanaf de kant. Gezien je lengte zal je denk ik geen 100 meter kunnen gooien, maar als je in de avond gaat vissen daar zit de vis al vrij dicht langs de kant, en de vangstberichten aangaande die wateren (ook wel beter bekend als "de Europoort" ) zijn bijzonder goed te noemen.
    Overdag kun je trouwens op de blokkendam aldaar leuk zeebaars peuteren vanaf de kant.

    Reageer

    • martijn12331
      Newbie
      • 04-09-2007
      • 24
      • Nijkerk

      #3
      bedankt voor de tip, khep op google erna gezocht en kweet waar dat is, rotterdam toch?:P

      maar wat zoal vang je daar? khep foto's gezien van scholletjes, maar is er ook iets anders te vangen?

      Reageer

      • antoinette
        Specimen Hunter
        • 13-11-2005
        • 1926
        • oudenhoorn

        #4
        In deze tijd van het jaar trekt de kabbeljauw massaal naar dit soort wateren evenals wijting, maar platvis vang je daar voornamelijk in de warmere maanden die trekken juist in de koude maanden de andere kant op. Wel heb je daar strandhengels nodig van minimaal 4 meter als je in het Callandkanaal vist want dan dien je de vis over de rotsen te tillen, een loodlifter maakt de kans op vastlopen ook al een stuk minder.
        En ja het is inderdaad bij Rotterdam

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎