PDA

View Full Version : rive ,, station light,,

de witten
07-11-2007, 15:02
wie heeft er van rive het ,,station light ,, in gebruik?
hoe is de tevredenheid?

ben nl aan vervanging toe en moet de keuze maken tussen
rive of de q-box

laat de reakties maar komen he:banana:

grtz de witten

Fritsie
07-11-2007, 15:10
Q-box raad ik af daar hoor ik niet al te beste verhalen over. Waaron dan gelijk een Rive? Ik zit zelf op een Preston X box en die dingen zijn ook perfect en je kunt er alle onderdelen van Preston op kwijt, trouwens ze passen ook op andere merken kisten. Heb je de space station van Preston al es bekeken?

de witten
07-11-2007, 15:21
inderdaad preston ,zeer mooi
kost ook iets meer
zou graag in de prijsklasse van ,,staion light of q-box ,, blijven

Fisherman's Friend
07-11-2007, 18:36
Ik vis zelf ook met een Rivé ben er zeer over te spreken voor als nog.
Echt licht is hij niet mja.. hoort erbij denk ik dan maar.

danny69
11-11-2007, 16:46
Hoi,
Ik heb 2 jaar geleden ook een Rive F2 light aangeschaft. Gewoon 4 verstelbare poten met een lade en rugleuning. Heel basic eigenlijk.
Later uitgebreidt met de grootste maat aasplateau ( ook van Rive) en nog een aaskist ( eigenbouw).
Staat als een huis en zit perfect!

Groet,
Danny

spuiliefhebber
11-11-2007, 19:10
die station c30 ja die heb ik ook beetje gammel dingetje is het wel ,maar wel lekker licht om mee te nemen .

het is voor mij eigenlijk alleen maar voor ierland en hier in de havens van medemblik ,dat scheelt je een gesjouw.

de rest van het jaar vis ik lekker op mijn "echte" station

de witten
11-11-2007, 20:43
ja Martijn,

ik heb het nog gelezen ,jij hebt de ganse verzameling
rive kisten in je verzameling
goeie sponsor moet je hebben:lmao:
toch bedankt voor je reaktie:wavey:

grtz

de witten

Quido
11-11-2007, 22:17
heb zaterdag ook net een rive light aangeschaft.. heb er gelijk een snoerenmodule bij gekocht.. ik vis bijna altijd met mijn plateau, die is 1m bij 80 cm.. dus heb geen apart voeten plateau nodig.. plateau zelf gemaakt trouwens met afneembare wielen, bijna zelfde systeem als het rive systeem,met pennen..groet quido..

Ronald Nannings
11-11-2007, 22:17
die station c30 ja die heb ik ook beetje gammel dingetje is het wel ,maar wel lekker licht om mee te nemen .

het is voor mij eigenlijk alleen maar voor ierland en hier in de havens van medemblik ,dat scheelt je een gesjouw.

de rest van het jaar vis ik lekker op mijn "echte" station

Hoi Martijn,

Medemblik, ik heb je daar mog nooit gezien. En EJ van Lieshout ook niet, want die woont bijna met zijn neus in het water van de haven van Medemblik.
Of ben je vermomd als een incognito visser?

danny69
12-11-2007, 01:44
:fuckyou:Spui: Gaan we minderwaardig doen over iemand anders materiaal????

spuiliefhebber
12-11-2007, 05:38

nee middelvingeropstekende vriend ik heb het over mijn rive light de c30.

of mag ik niks zeggen over mijn eigen spullen dan rest me alleen nog dit:fuckyou::fuckyou::fuckyou::fuckyou:

brielsemaasliefhebber
12-11-2007, 11:20

Jongens ff rustig blijven,ik zelf heb ook de c30 en is nu eenmaal niet zo stevig als een bijv st station.Die heb ik namelijk ook,eerst had ik de xt400 station maar die vertoonde de zelfde mankementen als de c30.En dat is dat hij wiebelt op de verbinding met de poten,nou gebruik ik de c30 alleen in de haven maar om het hele jaar er mee te vissen vind ik niet prettig,voor de rest is het een goed ding.

ToniMono
12-11-2007, 14:40
Heeft iemand hiero ervaring met de XT 500? Dat is die carbon uitvoering. Wiebelt die ook, of is die net zo stabiel als de ST? Mijn broer wil die XT 500 aanschaffen vanwege de carbonlook. Ik heb echter aangeraden om de zwarte uitvoering van de ST aan te schaffen. Hoe denken jullie erover?

brielsemaasliefhebber
12-11-2007, 15:46
Ik heb er nog nooit op gezeten,maar ik denk haast dat die het zelfde heeft als die andere.Kan ook haast niet anders want de verbindingen zijn het zelfde.

Nou heb ik laast gehoord(weet dus niet of het waar is)dat die carbon uitvoering gewoon een plastic frame heeft en daar over heen geplakt een carbon print.

Dit is dus een gerucht.Maar als je een stevige wil hebben raad ik zeker de st aan.Onverwoestbaar echt super dat alu frame.

En spui gewoon je mening blijven geven,gewoon zeggen hoe je er over denkt.

spuiliefhebber
12-11-2007, 16:38
ja Martijn,

ik heb het nog gelezen ,jij hebt de ganse verzameling
rive kisten in je verzameling
goeie sponsor moet je hebben:lmao:
toch bedankt voor je reaktie:wavey:

grtz

de witten

ik heb inderdaad een goede sponsor,we hoeven maar te kicken en we krijgen het wel met mate natuurlijk:alcoholic:

ToniMono
12-11-2007, 16:51
Ik heb er nog nooit op gezeten,maar ik denk haast dat die het zelfde heeft als die andere.Kan ook haast niet anders want de verbindingen zijn het zelfde. Nou heb ik laast gehoord(weet dus niet of het waar is)dat die carbon uitvoering gewoon een plastic frame heeft en daar over heen geplakt een carbon print. Dit is dus een gerucht.Maar als je een stevige wil hebben raad ik zeker de st aan.Onverwoestbaar echt super dat alu frame.

Dank je. Gerucht of geen gerucht, het is in ieder geval even raadzaam om dit na te trekken. Het valt me op dat de XT namelijk goedkoper is dan de ST.
De RX carbon uitvoering, oogt overigens wel zeer degelijk en duurzaam, maar die is fors duurder. Ik heb zelf overigens ook de ST en daar ben ik zeer tevreden mee.

Ik heb gelijk nog een andere vraag. Blijft de coating op de gekleurde uitvoeringen goed op de poten en laden zitten, of gaat deze toch slijten? Dat zou jammer zijn.

brielsemaasliefhebber
12-11-2007, 17:47
Ja kijk als je er normaal mee om gaat zou het toch moeten blijven zitten.

het is namelijk gepoedercoat,dus normaal blijft dat wel zitten.Je moet natuurlijk geen stenen of wat dan ook er tegen aan gaan gooien,maar dat lijkt me logies.

spuiliefhebber
12-11-2007, 18:16
Dank je. Gerucht of geen gerucht, het is in ieder geval even raadzaam om dit na te trekken. Het valt me op dat de XT namelijk goedkoper is dan de ST.
De RX carbon uitvoering, oogt overigens wel zeer degelijk en duurzaam, maar die is fors duurder. Ik heb zelf overigens ook de ST en daar ben ik zeer tevreden mee.

Ik heb gelijk nog een andere vraag. Blijft de coating op de gekleurde uitvoeringen goed op de poten en laden zitten, of gaat deze toch slijten? Dat zou jammer zijn.

bij mij ging dat blauw eraf hoor op de plek waar ik mijn tuigen ladens erin ram,ja dat kan ook met beleid maarja als ik zit te vissen heb ik een waas voor mijn ogen:240:

ToniMono
12-11-2007, 18:27
bij mij ging dat blauw eraf hoor op de plek waar ik mijn tuigen ladens erin ram,ja dat kan ook met beleid maarja als ik zit te vissen heb ik een waas voor mijn ogen:240:

Ok dat begrijp ik wel. Maar hoe gaan de poten er uit zien als je de attributen met het nieuwe sluitsysteem gebruikt? Daar zit een aluminium binnenring in.
Het lijkt me dat als je bv je hengelsteunen, of leefnetsteun een kwartslag draait op de poten, dat dan ook de coating beschadigd wordt toch? En ff ieder jaar nieuwe gekleurde telecopische steunen halen, is me toch wat te veel van het goede.
Oh ja, die XT 500 Carbon uitvoering, is inderdaad een plastic uitvoering met een carbonsticker. Op een Duitse site wordt duidelijk gesproken over een carbonlook. De RX is overigens wel van carbon, maar die gaat richting de 830,- euries.

spuiliefhebber
12-11-2007, 18:43
ja het zal best beschadigen maar voor mij is een poot een poot ik ga geen carbon kleurige poten erin doen of blauwe omdat dat zo mooi staat.

als het functioneel is vind ik het prima ,maar voor een kleurtje ja daaag.

en dat carbon ja dat zou mooi wezen als het er echt licht van word maar de inhoud is niet van carbon dus je tilt je nog een breuk met die stations.

ToniMono
12-11-2007, 18:51
ja het zal best beschadigen maar voor mij is een poot een poot ik ga geen carbon kleurige poten erin doen of blauwe omdat dat zo mooi staat. als het functioneel is vind ik het prima ,maar voor een kleurtje ja daaag. en dat carbon ja dat zou mooi wezen als het er echt licht van word maar de inhoud is niet van carbon dus je tilt je nog een breuk met die stations.

Ok, jouw interesseert de kleur niet, maar anderen wel. Ik vind zelf helemaal zwart of groen mooi. Dat vind ik ook het mooie van Rive. Je kunt zelf samenstellen wat je wilt. Feit is wel dat je beter gelijk een gekleurde koffer kunt kopen, dan dat je achteraf de aluminium laden en poten wilt gaan vervangen door gekleurde. Dat is namelijk een dure aangelegenheid. Ik heb er maar van afgezien.

danny69
12-11-2007, 19:07
Hmmmm...."wiebelt"de opstelling dan bij jullie? Heb er zelf nog niets van gemerkt. Misschien wel al je de poten maximaal uitschuift. Zal er morgen eens naar kijken. Als dat zo is trek ik mijn woorden van afgelopen nacht in!
Bij ons zijn de omstandigheden misschien wel anders dan bij jullie daar .

Grtz. Danny

spuiliefhebber
12-11-2007, 19:09
Ok, jouw interesseert de kleur niet, maar anderen wel. Ik vind zelf helemaal zwart of groen mooi. Dat vind ik ook het mooie van Rive. Je kunt zelf samenstellen wat je wilt. Feit is wel dat je beter gelijk een gekleurde koffer kunt kopen, dan dat je achteraf de aluminium laden en poten wilt gaan vervangen door gekleurde. Dat is namelijk een dure aangelegenheid. Ik heb er maar van afgezien.

ja het is inderdaad het is steeds meer een mode show geworden langs de waterkant.

op die klote sensas staat ook al 6mtr reclame.

allemaal van die nichterige kleurtjes ook maar goed als je het mooi vind lekker doen,het oog wil ook wat alleen heb ik dat niet:nono:

feeder1965
12-11-2007, 19:14
hallo
hey witten mischien is dit iets voor u
en het is nog betaalbaar ook

groeten tony

ToniMono
12-11-2007, 19:16
op die klote sensas staat ook al 6mtr reclame.

allemaal van die nichterige kleurtjes ook maar goed als je het mooi vind lekker doen,het oog wil ook wat alleen heb ik dat niet:nono:

Het moet natuurlijk niet te gek worden. En Sensas gaat inderdaad te ver.
Vanaf de reelhouder tot het startoog staat de hengel vol met tekst. Daar zit vast een of andere nicht aan de tekentafel.

Maar een zwarte of groene kist, daar is niks mis mee toch? Jouw laden zijn ook blauw hoor, althans dat waren ze ooit :lmao:

4x14
12-11-2007, 19:24

dat zal wel, ik denk dat er maar weinig zo gek zijn als jij ! man, als je de spuiliefhebber ziet zitten weet je niet wat je ziet ! :alcoholic:

spuiliefhebber
12-11-2007, 19:43
Het moet natuurlijk niet te gek worden. En Sensas gaat inderdaad te ver.
Vanaf de reelhouder tot het startoog staat de hengel vol met tekst. Daar zit vast een of andere nicht aan de tekentafel.

Maar een zwarte of groene kist, daar is niks mis mee toch? Jouw laden zijn ook blauw hoor, althans dat waren ze ooit :lmao:

blauwe laden :nono:

ik was 1 van de 1e met een station denk ik ,ik had het aller eerste model.

joosten001
12-11-2007, 19:56
Hallo,
einige erfahrungen mit der Rive ST "van over de grens"
Ich bin seit 3-4 Jahren Eigentümer einer Rive ST, der komplette Rahmen ist aus Alu und sehr stabil. Die Laden meiner ST sind in blau eloxiert und wie ich finde gut verarbeitet.
Bei der XT Carbon ist der Rahmen aus Plastik und mit einer Folie im CarbonLook beklebt, mir ist bekannt das der Pastikrahmen nicht so fest ist wie ein Alurahmen der ST. Die ST ist die bessere Wahl.

ToniMono
12-11-2007, 21:23
blauwe laden :nono:

ik was 1 van de 1e met een station denk ik ,ik had het aller eerste model.

Ik snap het, je frame is blauw. En dat is dus beschadigd omdat je de laden er in hebt geramd. Rive koffers zijn dus pas sinds een jaar of zeven op de markt, als ik het goed begrijp?

spuiliefhebber
12-11-2007, 21:35
Ik snap het, je frame is blauw. En dat is dus beschadigd omdat je de laden er in hebt geramd. Rive koffers zijn dus pas sinds een jaar of zeven op de markt, als ik het goed begrijp?

het station zo als we ze nu kennen wel ja,hij kwam toen gelijk met het f3 station op de markt maar die zijn al weer een tijdje verdwenen.

er waren toen wel wat meer rive modellen maar je had maar 1 soort station alleen wel in f2 en f3

brielsemaasliefhebber
12-11-2007, 21:47

Bij spui schuift zijn onderste laden gewoon over het alu heen,bij de nieuwere stations schuift het in een kunstof begeleiding.dus zal het daarop niet kapot gaan.:boggled:

janb
12-11-2007, 21:48
Hmmmm...."wiebelt"de opstelling dan bij jullie? Heb er zelf nog niets van gemerkt. Misschien wel al je de poten maximaal uitschuift. Zal er morgen eens naar kijken. Als dat zo is trek ik mijn woorden van afgelopen nacht in!

Grtz. DannyEn misschien speelt het gewicht van de er op zittend visser wel een grote rol.

brielsemaasliefhebber
12-11-2007, 21:49

Grtz. Danny

ga gewoon maar zitten en beweeg je dan maar eens,dan zal je zien dat het wiebeld.Als dat niet zo is heb heel veel geluk zou ik gelijk lid worden van de staatsloterij.Ik heb er nu op 5 gezeten en allemaal doen ze het.:240:

spuiliefhebber
12-11-2007, 21:50
Bij spui schuift zijn onderste laden gewoon over het alu heen,bij de nieuwere stations schuift het in een kunstof begeleiding.dus zal het daarop niet kapot gaan.:boggled:

ja dat klopt ,ik zei al het was het eerst model sommige dingen zijn vernieuwd en de goede punten zijn gebleven:spankme:

brielsemaasliefhebber
12-11-2007, 21:53
ja dat klopt ,ik zei al het was het eerst model sommige dingen zijn vernieuwd en de goede punten zijn gebleven:spankme:

Gewoon een super ding van jou,heeft het al bewezen.Moet die van mij nog doen.

spuiliefhebber
12-11-2007, 21:56
Gewoon een super ding van jou,heeft het al bewezen.Moet die van mij nog doen.

ja en daar komt nog bij toen ik hem kocht ,ik gok een jaar of 7 geleden kostte hij dus 450 GULDEN(oude valuta van ons fijne landje voor de gene die niet beter weet dan die stink euro)

man wat is dat spul duur geworden.:240:

de witten
13-11-2007, 15:32
allez ik zie het al ,er zijn voor en er zijn tegenstanders.
wiebelen doen ze allemaal denk ik ,maar hoe lager men het steunpunt van de eigenlijke kist op de poten heeft hoe kleiner de kans toch op het wiebelen.
en dat is het voordeel waarschijnlijk van de duurdere modellen ,die hebben een aluminiumframe waarop het zitgedeelte is bevestigd.
dus moeten de sukkelaars met de goedkopere versies maar schuiven bijsteken om het steunpunt te verlagen en dat zal dan ook de stabiliteit
verbeteren denk ik
alvast allen bedankt voor de reacties
grtz
de witten

spuiliefhebber
13-11-2007, 17:13
wat ook een mogelijkheid is maar dat zou rive zelf moeten doen eigenlijk.
op die goedkope modelen nouja goedkoop daar zit achterop een rive plaatje van plastic of blik puur als reclame zou je dit vervangen door een alluminium plaatje rondom gepompdnageld zou hij als een huis staan.

maarja was te duur denk ik.

de witten
13-11-2007, 17:46
Martijn,

van dat plaatje ,dat moet je eens goed uitleggen hoor
jammer genoeg vind ik er geen beeld van ergens,heb jij dat soms ?

en welke modellen bedoel je juist?
grtz

ToniMono
13-11-2007, 18:24
Zag een nieuwtje op 1 van de modellen van 2008. Het lijkt er op dat de middelste 2 poten geen vaste positie meer hebben, maar dat deze onafhankelijk van elkaar langs de kist naar voren en naar achteren te schuiven zijn. Is wel handig als je soms op de keien zit en aan het zoeken bent naar een plek waar je alle zes de poten goed kwijt kunt.

spuiliefhebber
13-11-2007, 18:47
Martijn,

van dat plaatje ,dat moet je eens goed uitleggen hoor
jammer genoeg vind ik er geen beeld van ergens,heb jij dat soms ?

en welke modellen bedoel je juist?
grtz

kijk maar op de rive site kijk maar of je het hier kan vinden de achterkant daar gaat het om of hij zit er wel in dat plaatje of niet maar als dat plaatje van dikker alluminium is dan is hij vele malen strakker (http://www.rive-france.com/subtopic.php?vid=fr&login=&session=&nbtopic=1)

danny69
13-11-2007, 22:16
Spui,
Ik heb mooi op je link geklikt maar kan eigenlijk ook niet precies ontdekken wat je bedoelt hoor........
Wellicht kijk ik erover.

Grtz. Danny

brielsemaasliefhebber
14-11-2007, 08:50
nou ik heb net ff gekeken maar ik zag het gelijk,aan de achterkant van de station is het frame werk afgedicht met een kunstof plaat.Hier staat voornamelijk reclame op.Zouden ze dat nu van alu maken en goed vast poppen dan zit er geen beweging in de stations.Kijk in alu stations zit dat ook niet dus is het voor die statios alleen maar reclame.

brielsemaasliefhebber
14-11-2007, 08:53
http://img408.imageshack.us/img408/133/sthoutenladencd8.jpg

Kijk hier maar eens goed naar,en dan wel aan de achterzijde he,deze foto stond al op het forum,ff zoeken en je heb ook wat he.De tuigen lade onder kan je nu ook niet meer door schuiven naar achteren dit komt door die plaat die daar zit.

de witten
14-11-2007, 14:59
akkoord , wanneer men daar een stevige plaat moest zetten zou het inderdaad wel stabiel staan.
maar dit zijn de duurdere modellen ,allez als je 500/600 euro, niet duur noemt , sorry dan hoor:08:
en als die van hun eigen nog niet stabiel staan ja dan blijf ik wel op mijn rieten kistje zitten:lmao::lmao:
grtz
de witten

Buster
14-11-2007, 15:46
Vraag me af hoelang die stations met een uitschuifbaar plateau heel blijven op stenen of op de kribben langs de Waal. Wat ik er van gezien heb vond ik maar gammel spul.

brielsemaasliefhebber
14-11-2007, 17:37
Vraag me af hoelang die stations met een uitschuifbaar plateau heel blijven op stenen of op de kribben langs de Waal. Wat ik er van gezien heb vond ik maar gammel spul.

Nou die st serie is onverwoestbaar dat durf ik je te garanderen,maar voor alles staat hoe ga je er mee om.Kan zat vissers die tiefen alles maar neer en weet ik veel.

Ja kijk dan is het snel naar de klote,maar als je er gewoon mee omgaat gaat het jaren mee hoor.

Kosmozz
14-11-2007, 18:18
Die plastic poten ook? Er is mij verteld dat je die niet heel houdt op de basalten. Plastic poten op de basalten werkt ook niet..

brielsemaasliefhebber
14-11-2007, 22:16
Het is denk ik geen plastic,het is een super kunstof ik heb er nog nooit geen last van gehad.

spuiliefhebber
14-11-2007, 22:18
Die plastic poten ook? Er is mij verteld dat je die niet heel houdt op de basalten. Plastic poten op de basalten werkt ook niet..

het mooiste op zulke stekken is rvs poten met een afgedraaide punt er op.

zodat je het max aan gewicht op 4x 1mm2 kan zetten dan sta je het stevigst op die keien.

ToniMono
15-11-2007, 17:14

De "voeten" van de poten kunnen een stukje zijwaarts en helemaal naar achteren en naar voren zwenken. Gewoon ff opletten hoe je je kist op de basaltkeien neerzet. Door de poot bv een kwartslag te draaien, kantelt de "voet" de goede kant uit, zodat je maximale grip hebt. Ik zit vaak zat op de keien. No problemo. Ik maak me eerder zorgen om mezelf. Tis niet echt prettig lopen op die keien als je je stek moet inrichten.

Buster
16-11-2007, 18:22
het mooiste op zulke stekken is rvs poten met een afgedraaide punt er op.

zodat je het max aan gewicht op 4x 1mm2 kan zetten dan sta je het stevigst op die keien.

Hoi Martijn, Zo doe ik ook, aluminium poten en hardstalen pennen van rond 10mm waaraan punten zitten. Op het zand gaan er platen met een gat waar die pennen doorheen steken onder, deze borgen klaar en onverwoestbaar.:arms::lmao:

Ik de leut jij de kilo's, de winst wel eerlijk delen. Gr Jan.