Sensas 3.90m tegen The beast

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Sepp
    The Matchman
    • 31-05-2007
    • 8
    • Rijssen

    Sensas 3.90m tegen The beast

    Ben op zoek naar een hengel voor op stromend tot sterk stromend water, de ijssel bv. Wat ook mooi zou zijn is dat ik er een meter 75 kan gooien op bv een kanaaal.

    Nu is mijn oog gevallen op de Sensas river 3.9, heeft iemand ervaring met deze hengel? Zo ja ik ben nieuwsgierig.

    Nu ik er bijna uit was kwam mijn pa met The beast feeder aan.
    Kon ik kopen voor een zacht prijsje, maar....
    Van deze hengel zijn geen gegevens max werpgewicht drileigenschap etc,etc.
    Het is The Beast jpeg heavy feeder met een tussenstuk zonder ook 3.9/4.2.
    Zijn er mensen die iets van die Beast afweten is het een productie henegel of een eigenbouw?

    Wat is volgens jullie de beste keus.

    Gr Sepp
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

    #2
    werp gewicht ongeveer 100 tot 120 gram.
    dril eigenschappen dat is wat iemand zelf lekker vindt de een houd van stuk de ander heeft liever een iets zachtere topactie
    maar ik ik vind dat er twee delen stug zijn en dat het top deel de klappen op vangt wel lekker om mee te vissen.
    dat is tevens ook de actie van deze hengel
    werp eigenschappen zijn goed
    licht eraan wat je er mee wilt doen
    ik heb toen deze hengel net uit was bert van gerven er mee zien werpen en gooide zonder moet er 70 tot 80 meter mee en dat was met een korf gewicht van 50 of 60 gram dacht ik (speedkorf) was bij het oudemaasje bij waspik
    het is een productie hengel
    ik vis er nu nog best wel met plezier mee
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

    Met Vriendelijke Visgroeten



    vaste stokvisser????????

    Reageer

    • antoinette
      Specimen Hunter
      • 13-11-2005
      • 1926
      • oudenhoorn

      #3
      Die hengel van 3.9 zou ik niet kopen omdatie gewoonweg te kort is om echt verre worpen te kunnen maken is mijn ervaring, maar kan ook komen omdat ik vrouw ben en minder goed zou kunnen gooien. Hoedanook als je een langere hengel ken bemachtigen lijkt mij de keuze simpel.

      Reageer

      • † John van der Zee
        [In Memoriam]
        • 16-11-2005
        • 1761
        • in zuidholland in een mooi visgebied

        #4
        is dat te kort ?? dat ligt er aan waar je gaat vissen neem ik aan en hoever dat je gemiddeld wil vissen
        en op welke wateren en aan gezien dat hij dat niet verteld zullen we dat niet weten
        maar een hengel kan ook te lang zijn hoor denk maar aan de hefboomwerking
        Vissen is ontspannend.
        Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

        Met Vriendelijke Visgroeten



        vaste stokvisser????????

        Reageer

        • Sepp
          The Matchman
          • 31-05-2007
          • 8
          • Rijssen

          #5
          Ben het met je eens dat je met een langere hengel verder kan gooien, omdat je een langere hefboom hebt.
          Maar is 75m met een 3.90 een probleem veel verder wil ik toch niet gooien.
          Want dan vind ik het niet mooi vissen meer.

          Reageer

          • † John van der Zee
            [In Memoriam]
            • 16-11-2005
            • 1761
            • in zuidholland in een mooi visgebied

            #6
            het is een combi van zeg ik maar
            de hengellengte en je werptechniek
            Vissen is ontspannend.
            Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

            Met Vriendelijke Visgroeten



            vaste stokvisser????????

            Reageer

            • antoinette
              Specimen Hunter
              • 13-11-2005
              • 1926
              • oudenhoorn

              #7
              Ikzelf gooi met mijn mediumfeeder van 3.60 mtr niet verder dan max 50 mtr (moet ik wel alles voor uit de kast halen) Dus op je vraag of je met een 3.9 75 mtr haalt?? Mij zou het denk ik niet lukken in ieder geval.

              Reageer

              • † John van der Zee
                [In Memoriam]
                • 16-11-2005
                • 1761
                • in zuidholland in een mooi visgebied

                #8
                die the beast is geen medium feeder
                maar valt onder de klasse heavy en dat werp al een heel stuk anders
                Vissen is ontspannend.
                Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

                Met Vriendelijke Visgroeten



                vaste stokvisser????????

                Reageer

                • janb
                  jan b
                  • 21-11-2005
                  • 1982
                  • 't Nieuweland

                  #9
                  hengel van 3.90 en een werp gewicht van ongeveer een gram of 50 .
                  met zo,n hengel kan je moeiteloos 80 tot 90 meter halen ,zo niet dan denk ik dat de techniek tekort schiet en er veel getraind moet worden Het ligt in dit geval niet aan de hengel 3.90 is denk voor de meeste mensen de meest ideale lengte div met de hefboom werking waar john op doelde IK heb nog Trent stokken waar ik regelmatig mee vis en die stammen nog uit de vorige eeuw eigenbouw van Wout v leeuwen en die zijn maar 3.60 30 gram werp gewicht en die gaan nog moeiteloos naar de 70 mtr Ik heb spui er mee bezig gezien en die gooide gewoon vijf uur lang met een speed korf van 30 gr op 85 mtr dus zeg nou niet dat 3.90 te kort schiet Geloof nou maar niet dat die gasten die het A R overgooien dat ook maar even van de een op de andere dag konden ,je moet er wel wat voor doen En geloof me of niet het allerbelangrijkste van het federen is het gooien die techniek moet je je zelf eigen maken dat het gewoon voor 100% in orde is Steek daar veel tijd in dan zal je daar nooit spijt van hebben Het is toch prachtig elke worp in het vierkante metertje .
                  Groeten van Jan de visser

                  Reageer

                  • Sepp
                    The Matchman
                    • 31-05-2007
                    • 8
                    • Rijssen

                    #10
                    De hengel moet geschikt zijn om korven van tm 150 gram weg te kunnen zetten.
                    Voor de river lijkt me dat geen probleem, want die heeft een werpgewicht tot 150 gram. En volgens mij heeft ie behoorlijke actie onder de top.

                    Voor de rest zou het me handig zijn dat ik met de river ook een korf van een gram of 50 naar 75 a 80 meter te gooien.
                    Veel verder vis ik niet ,alleen een enkele wedstrijd in een zwaaikom in het twentekanaal, daar moet je richting de 80meter.
                    Voor het gewone twentekanaal gebruik ik mijn tri-cast trophy 2x2, wat overigens een superstok is.
                    Ik gebrook de tri-cast ook soms op de ijssel maar dat is de hengel afbreken.
                    Daarom kijk ik naar een feeder voor op stromend water, en wat dan ook mooi zou zijn dat ik die ene wedstrijd op het kanaal ook 80 m kan gooien, want dat is met de tri-cast wel aan de verre kant.

                    Reageer

                    • RoyvH
                      Met enige kennis...
                      • 20-07-2007
                      • 337
                      • Deurne

                      #11
                      hallo zelf bezit ik een sensas river feeder van 4.20 mtr

                      ik vind het een fijne hengel maar niet voor grotere afstanden dan 50 mtr

                      ik heb t idee dat ik met mn empire 5 van ultimate veel zuiverder kan gooien

                      deze is veel strakker

                      de sensas is in de hele hengel behoorlijk \zacht is ok behoorlijk vervelend bij het drillen van de zware rivier vissen

                      maar zo in de zomer op de maas en kanalen vind ik m perfect

                      voor lange afstanden met zware stroming en de bijhoremnde vis zou ik toch een stugge hengel nemen

                      maar das alleen mijn ervaring....
                      koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud

                      Reageer

                      • reijntjes
                        Swingt(o)(i)pper
                        • 12-12-2005
                        • 3497
                        • Asten

                        #12
                        Ik gooi met mijn Greys prodigy feeder 3,90 meter een korfje van 25 gram makkelijk 40-50 meter ! Inderdaad techniek en trainen zoals Janb al zegt !
                        Groeten

                        Frank

                        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                        2016 walk-over Blauforlaet !
                        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                        Reageer

                        • spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

                          #13
                          als je met een een 3,90 geen verre worp kan maken kun je niet gooien.

                          ik vis zoveel wedstrijden en overal om me heen zie ik ze zitten prutsers.

                          keihard hoor je hengels zwiepen,lijnen breken ,afzwaaiers .

                          ik haal met mijn 3,60 wout van leeuwen trent 90 mtr en dat is een hengeltje van haast 20 jaar oud duidelijk nog geen afstandskanon zoals ze er nu zijn.

                          een worp van 100mtr hoort gewoon stil te verlopen,dus schaam je niet als het niet lukt en je denkt dat je een nog langere hengel nodig denkt te hebben maar waarschijnlijk is je techniek niet perfect.

                          zoek eens iemand op die het je wil leren.



                          je leert eerst lopen en dan pas rennen

                          Reageer

                          • Buster
                            Met enige kennis...
                            • 21-08-2007
                            • 311
                            • Lingewaal

                            #14
                            Zijn er vissers die ervaring hebben met de Ron Thompson heavy feeder van 4.20. en of deze hengel ze ook goed bevalt. Mischien kan iemand daar wat over laten weten. Gr B.

                            Liever leut dan kilo's.

                            Reageer

                            • Buster
                              Met enige kennis...
                              • 21-08-2007
                              • 311
                              • Lingewaal

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door RoyvH
                              hallo zelf bezit ik een sensas river feeder van 4.20 mtr

                              ik vind het een fijne hengel maar niet voor grotere afstanden dan 50 mtr

                              ik heb t idee dat ik met mn empire 5 van ultimate veel zuiverder kan gooien

                              deze is veel strakker

                              de sensas is in de hele hengel behoorlijk \zacht is ok behoorlijk vervelend bij het drillen van de zware rivier vissen

                              maar zo in de zomer op de maas en kanalen vind ik m perfect

                              voor lange afstanden met zware stroming en de bijhoremnde vis zou ik toch een stugge hengel nemen

                              maar das alleen mijn ervaring....

                              Ik heb die ultimate empire feeder ook in bezit, aanvankelijk kon ik er niet mee uit de weg, en dacht een miskoop te hebben gedaan. Het bleek echter dat het startoog veel te dicht bij de molenhouder zit. omdat ik met vrij grote beatrunners vis gaf dat problemen. ook heb ik er andere toppen voor gemaakt om een betere verloop te krijgen van laatste hengeloog naar te ogen van de top. het grote startoog is nu verplaats naar het eerste oog van tweede hengeldeel. De hengel gooide daarna uitstekend, het verschil na die verbouwing vind ik erg groot met het orgineel. Vraag me af waarom een fabrikant dit niet beter laat testen, zoveel moeite is het toch niet om gelijk een goed produkt op de markt de zetten. Mischien kan jij, of zijn er anderen die hun ervaringen met deze hengel willen laten weten. Ben toch wel nieuwschierig hoe anderen dit probleem hebben opgelost.
                              De blank van deze feeder vind ik wel erg goed, en ben het met je eens dat deze feeder strak te gooien is, ook met zware en grote korven.. gr B
                              Aangepast door Buster; 06-11-2007, 16:49.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎