PDA

View Full Version : Preston CXR M600

RoyvH
02-01-2008, 20:41
hallo,

De kogel is bij mij en mn vader dan eindelijk door de kerk wij zijn gezwicht voor een mooie hengel van preston de cxr 600
nieuw voor het jaar 2008
ik ben benieuwd of iemand al praktijk ervaring heeft met deze hengel
gewoon omdat ik nieuwsgierig ben hoe hij iemand bevalt

wat mij erg opviel ik heb de hengel 3x zon half uur vast gehad

is dat de hengel op 13 meter nog lekker in gewicht is en naar mijn mening relatief strak tov een sensas van bv 1000 euro

als ik een sensas van 2000 in mn handen heb ja dan is die weer beter maar das ook een heel ander prijskaartje natuurlijk

op 13 mtr zou de hengel onder de 1000 gr zitten

en is ook niet zo dik

nu wachten tot hij binnenkomt 3 week jan volgens mij

KOELI3
03-01-2008, 08:43
Hallo Roy, ik ken de hengel zelf niet, maar heb er wel een recensie over
gelezen. Als de hengel je goed in de hand ligt, heb je een goede keuze gemaakt.

Ik vis zelf met sensas, ben hier zeer over te spreken.

Met betrekking tot het gewicht:

Het gewicht van een hengel is niet alleen belangrijk, als het gewicht laag is maar de balans van de hengel slecht kan deze toch nog zwaar aanvoelen.

Aangezien de preston je goed in de hand ligt, denk ik dat de balans
goed is bij die hengel. Bovendien heeft die een vrij hoge elastiek rating,
dus hij lijkt me ook sterk.

In ieder geval veel succes ermee, en goede visvangst. :wavey:

odul
22-01-2008, 13:30
hallo,

wij zijn gezwicht voor een mooie hengel van preston de cxr 600
nieuw voor het jaar 2008

Hallo Roy

Heb je hem al? en hoe vist hij?

Odul

he11je24
19-03-2008, 19:05
ben ook van plan om deze hengel te gaan kopen maar wil graag weten hoe die jllie bevalt kan aan de waterkant vreselijk tegenvallen

odul
19-03-2008, 20:09
ben ook van plan om deze hengel te gaan kopen maar wil graag weten hoe die jllie bevalt kan aan de waterkant vreselijk tegenvallen

Prima koop, deze hengel is superstrak en geeft mee als het moet! De vis wordt perfect aangeslagen zonder zwieberen!

Odul

RoyvH
19-03-2008, 22:35
je heb er nu enkele keren mee gevist is echt een top hengel

zeker voor die prijs

als je iets echt beters wilt moet je al richting de 1600 euri gaan bij sensas of maver

maar ja .... of dat dan ook echt beter is

iig ik ben super tevreden

KOELI3
19-03-2008, 22:58
Ik heb de hengel afgelopen weekend in de handen gehad. Was aangenaam verrast over de balans en aktie, alsmede het gewicht. Dit zegt niks over de praktijk natuurlijk, maar voor de prijs hoef je het niet te laten. Lijkt me zeker een goede stok!

Bovendien zijn de topsetten ook aangenaam geprijst, dus een setje of 3 erbij kopen en je zit nog onder de 1000

he11je24
20-03-2008, 13:49
Mooie berichten heb hem inmiddels besteldt met twee vierdelige topsetten en een 4 delige cupset laat weten hoe die vist

Maikel
26-07-2008, 20:47
Ook al is dit een wat ouder topic wil ik toch ook nog even reageren.

Ik heb vandaag een preston cxr 500 gekocht op 11,5meter met mini extention en heb er ook al mee gevist en ook deze hengel is echt heel erg strak alleen vind ik hem wel gevoelig voor de wind maar dat komt waarschijnlijk ook door de dikte van de hengel want die is toch echt wel 1 van de dikkere vergeleken met alle anderen.

Een extra topset 4 delig kost 89 euro dus dat valt ook heel erg goed mee.

Is de cxr600 een heel stuk dunner dan?

RoyvH
26-07-2008, 21:51
nee de 500 en de 600 zijn qua body gelijk

alleen het soort carbonfibre verschild waardoor de 600 iets strakker en lichter is