weekendje ourthe

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Barbelenvanger
    Moderator
    • 11-03-2004
    • 499
    • Son

    weekendje ourthe

    In het komende voorjaar ( of bij belangstelling wanneer er 5 personen zijn)
    wil ik naar de ardennen gaan om op barbeel te vissen in de rivier de Ourthe. In het plaatjes Durbuy is een bungalowpark waarop huisjes te huur zijn. Een weekend kost ongeveer 200 euro, ben je met 5 man zit je op 40 euro p.p.
    Wie heeft er interesse om mee te gaan, en wie kent daar de omgeving een beetje. Is de ourthe daar wel bevisbaar? Welke vergunningen heb je daar nodig en waar kun je die krijgen?
    www.barbelen.nl

  • IamBarbeel
    Met enige kennis...
    • 23-02-2007
    • 342
    • aan de zonnige IJssel

    #2
    Ik meld me aan voor een weekend vissen.

    Ik weet wel een aantal plekken rond Sy, dat ligt z'n 20 min van durbuy af,
    en ik weet daar een postkantoor waar je de vis vergunning kunt kopen
    kosten zijn 12,39!! en de ourthe is zeker bevisbaar, alleen je weet pas vrij laat waar je kunt vissen ivm met de waterstand, ik weet igg een aantal diepe stukken waar je zoiezo altijd kunt vissen, en het is vrij moeilijk op met 5 man bij elkaar tezitten, dus je moet met groepjes op pad gaan, dus 2 autos is noodzakelijk

    Wat ook belangrijk is dat je niet in een vakantie gaat, de ourthe heeft vrij veel last van kano's!!
    www.ijsselbarbelen.nl
    [/B]
    Website van IamBarbeel en Mike-ad

    Reageer

    • Barbelenvanger
      Moderator
      • 11-03-2004
      • 499
      • Son

      #3
      goeie info!!
      www.barbelen.nl

      Reageer

      • IamBarbeel
        Met enige kennis...
        • 23-02-2007
        • 342
        • aan de zonnige IJssel

        #4
        Frans, er is ook nog een beslote tijd, ik ga dit even opzoeken/uitzoeken.

        Hopen dat er nog een aantal een weekend mee willen, maar daar ga ik wel vanuit!
        www.ijsselbarbelen.nl
        [/B]
        Website van IamBarbeel en Mike-ad

        Reageer

        • feeder1965
          loves fishing
          • 25-02-2007
          • 217
          • bassevelde ovl

          #5
          hallo
          je bent beter af om te vissen in de semois er zit veel meer vis en er zitten kapitale kopvoorns en barbelen
          vorig jaar ben ik naar poupehan geweest en de eerste dag dat ik er was ben ik direkt om een vergunning geweest in het plaatselijke post kantoor
          groeten tony
          lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen

          Reageer

          • heavy feeder
            on tour
            • 30-07-2007
            • 52
            • Ridderkerk

            #6
            Dit heb ik kunnen vinden over de gesloten tijden:

            "Het vissen op coregonidae, beekforel en regenboogforel is toegelaten vanaf de derde zaterdag van maart tot en met 30 september.
            Het vissen op beekridder en bronforel is toegelaten vanaf de eerste zaterdag van juni tot en met 30 september.
            Het visseizoen voor snoek, baars, snoekbaars, forelbaars en vlagzalm gaat vanaf de eerste zaterdag van juni tot en met 31 december.
            Alle andere vissoorten waarvoor het vissen niet expliciet verboden is, mogen worden gevangen vanaf de eerste zaterdag van juni tot en met de vrijdag voor de derde zaterdag van maart.Het vissen op blankvoorn, rietvoorn, brasem, riviergrondel, karper, kroeskarper, winde, alver en zeelt is het ganse jaar door toegestaan."

            Dus volgens mij mag je t/m 3e zaterdag van maart vissen en is er daarna een gesloten tijd tot de 1e zaterdag van juni. Maar alver en winde en grondel mag je het hele haar vangen en wie controleert op welke vis je gericht zit te vissen...

            Weekendje lijkt mij heel leuk, moet dit alleen hier even met de huisbaas kortsluiten. Ik ben in durbuy geweest op hetzelfde park en heb daar ook gevist en gevangen, alleen dat was in juli en september.
            Vergunningen kunnen ook via interet of terplaatse bij het postkantoor (in Barvaux)

            groet
            Nico

            Reageer

            • IamBarbeel
              Met enige kennis...
              • 23-02-2007
              • 342
              • aan de zonnige IJssel

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door feeder1965
              hallo
              je bent beter af om te vissen in de semois er zit veel meer vis en er zitten kapitale kopvoorns en barbelen
              vorig jaar ben ik naar poupehan geweest en de eerste dag dat ik er was ben ik direkt om een vergunning geweest in het plaatselijke post kantoor
              groeten tony
              Dit is misschien een idee voor later,

              de Ourthe is prima bevisbaar!
              www.ijsselbarbelen.nl
              [/B]
              Website van IamBarbeel en Mike-ad

              Reageer

              • collin
                barbeelverslaafde
                • 18-06-2007
                • 165
                • Eindhoven

                #8
                Ik heb ook wel zin in een weekendje Ourthe.Ben er al te lang niet
                meer geweest om er een mooie bronskleurige barbeel te vangen.
                Goede plekken rondom Durbuy zijn er genoeg.

                Collin.
                Groetjes Collin

                Reageer

                • Joey
                  Witvisser en Roofvisser
                  • 16-05-2006
                  • 122
                  • Breda

                  #9
                  Op http://www.totalfishing.nl/witvis,5,9155.html staat misschien wel een intressant artikel voor jullie.
                  www.beekvissers.web-log.nl

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎