Loodtang

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Robin
    Vaste stok & Feeder
    • 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

    Loodtang

    Hallo mensen

    Ik wist al enige tijd dat dit dingetje bestond, een loodtangetje.
    Na even zoeken kwam ik een loodtangetjes tegen van Stonfo, Preston en een Sensas loodpincet. 3 totaal verschillende loodtangetjes.

    Wat is hier zo handig aan vergeleken met een gewoon normaal klein knijptangetje?

    Ik ben namelijk erg benieuwd of je hiermee kleine loodjes mooi recht naast elkaar kunt knijpen, want dit lukt mij niet zo goed.

    Zelf gebruik ik altijd een gewoon klein hobby (knijp)tangetje van de bouwmarkt.
    groetjes Robin

    "De beste tijd moet nog komen"
  • Eduard
    Moderator
    • 11-08-2004
    • 3278
    • Sappemeer

    #2
    Ik heb wel zo'n (on)ding... Maar het enige voordeel vind ik dat er aan de andere kant een knijpertje met een puntje zit waarmee je loodjes weer van je lijn kunt halen.... Om loodjes eraan te zetten gebruik ik ook gewoon een platbektangetje van de bouwmarkt (zo'n kleintje en dan de ribbeltjes er afgevijld). Of de loodjes mooi recht naast elkaar komen hangt meer af van de loodjes zelf, of de inkepingen allemaal even diep zijn....
    groet,
    Eduard

    Reageer

    • yannik
      De kasteelvissers Viane
      • 27-07-2006
      • 694
      • Geraardsbergen

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Eduard
      Ik heb wel zo'n (on)ding... Maar het enige voordeel vind ik dat er aan de andere kant een knijpertje met een puntje zit waarmee je loodjes weer van je lijn kunt halen.... Om loodjes eraan te zetten gebruik ik ook gewoon een platbektangetje van de bouwmarkt (zo'n kleintje en dan de ribbeltjes er afgevijld). Of de loodjes mooi recht naast elkaar komen hangt meer af van de loodjes zelf, of de inkepingen allemaal even diep zijn....
      Waarom vijl je de ribbeltjes er af Eduard? Heb je dan wel nog grip?
      Wie vist, die vangt!

      Reageer

      • markie de sportvisser
        Frequent aanwezig
        • 02-06-2007
        • 172
        • bèèk city

        #4
        ik zet de loodjes er gewoon op met een veelste grote onthaaktang

        Reageer

        • Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

          #5
          Omdat die ribbeltjes ook je (zachte) lood beschadigen.....
          groet,
          Eduard

          Reageer

          • Robin
            Vaste stok & Feeder
            • 26-11-2006
            • 490
            • Meerssen

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Eduard
            Of de loodjes mooi recht naast elkaar komen hangt meer af van de loodjes zelf, of de inkepingen allemaal even diep zijn....
            1] Is dit speciaal lood met alle inkepingen even diep, kun je alle soorten hagel hiervoor gebruiken?

            2] Heeft iemand eventueel tips om deze loodjes mooi in een rechte lijn naast elkaar te knijpen?
            groetjes Robin

            "De beste tijd moet nog komen"

            Reageer

            • Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

              #7
              Ik gebruik gewoon hagellood van Trabucco en Dinsmore
              groet,
              Eduard

              Reageer

              • Fishermannl
                Frequent aanwezig
                • 24-08-2004
                • 103
                • Adam

                #8
                Ik maak gebruik van een puntbektangetje zonder ribbels. Deze heb ik ooit voor een euro of twee op een markt gekocht. Werkt perfect. Zet je lood keurig op je lijn zonder deze te beschadigen. Daarnaast scheelt het ook je tanden;_)

                Reageer

                • yannik
                  De kasteelvissers Viane
                  • 27-07-2006
                  • 694
                  • Geraardsbergen

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                  2] Heeft iemand eventueel tips om deze loodjes mooi in een rechte lijn naast elkaar te knijpen?
                  Is het dan zo belangerijk dat je loodjes mooi recht onder elkaar hangen? Meer dan enekele milimeters kan het toch niet schelen...
                  Wie vist, die vangt!

                  Reageer

                  • Fishermannl
                    Frequent aanwezig
                    • 24-08-2004
                    • 103
                    • Adam

                    #10
                    Yannik,alle beetjes helpen. Ik denk zelf dat het verschil tussen een gemiddelde visser en een topvisser zit in de details over de hele linie. Een man als Alan Scotthorne hamert er altijd op dat het vooral je voeren en presentatie is die de vissen vangen. En wie zijn wij om met deze vijfvoudig kampioen van mening te verschillen:-)

                    Reageer

                    • yannik
                      De kasteelvissers Viane
                      • 27-07-2006
                      • 694
                      • Geraardsbergen

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Fishermannl
                      Yannik,alle beetjes helpen. Ik denk zelf dat het verschil tussen een gemiddelde visser en een topvisser zit in de details over de hele linie. Een man als Alan Scotthorne hamert er altijd op dat het vooral je voeren en presentatie is die de vissen vangen. En wie zijn wij om met deze vijfvoudig kampioen van mening te verschillen:-)
                      oke, ik snap wat je bedoelt maar de vraag is of je aaspresentatie zo drastisch veel veranderd doordat je loodjes recht onder elkaar hangen...
                      Wie vist, die vangt!

                      Reageer

                      • noekkel
                        Frequent aanwezig
                        • 13-02-2006
                        • 127
                        • Assen

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                        Hallo mensen

                        Ik wist al enige tijd dat dit dingetje bestond, een loodtangetje.
                        Na even zoeken kwam ik een loodtangetjes tegen van Stonfo, Preston en een Sensas loodpincet. 3 totaal verschillende loodtangetjes.

                        Wat is hier zo handig aan vergeleken met een gewoon normaal klein knijptangetje?

                        Ik ben namelijk erg benieuwd of je hiermee kleine loodjes mooi recht naast elkaar kunt knijpen, want dit lukt mij niet zo goed.

                        Zelf gebruik ik altijd een gewoon klein hobby (knijp)tangetje van de bouwmarkt.
                        De Stotta tang is echt super!! deze is eigenlijk bedoelt voor het aanzetten van stots maar ook voor de gewone loodhageltjes is hij super!! voor zacht en hard lood,, hij knijpt alles heel netjes zonder het te beschadigen!! zo krijg je zelfs de kleinstje loodjes netjes recht in één rij op je lijn,, zonder dat je de lijn beschadigd..
                        Let's get started!

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎