pellets

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • feeder1965
    loves fishing
    • 25-02-2007
    • 217
    • bassevelde ovl

    pellets

    hallo
    zijn er hier vissers die pellets door hun voer jagen ?
    en werkt het ook ?
    persoonlijk heb ik er nog geen vis meer mee gevangen en van groote twijfel ik ook sterk
    laat eens iets horen pro/contra
    groeten tony
    lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen
  • danny69
    Feedervisser
    • 16-03-2005
    • 227
    • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

    #2
    Tony,
    bij ons in Clinge ( en zeker ook in Axel) werkt het wel: gewoon zoals je casters meegeeft met je korf, wat pellets meegeven.
    ik moet er wel bij zeggen dat er door onze vrienden karpervissers veel met pellets gevoerd wordt. De brasems eten daar ook wel hun graantje van mee denk ik.
    Ikzelf heb er al veel succes mee gehad. Niet met gekleurde en geflavourde overigens.

    Tot ziens,
    Danny
    Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

    Reageer

    • brasemvisser24
      Newbie
      • 28-09-2007
      • 39
      • Almere

      #3
      Tony,
      Ik heb een tijdje terug een bak met pellets gekocht en die deed ik door het voer heen.
      het bleek prima te werken en ik weet zeker dat het veel vis opleverd.
      enige nadelen zijn wel dat het lastig schieten is vanuit een katapult (zeker de wat kleinere pellets).
      Maar toen ik eenmaal aan het vissen was met de pellets naast me kwam er een mevrouw langs die haar hond uitliet.
      Die hond rende op mij af.
      dat gebeurt natuurlijk wel vaker dus ik schrok niet alleen bleek dat die hond niet naar mij toerende maar naar mijn bak met pellets.
      ik heb het even nagevraagd en het bleek dat pellets niets anders zijn als fijngemalen hondenbrokken.
      nu heb ik van een andere visser een bepaald soort hondenbrokken gekregen dat zinkt, en dus precies hetzelfde effect heeft als pellets.
      Ook heb ik al van mensen gehoord die ipv hondenbrokken kattenbrokken gebruiken en dat schijnt ook te werken.
      Het kan natuurlijk puur toeval zijn maar met de zinkende hondenbrokken boekte ik betere resultaten dan met de pellets.

      ook moeten de pellets apart van het voer worden bereid.
      je moet alle pellets die je gebruikt samen in een bak doen met water en het water 10 minuten laten inweken.
      de pellets zijn dan nat (duh) maar ook alvast ingeweekt zodat ze sneller hun geur gaan afgeven.

      ik hoop dat je hier wat mee kan

      groetjes Tom
      brasemvisser24

      Reageer

      • bosonkruid
        aaach tuff, haarbal
        • 25-12-2003
        • 1072
        • vorselaar (belgië)

        #4
        hallo Tony,
        Bij ons in Vlaanderen zijn we gewend om op vijvers te vissen waar je zowel brasem als karper kunt vinden en daar word veel met pellets gevoerd en gevist. Ikzelf heb heel goede resultaten met steurkorrels (zinkende) die ik dan door het voer doe en ook bijschiet (max. 9m uit de kant).
        Ik doe ook wat korrels in een potje, net zoveel water erin tot ze net niet onder staan, 1u laten weken en dan kneden tot je een egale bol deeg bekomt waarvan je een bolletje om je haak drapeerd (knikkergrootte).
        Dan vissen zoals op een forelvijver (niet bij de eerste tik aanslaan maar de vis laten doorbijten) en je staat ervan versteld hoeveel vis je op korte tijd kan vangen.
        Voorwaarde is wel dat er genoeg vis op je plaats moet aanwezig zijn en dat hij het voer kent
        Meestal lukt deze methode pas na een 2-tal uurtjes vissen.
        Let wel: dat bolletje is zwaarder dan gewoon aas en zal je dobber ondertrekken bij stroming.
        hopelijk heb je er iets aan
        groetjes Zjul

        PS: Tom, kan je er ook bij zeggen welke die zinkende hondenbrokken zijn want ik ben ook wel geïnteresseerd
        groetjes

        Zjul

        om te laat te komen moet je niet snel zijn

        Reageer

        • de witten
          Newbie
          • 27-06-2006
          • 38
          • overmere

          #5
          tony,

          bij het vaste stok vissen wordt er algemeen gebruik gemaakt van pellets
          maar in het feederen zie ik niet zo direkt het gebruik er van in
          of het zou door het voer moeten gemengd worden
          maar dan zullen het zeker kleine pellets moeten zijn
          want ik denk eens men ze vermaalt dat dan de werking grotendeels te niet is gedaan
          in ieder geval ik volg dit ook op de voet (regel) want het is interessant

          grtz

          ivan

          Reageer

          • feeder1965
            loves fishing
            • 25-02-2007
            • 217
            • bassevelde ovl

            #6
            hallo
            alvast bedankt voor de reaktie
            en die honden brokken gaan binnenkort ook door het voer
            ik weet dat het lukt op vijvers en drukbeviste wateren maar ook in
            kanalen???????????

            ik ga dat eens uittesten

            groeten tony
            lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen

            Reageer

            • brasemvisser24
              Newbie
              • 28-09-2007
              • 39
              • Almere

              #7
              ja ik zal vragen welke het is als ik me niet vergis een op ander eigen huis merk van de c100 maar ik zal het voor je vragen.

              groetjes Tom
              brasemvisser24

              Reageer

              • Rick de visser
                Alrounder&Binder
                • 28-02-2007
                • 166
                • Nw-Roden

                #8
                ik heb wou ook graag met pellets gaan vissen op grote brasem maar mijn hengelsportwikel in de buurt had alleen van die grote pellets voor karper
                hellas

                Reageer

                • electra
                  Joeri
                  • 27-11-2007
                  • 99
                  • boutersem

                  #9
                  [QUOTE=bosonkruid;83029]hallo Tony,
                  Ik doe ook wat korrels in een potje, net zoveel water erin tot ze net niet onder staan, 1u laten weken en dan kneden tot je een egale bol deeg bekomt waarvan je een bolletje om je haak drapeerd (knikkergrootte).

                  werkt bij mij zeer goed. Je kan ze flavouren op deze manier. En als je ze minder lang laat weken dan passen ze perfect op de haak en vallen ze er niet snel af.

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎