deurmat brasems

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • arjan ramaker
    Newbie
    • 23-11-2007
    • 8
    • marienberg

    deurmat brasems

    hai ik vis vaak in een zij stroom van het kannal almelo de haandrik man en vang brasems van dik 50cm
    ik vis dan liever met brood maar maden wil er ook wel
    niet alte veel voeren en dan grote brasems vangen maar ik heb vaak het probleem dat ik een opsteker krijg en haal ik dan op zit er niks aan
    en laat ik hem liggen zit er oom niks aan
    weten jullie misschien wanneer ik dan moet ophalen??
  • kevinbolks
    Komt net kijken
    • 21-11-2007
    • 88
    • Marienberg

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door arjan ramaker
    hai ik vis vaak in een zij stroom van het kannal almelo de haandrik man en vang brasems van dik 50cm
    ik vis dan liever met brood maar maden wil er ook wel
    niet alte veel voeren en dan grote brasems vangen maar ik heb vaak het probleem dat ik een opsteker krijg en haal ik dan op zit er niks aan
    en laat ik hem liggen zit er oom niks aan
    weten jullie misschien wanneer ik dan moet ophalen??
    Je kunt beter wel wat voeren om de vis op je plek te houden.Of met brood of wat anders.

    Reageer

    • arjan ramaker
      Newbie
      • 23-11-2007
      • 8
      • marienberg

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door kevinbolks
      Je kunt beter wel wat voeren om de vis op je plek te houden.Of met brood of wat anders.
      oke bedankt maar de dobber gaat omhoog (opsteker)en gaat dan plat liggen

      Reageer

      • Theo de Kreij
        VOERBOER
        • 03-06-2003
        • 2345
        • Zoetermeer

        #4
        Wanneer de dobber omhoog komt en plat gaat liggen houd dat in dat de vis de haak heeft opgepakt en zich opricht. Brasem aast met de bek naar beneden. Blijkbaar lig je met een groot deel van je lood op de grond anders komt de dobber niet zover omhoog. Sla dan altijd schuin aan in plaats van recht omhoog.
        Vraag je eens af of al dat lood wel op de grond moet liggen. Meestal is dat niet nodig. Hou ook een centimeter of 20 tussen je haak en je eerste loodje. Dan heeft de vis meer vrijspel om de beaasde haak goed op te nemen.
        Mvrgr,

        Theo de Kreij.

        ********************************
        Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
        ********************************

        www.peche-tackle-europe.com

        Reageer

        • PeBo
          Hengelaar
          • 29-09-2007
          • 2636
          • Oosterhout

          #5
          Arjan,
          Ik denk dat je dik veel vis op je voer hebt liggen. De opstekers die je krijg is geen beet, maar je hebt last van lijnzwemmers. Probeer eens een stuk naast je voer te vissen als je hier veel last van hebt. Vooral in het voorjaar als de brasem schuurt, gaan ze dit doen op je aas en lijn. Als je een echte opsteker hebt moet je even wachten met aanslaan tot je dobber wegloopt (dus weer naar beneden gaat). Ook dan kan je er nog alleen een schup aan hebben hangen. Als je op deze manier vist heeft de vis altijd het aas diep genomen dus vergeet je hakensteker niet. Kan je dan nog niet bij de haak dan gewoon het stukje lijn afknippen en een nieuwe haak zetten. De vis heeft hier geen last van omdat de haak er met een paar dagen uitkomt. Overigens ik vis ook graag zwaar aan de grond dus jou probleem was wel herkenbaar. Dat voerrecept zou ik we willen hebben.

          Groeten,
          PeBo.
          ]Member of the Easterwood dreamteam.
          Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

          Groeten,
          PeBo.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎