Met de Bolognése hengel vissen.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Buster
    Met enige kennis...
    • 21-08-2007
    • 311
    • Lingewaal

    Met de Bolognése hengel vissen.

    Hoi sportvissers.

    Zijn er vissers die ervaring hebben met het bolognése vissen, en mijn vragen over deze manier van vissen willen beantwoorden.
    Waar moet een basis uitrusting uit bestaan, om op de meeste wateren uit de voeten te kunnen.
    Welke hengel lengte is prettig om mee te vissen, wat zijn de meest gangbare dobbers, en wat draagvermogen hebben die.
    Is een simpele matchmolen voldoende in de praktijk.
    Zomaar een paar vragen, mocht iemand de tijd vinden om ze te beantwoorden, ben ik deze daar dankbaar voor. Jan.
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

    #2
    Je moet even een paar Witvis totaal magazines hebben van een jaar of wat geleden. Daarin staan stukken van Leo Wouters over alle facetten van het bolovissen.

    Verder heb ik geen ervaring met deze manier van vissen. Dobbers zijn peervormig van 5 tot 10 gram met dikke antennes. Normale matchmolen volstaat.

    Als je wilt kan ik wel uitzoeken welke uitgaven van WT je moet hebben, deze kun je zo aanvragen bij publishinghouse.
    Succes
    Sjaak van Voorden

    Reageer

    • spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

      #3
      ik heb zeker 10 jaar geleden in een vlaag van verstandsverbijs****** 2 bolo's gekocht mooi hoor 2 keer mee gevist.

      leuke sport maar niet echt voor de wedstrijdvisser,zodoende blijven ze eigenlijk altijd thuis.

      Reageer

      • Buster
        Met enige kennis...
        • 21-08-2007
        • 311
        • Lingewaal

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door SvVoorden
        Je moet even een paar Witvis totaal magazines hebben van een jaar of wat geleden. Daarin staan stukken van Leo Wouters over alle facetten van het bolovissen.

        Verder heb ik geen ervaring met deze manier van vissen. Dobbers zijn peervormig van 5 tot 10 gram met dikke antennes. Normale matchmolen volstaat.

        Als je wilt kan ik wel uitzoeken welke uitgaven van WT je moet hebben, deze kun je zo aanvragen bij publishinghouse.
        Succes
        Dank je Sjaak
        Er begint wat bij me te dagen, als ze er nog zijn moeten er wat van die boeken op zolder liggen. Ik ga er vanavond nog naar zoeken, en hoop dat het de goede zijn. Jan.

        Reageer

        • Buster
          Met enige kennis...
          • 21-08-2007
          • 311
          • Lingewaal

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
          ik heb zeker 10 jaar geleden in een vlaag van verstandsverbijs****** 2 bolo's gekocht mooi hoor 2 keer mee gevist.

          leuke sport maar niet echt voor de wedstrijdvisser,zodoende blijven ze eigenlijk altijd thuis.
          Zonde, waarom kan bolovissen geen aanvulling op de wedstrijdvisserij zijn, doen de Italianen toch al jaren, en vaak met goed resultaat. Jan.

          Reageer

          • Roha
            pennenbouwer
            • 18-04-2005
            • 1175
            • Nijverdal

            #6
            Op het laatste WK voor clubs was het techniek om vis te vangen. Ook vergeet ik nooit meer het resultaat van Henk de Reus tijdens het NK zoet individueel in Giethoorn (2005). Die man viste een tweede plaats op het podium met de bolognese hengel!

            De techniek is beperkter inzetbaar dan de match of vaste stok. Maar bij gunstige weersomstandigheden (voor een goed beheersbare opslag) kun je echt potten breken
            Groet'n,

            Ronald


            ><((('<><((('<><((('>
            www.dobberbouw.nl

            Reageer

            • jodoti
              Vrije witvisser
              • 03-02-2007
              • 207
              • Tilburg

              #7
              Zonde, waarom kan bolovissen geen aanvulling op de wedstrijdvisserij zijn, doen de Italianen toch al jaren, en vaak met goed resultaat. Jan.

              Ja, precies, die hebben er al menige wedstrijd mee gewonnen ook.

              Reageer

              • spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

                #8
                ja nou vissen jullie natuurlijk veel wedstrijden in italie ,ik dus niet.

                dat kun je niet vergelijken met deze situaties hier.

                als je ek of wk vist zul je wel moeten ja

                Reageer

                • Roha
                  pennenbouwer
                  • 18-04-2005
                  • 1175
                  • Nijverdal

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                  ja nou vissen jullie natuurlijk veel wedstrijden in italie ,ik dus niet.
                  Giethoorn wordt ook wel "Hollands Venetië" genoemd. Wil je dus eens (lekker dicht bij) in 'Italië' vissen kun je daar ook terecht.

                  Lokvoer; Spaghetti Bolognese

                  haakaas; Parmenzaanse kaas of Parma ham.
                  Groet'n,

                  Ronald


                  ><((('<><((('<><((('>
                  www.dobberbouw.nl

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎