feederhengel met vaste top

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • willie
    Sportvisser
    • 03-12-2005
    • 626
    • wijhe

    feederhengel met vaste top

    hallo ik heb een eigenbouw feeder voor op afstand met een vaste top maar ik gebruik hem helemaal niet daar ik niet zulke grote afstanden vis
    nou wil ik graag verwisselbare toppen er in zodat ik hem voor meerdere wateren kan gebruiken
    kan dit of gaat dan de hele actie uit de hengel

    groeten willie
  • Buster
    Met enige kennis...
    • 21-08-2007
    • 311
    • Lingewaal

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door willie
    hallo ik heb een eigenbouw feeder voor op afstand met een vaste top maar ik gebruik hem helemaal niet daar ik niet zulke grote afstanden vis
    nou wil ik graag verwisselbare toppen er in zodat ik hem voor meerdere wateren kan gebruiken
    kan dit of gaat dan de hele actie uit de hengel

    groeten willie
    Hoi Willie

    Als je losse toppen bij je feeder kan kopen die bij de hengel passen is dat goed te doen. Laat een rvs busje vanaf 8 cm lang draaien met gat binnendiameter voor top en hengel, een wanddikte van 1 mm is genoeg. boor een paar gaatje van 3 mm door het gedeelte wat over de hengel gaat, gebruik een goede konstruktielijm deze zet door die gaatjes uit waardoor het buisje muurvast komt te zitten.
    De toppen zal je dunner moeten schuren of op moeten dikken. Ga je de top opdikken schuur het gedeelte wat het busje in moet wat ruw voor een betere hechting. Herhaal dit tot je aan de diameter bent.
    Gebruik een micrometer bij het afschuren om de top zuiver en strak passend te maken.
    Heb je een stugge pook voor grote afstanden, bedenk of het het wel zinvol is om dit met je hengel te doen.
    En feeder voor dichterbij, hoeft gebruikt ook niet alles te kosten.
    Ik lees wel of de verandering van je hengel gelukt is. Jan.
    Aangepast door Buster; 29-11-2007, 19:47.

    Reageer

    • willie
      Sportvisser
      • 03-12-2005
      • 626
      • wijhe

      #3
      hallo Jan,

      bedankt voor je antwoordt, zo`n hele stugge pook is het niet, ik zal eens vragen aan mijn hengelsport winkel wat hij er mee kan anders blijft de hengel ook maar op zolder liggen dat is ook zonde

      groeten willie

      Reageer

      • Buster
        Met enige kennis...
        • 21-08-2007
        • 311
        • Lingewaal

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door willie
        hallo Jan,

        bedankt voor je antwoordt, zo`n hele stugge pook is het niet, ik zal eens vragen aan mijn hengelsport winkel wat hij er mee kan anders blijft de hengel ook maar op zolder liggen dat is ook zonde

        groeten willie
        Hallo Willie

        Ik weet niet waar je woont ? een busje heb ik zonder kosten zo voor je gemaakt, mocht je het willen proberen.

        Jan.

        Reageer

        • willie
          Sportvisser
          • 03-12-2005
          • 626
          • wijhe

          #5
          hallo Jan ik kom uit wijhe (overijssel) heb de hengel net naar de winkel gebracht hij heeft daar een mannetje voor, daar zou hij het maandag aan vragen,maar hij had er zelf niet zoveel zin aan volgens mij, hij had er geen tijd voor en dat soort praat, mischien was ie ongesteld of zo, ik hoor het maandag wel.
          in ieder geval bedankt voor je aanbod mischien maak ik er nog wel gebruik van.

          groeten willie

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎