Fabrieks onderlijnen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Arron
    Frequent aanwezig
    • 26-02-2004
    • 185
    • Brass

    Fabrieks onderlijnen

    Hay

    Als ik zie wat de haken en de draad begint te kosten scheelt het al niet veel meer met die voorgemaakte onderlijnen .
    Wat is jullie ervaring met die lijntjes .?
    Grtjs
    alle begin is moeilijk
  • PAS123
    Komt net kijken
    • 06-02-2007
    • 55
    • hasselt (belgie)

    #2
    ik vind die onderlijnen van drennan van een heel hoge kwaliteit
    zijn geknoopt met double strengt draad en de haken zijn er uit hun gamma
    alleen korter maken op de gewenste lengte
    zeer handig voor iemand met weinig tijd

    Reageer

    • ToniMono
      Banned
      • 23-05-2007
      • 386
      • Arnhem

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Arron
      Hay

      Als ik zie wat de haken en de draad begint te kosten scheelt het al niet veel meer met die voorgemaakte onderlijnen .
      Wat is jullie ervaring met die lijntjes .?
      Grtjs
      Als haken en nylon afzonderlijk duurder worden, dan worden de kant en klare onderlijnenmapjes uiteraard ook duurder. Zelf maken blijft dus altijd voordeliger. Bovendien bepaal je zelf welke haken en welke nylon je gebruikt.
      Ik heb wel een paar mapjes kant en klare onderlijnen bij me, maar deze dienen als reserve.

      Reageer

      • spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

        #4
        wat is nou het voordeel van onderlijnen als ik ze eerst aan de waterkant op maat moet maken.

        nou zijn mijn stok lijntjes allemaal 18cm maar dat is geen doen natuurlijk als ik ze verspeel en ik zit hoogtempo te hakken.

        ik moet alles op voorraad hebben in precies de lengte die ik nodig heb.


        ja ga je 2 keer in de maand hengelen dan maakt het niet uit,kan je ook nog wel ff een lijntje knopen zelfs.

        en de prijs ja maakt me niet zoveel uit ik heb eigenlijk ook geen tijd om te knopen ,maar even een paar avonden achter de pierottie en ik heb er een paar honderd.

        ik gebruik er toch wel een 300 per jaar gok ik als ik op mijn plank kijk dus eerdaags weer even het verstand op nul en slingeren.

        Reageer

        • brielsemaasliefhebber
          vis gek
          • 06-06-2006
          • 1231
          • Brielle

          #5
          Ik heb ze alleen voor noodgevallen,en dan heb ik ze alleen in bijv haak 8 en 20/00 onderlijn.Voor het echte slacht werk.Dan vind ik het handig,maar voor de rest maak ik ze liever zelf.
          GROETEN VAN EEN VIS GEK

          Reageer

          • PAS123
            Komt net kijken
            • 06-02-2007
            • 55
            • hasselt (belgie)

            #6
            korter maken doe je uiteraard bij je thuis he!!!!!!!!!!
            nederlanders???? gekke mensen
            haha
            mvg pascal

            Reageer

            • brielsemaasliefhebber
              vis gek
              • 06-06-2006
              • 1231
              • Brielle

              #7
              Nou ik vind dat een beetje raar,koop je bijv onderlijnen van een meter ga je ze in korten tot 20 cm.Onlogies vind ik dat maak ze dan gewoon zelf van 20 cm,ben je volgens mij goedkoper uit.
              GROETEN VAN EEN VIS GEK

              Reageer

              • PAS123
                Komt net kijken
                • 06-02-2007
                • 55
                • hasselt (belgie)

                #8
                goedkoper zal dat altijd inderdaad wel zijn
                ma bij mij is de voornaamste reden dat ik weinig tijd heb
                eventueel zou een machientje wel helpen.
                ben er allleen nog niet toe gekomen om er eens een mee te brengen van de winkel.
                denk er altijd aan als ik reeds weg ben uit de winkel

                mvg
                pascal

                Reageer

                • RenéTom
                  Frequent aanwezig
                  • 10-10-2007
                  • 121
                  • Kerkrade

                  #9
                  Ik moet dat nog allemaal leren om zelf mijn onderlijntjes te knopen,wil terzijnertijd zo'n hakenknoper kopen, ik ben brillen drager en dat priegelwerk is voor mij te omstandig,daarom koop ik mijn onderlijntjes van "gamakatsu".
                  ben zeer tevreden tot nu toe, maar als ik wat meer ervaring krijg met vissen zal ik misschien wel noodzakelerwijs mijn eigen onderlijntjes knopen.
                  Tot nu koop ik ze. Misschien kan de fabrikant hier op inspelen om de onderlijntjes wat ingekort te leveren.
                  " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

                  Reageer

                  • 4x14
                    Banned
                    • 10-12-2006
                    • 849
                    • Brielle

                    #10
                    te weinig tijd vind ik onzin, in een half uurtje maak je er zeker genoeg voor een dag vissen. denk dat je er zeker 20 moet kunnen knopen in dat half uurtje.

                    ik maak ze ook zelf, 100 onderlijntjes inkorten kost pas veel tijd en het is nog duur ook. wat kosten 3 rolletjes nylon nou en een aantal doosjes haken ? daar heb je 2 pakjes kant en klare onderlijnen voor onderhand !

                    ik ben ook een brillendrager, ik doe het met een TL-lampje. heb zegmaar een soort bureautje gemaakt om zo m'n onderlijnen op te kunnen maken, gaat perfect en ik heb het nog naar m'n zin ook !

                    Reageer

                    • RenéTom
                      Frequent aanwezig
                      • 10-10-2007
                      • 121
                      • Kerkrade

                      #11
                      Misschien kan ik in Utrecht het een en ander leren, Voor mij de eerste Hengelbeurs, ik wil zoveel mogenlijk zien en leren, in een half jaar tijd al veel geleerd maar ik en de mens is nooit te oud om te leren, tot nu toe is het kopen van onderlijntjes voor mij de enigste optie, moet op de beurs eens kijken voor een boekje waar het knopen wordt uitgelegt,dan kan ik zelf aan de slag.
                      " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

                      Reageer

                      • ToniMono
                        Banned
                        • 23-05-2007
                        • 386
                        • Arnhem

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door RenéTom
                        Ik moet dat nog allemaal leren om zelf mijn onderlijntjes te knopen,wil terzijnertijd zo'n hakenknoper kopen, ik ben brillen drager en dat priegelwerk is voor mij te omstandig,daarom koop ik mijn onderlijntjes van "gamakatsu".
                        ben zeer tevreden tot nu toe, maar als ik wat meer ervaring krijg met vissen zal ik misschien wel noodzakelerwijs mijn eigen onderlijntjes knopen.
                        Tot nu koop ik ze. Misschien kan de fabrikant hier op inspelen om de onderlijntjes wat ingekort te leveren.

                        Gamakatsu heeft onderlijnen in het assortiment van 22 cm hoor. Kort zat toch?

                        Reageer

                        • RenéTom
                          Frequent aanwezig
                          • 10-10-2007
                          • 121
                          • Kerkrade

                          #13
                          Ik heb voor een uur geleden met mijn buurman-vismaatje gesproken en hij wil mij in de komende wintermaanden het een en ander aan leren, ook kan ik op mijn werk een soort van schuimstof ( gebruiken ze voor de meetapperatuur te beschermen) krijgen waar ik de onderlijntjes op kan soorteren ik wil dan de verschillende maten haakjes met kraalspelden markeren b.v.geel voor maatje 14, rood voor 12 enz. zodat ik altijd een voorraad klaar heb,direct klaar voor gebruik.maar voor dat het nieuwe seisoen begint wil ik alles in grif hebben.
                          Dus nog heel veel lezen en leren.en eventueel uit proberen.
                          " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

                          Reageer

                          • † John van der Zee
                            [In Memoriam]
                            • 16-11-2005
                            • 1761
                            • in zuidholland in een mooi visgebied

                            #14
                            ik heb veel meer vertrouwen in me eigen gemaakte onderlijnen en vooral in de knopen .
                            er is niks zo frustrerend om een vis er aan te hebben en dat dan de haakknoop loslaat door een slechte knoop
                            en ik vindt het trouwens ook een leuke bezigheid voor in de winter om de avonden door te komen altijd voor de buis hangen of achter de pc is ook niet altijd leuk
                            Vissen is ontspannend.
                            Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

                            Met Vriendelijke Visgroeten



                            vaste stokvisser????????

                            Reageer

                            • PeBo
                              Hengelaar
                              • 29-09-2007
                              • 2636
                              • Oosterhout

                              #15
                              Bij mij geen fabriekswerk. Ik vertouw alleen de onderlijnen die ik zelf gemaakt heb en alles met de hand. Dus geen hulp apparaatjes maar het pure handwerk.
                              ]Member of the Easterwood dreamteam.
                              Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                              Groeten,
                              PeBo.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎