JVS Maniac Match 4.50. Is dat iets?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • SjorsV
    Newbie
    • 09-08-2007
    • 40
    • Eindhoven

    JVS Maniac Match 4.50. Is dat iets?

    Hallo Allen,

    Ik heb nu een spro Luxus 3.90.

    Ik zie nu een JVS Maniac Match 4.50 voor 75 euro.

    Is dit naar jullie mening iets als 2e hengel:
    - met 2e wagler op stilstaand water 1.50m ter experiment
    - op Lithse Ham

    Of toch maar beter het geld aan een duurdere Shimano uitgeven?

    gr.
    Sjors.
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

    #2
    als ik op die site kijk dan is die hengel geen 4.50 maar 4.80
    en het is dan alleen die lengte die zo geprijst bij de andere lengtes staan de gewone prijzen nog bij

    ik zou gewoon even verder kijken en verschillende merken beet pakken
    ik ben namelijk ook zoekende naar een goede match hengel van 4.20 maar ben er nog niet uit
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

    Met Vriendelijke Visgroeten



    vaste stokvisser????????

    Reageer

    • Buster
      Met enige kennis...
      • 21-08-2007
      • 311
      • Lingewaal

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door John van der Zee
      als ik op die site kijk dan is die hengel geen 4.50 maar 4.80
      en het is dan alleen die lengte die zo geprijst bij de andere lengtes staan de gewone prijzen nog bij

      ik zou gewoon even verder kijken en verschillende merken beet pakken
      ik ben namelijk ook zoekende naar een goede match hengel van 4.20 maar ben er nog niet uit
      Hoi John
      Als je die match hengel hebt gevonden, zou je dat aan mij willen laten weten, Dobbervissen is mooi hengelen, alleen is dat met een 9 m + hengel niet te doen voor mij. Jan.

      Reageer

      • noekkel
        Frequent aanwezig
        • 13-02-2006
        • 127
        • Assen

        #4
        waarom zo'n lange matchhengel aanschaffen?
        Let's get started!

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #5
          kun je dieper vissen met een vaste opstelling(als je dat zou willen)

          Reageer

          • rickie
            hoe kouder hoe beter
            • 18-11-2005
            • 2377
            • Oldebroek

            #6
            bij wateren dieper dan 2 meter gaat mijn voorkeur automatisch voor 90% uit naar een slidermontage.

            Reageer

            • SjorsV
              Newbie
              • 09-08-2007
              • 40
              • Eindhoven

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door noekkel
              waarom zo'n lange matchhengel aanschaffen?
              Nou, als 2e hengel met een andere dobber ter experiment (je leert sneller eigenschappen van materiaal/montage als je 1:1 kunt vergelijken zonder op/af te hoeven tuigen op 1 hengel), en om verder te kunnen werpen en aanslaan op afstand, zeg 30m+ met ergens 16-20gr lood.

              Voor dat eerste heb ik de lengte niet echt nodig, maarja voor 75 euro (terwijl de rest uit die range 125-170 euro kost) neem ik dat op de koop toe.


              Toch jammer dat er nog niemand zich heeft gemeld die deze hengel in de praktijk kent... anybody out there?

              gr.
              Sjors.

              Reageer

              • spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door rickie
                bij wateren dieper dan 2 meter gaat mijn voorkeur automatisch voor 90% uit naar een slidermontage.
                ja tegenwoordig wel,dat slideren heeft natuurlijk wel een run gemaakt de laatste paar jaar.

                ik kan me van mezelf nog wel herinneren dat ik me die halve vlieg worp eigen gemaakt hebt om met over lengte te vissen.(b.v.5mtr opstelling vast met hengel van 4,20)

                zoals ooit zo mooi beschreven in het boek van Harry groenwold

                maar langere hengels is normaal altijd meer body dus verder gooien meer power bij de dril,dus zwaardere sliders en meer druk op de grootste vissen.

                Reageer

                • Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

                  #9
                  Op de Lithse ham is zo'n lange hengel echt fijner om de afstand te halen. Gooi maar eens 50-60 meter met een kortere stok. Op zich kan het wel hoor daar niet van. Voor het stickfloat vissen is een langere hengel ook aan te bevelen, omdat je beter contact kunt houden met de dobber. Stickfloats zijn niet schuivend verkrijgbaar, dus een langere lengte is functioneler.

                  Verder vis ik op stilstaand water tot 3.5 meter met een vaste montage. Als je een langere hengel hebt dan gooit dat veel prettiger dan met een hengel van 3.90 meter.

                  Ik ken de jvs maniac niet , maar van horen zeggen heb ik vernomen dat het voor dat geld een heel fijne hengel is.
                  Carpe Diem

                  Reageer

                  • KOELI3
                    sensassupper pur sang
                    • 23-11-2007
                    • 162
                    • Heerlen

                    #10
                    JVS Maniac Match

                    Ik heb zelf een Maniac Match 4.20. Ben hier zeer over te spreken, goede actie zowel bij het werpen als drillen. Ik vind het alleen jammer dat de prijs bijna verdubbeld is. Voor de verhoging was de prijs kwaliteit verhouding uitstekend.

                    Ik heb op de lithse ham met de speedmaster van scotthorne gevist.
                    Dit was een geweldige hengel om mee te vissen, kan ik dan ook aanbevelen.
                    Prijs licht echter iets hoger.

                    Met betrekking tot het werpen even het volgende, ik vind zelf een 4.20 meter hengel het fijnste om te vissen. Een veel gemaakte fout echter is dat vaak te licht wordt gevist op de match. Een wat zwaardere dobber bied vaak uitkomst, en doet niet veel verschil aan de beetregistratie.

                    Greetz en succes,


                    KOELI3
                    Groeten,


                    Marc

                    TEAMSENSAS.NL

                    Reageer

                    • SjorsV
                      Newbie
                      • 09-08-2007
                      • 40
                      • Eindhoven

                      #11
                      Thanks Koeli13.

                      Ik heb de JVS Maniac Match 4.80 nu aangeschaft.
                      Ik laat later nog wel even weten hoe die bevalt naast mijn Spro Luxus 3.90.
                      Heb de gok maar genomen via internet besteld, dus nog niet binnen.

                      Overigens klopt het wat Kozmozz zegt dat je met 3.90 oid en de juiste techniek ook best een heel eind kunt werpen. Toch voor die 75 euro lijkt het me een aanwinst waarmee ik weer wat kan bijleren zo gaandeweg voordat ik over 30 jaar met pensioen uiteindelijk iedere dag met de top-Shimano's (die ik dan hoop te hebben) op pad ga.

                      gr.
                      Sjors.

                      Reageer

                      • Buster
                        Met enige kennis...
                        • 21-08-2007
                        • 311
                        • Lingewaal

                        #12
                        Komend weekend zijn er de kortingsdagen bij die Raven winkel in Tilburg, gaat er nog eens 20% af van de 75 euro die de maniac match nu kost , dan kan je er geen buil aan vallen. gr Jan.

                        Reageer

                        • spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

                          #13
                          75 euro en dan nog 20% eraf ...............het zal me een hengel wezen

                          Reageer

                          • Buster
                            Met enige kennis...
                            • 21-08-2007
                            • 311
                            • Lingewaal

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                            75 euro en dan nog 20% eraf ...............het zal me een hengel wezen
                            Moet je aan die vis vragen als hij in je schepnetje zit, ik pas effe, gisteren al veel poen kwijt aan hengelzooi, blijf aan het verzamelen heb jij die ziekte ook ? Kan me niet voorstellen de enige te zijn. lmao: Jan.

                            Reageer

                            • SjorsV
                              Newbie
                              • 09-08-2007
                              • 40
                              • Eindhoven

                              #15
                              Ja, ik zag van die 20% korting volgend weekend, maar mijn ervaring is dat Vlemmix ondanks de uitbreiding ook niet altijd alles heeft liggen (tot wel 1/3 van wat ik altijd nodig heb), dus ik had gemakshalve maar wel via internet voor 75 euro besteld. Bovendien krijg ik de kriebels als het zo druk is in de winkel en is de lol er voor mij af, en het is toch een uur in de auto zitten voor me, dus vandaar.

                              Ja Buster, ik bestel ook altijd te veel eigenlijk, maarja omdat ik (nog) niet zo vaak kan vissen als ik wil (werk/kinderen) is dat ook een manier van off-line visplezier zeg maar ... Toch?

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎