Sleurhengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

    Sleurhengel

    Nu ik een paar keer mee heb gedaan aan een wintercompetitie hier in de buurt, ben ik opzoek naar een echte sleurhengel:
    20 kilo aan voorns tijdens een wedstrijd = HAAST

    max. 9.5 meter lang een redelijk prijsje zou ook mooi zijn.
    iemand een sugestie ?
  • vissertje
    Frequent aanwezig
    • 03-04-2007
    • 136
    • brunssum

    #2
    hoi jeroen
    ik heb zelf de pro-canal van browning dit is een echte sleurhengel van 9,40 meter en kost ongeveer 120 euro

    Reageer

    • Ramon Ansing
      tsjah?
      • 27-06-2006
      • 760
      • Tolbert

      #3
      de cormoran inter-pole met kruiswikkeling.. shakespeare heeft ze ook die kruiswikkel blanks zijn supperstak niet duur en enorm sterk

      Reageer

      • janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

        #4
        Ik heb 2x valencia 7mtr geweldige stok elastiek van 2,2 mm in de top voorns van 3 tot 5 ons geen probleem ,mijn hoogste score in drie uur bijna 20 kg ,maar Marcel heeft al een resultaat van 29 kg in drie uur met de valencia,en dat lukt je niet met een zacht hengeltje,waar je vis bij tijd en wijlen tot een meter of drie langs een hoge haven muur om hoog moet trekken Dus voor mij voor het sleur werk valencia.
        Groeten van Jan de visser

        Reageer

        • 4x14
          Banned
          • 10-12-2006
          • 849
          • Brielle

          #5
          wil je telescoop of een oversteek/insteek ?

          ik heb zelf ook een sensas valencia 7m dat is telescoop, geweldige sleurhengel je tilt er zo voorns van een kilo mee als het moet. maar ik heb persoonlijk liever een oversteek bijvoorbeeld omdat je dan toch makkelijker kan schakelen en een deeltje erbij kan steken na verloop van tijd dan ga je ze toch weer vangen. shimano beastmaster margin, mooie hengel

          Reageer

          • spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door 4x14
            wil je telescoop of een oversteek/insteek ?

            ik heb zelf ook een sensas valencia 7m dat is telescoop, geweldige sleurhengel je tilt er zo voorns van een kilo mee als het moet. maar ik heb persoonlijk liever een oversteek bijvoorbeeld omdat je dan toch makkelijker kan schakelen en een deeltje erbij kan steken na verloop van tijd dan ga je ze toch weer vangen. shimano beastmaster margin, mooie hengel


            sterk maar te zacht ,spro cresta heeft ook een paar mooie types de s7/12 dacht ik dat wel een mooie was.

            p.s stefan ik dacht dat je er vanaf wilde

            Reageer

            • 4x14
              Banned
              • 10-12-2006
              • 849
              • Brielle

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
              p.s stefan ik dacht dat je er vanaf wilde
              wil ik ook, maar ik heb het geld er niet voor om 2 andere stokkies te kopen.
              ik dacht dat die margins wel mooie stokken waren voor het havenwerk, zal ik dan toch die zware valencia moeten houden en maar naar de sportschool gaan ?

              Reageer

              • spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door 4x14
                wil ik ook, maar ik heb het geld er niet voor om 2 andere stokkies te kopen.
                ik dacht dat die margins wel mooie stokken waren voor het havenwerk, zal ik dan toch die zware valencia moeten houden en maar naar de sportschool gaan ?
                nou je zegt het stefan maar zo gek is dat niet natuurlijk.
                vroeger toen de vangsten in denemarken nog goed waren gingen sommige mensen ook een 2 of 3 maandjes van te voren naar de sportschool .

                toen waren er dag vangsten van 140 kilo of meer en ja als je dat 4 dagen achter mekaar moet doen dan vallen er mensen af hoor zere armen zere rug kapotte vingertoppen ingescheurde nagels.

                je kan er eens over nadenken er zit een sportschool in de buurt bij je toch.

                vroeger heb ik het ook jaren gedaan voordat ik ging powerliften en ik heb er nog steeds plezier van.

                Reageer

                • jeroenk
                  zolang er geen ijs ligt..
                  • 27-12-2005
                  • 1490
                  • Oldebroek

                  #9
                  Ben inmiddels voorzien, kwam bij Zunnebeld een Ron Thompson Holograph 6.80 meter tegen. 50% korting dus kon m niet laten staan. superhard carbon, ik zal m zaterdag gelijk moeten testen ben k bang voor. top is er al uit. mega grootte bus erop, 1.8 elastiek erin: Knallen

                  Reageer

                  • spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

                    #10
                    zo ben ze net wezen halen hoor de cresta's wat een heerlijke harde pijp

                    strak licht en dun van diameter en dik van wand en met een mooie prijs hahahahaha


                    zondag gelijk aan de bak ermee

                    Reageer

                    • rickie
                      hoe kouder hoe beter
                      • 18-11-2005
                      • 2377
                      • Oldebroek

                      #11
                      beastmaster margin is inderdaad een zachte hengel, je kan er goed mee sleuren, maar bij echt snel roppen ben ik bang dat ik er doordruk met mijn duim (zal niet zomaar gebeuren hoor, maar dat gevoel remt je toch...).

                      Voor het echte sleurwerk heb ik 2 x een banax 7000. Dat is echt een stuiterharde hengel waar je bij wijze van spreken met je klompen op kan staan.

                      Reageer

                      • spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door rickie
                        beastmaster margin is inderdaad een zachte hengel, je kan er goed mee sleuren, maar bij echt snel roppen ben ik bang dat ik er doordruk met mijn duim (zal niet zomaar gebeuren hoor, maar dat gevoel remt je toch...).

                        Voor het echte sleurwerk heb ik 2 x een banax 7000. Dat is echt een stuiterharde hengel waar je bij wijze van spreken met je klompen op kan staan.
                        ik heb wel eens gehoord dat een kopie is van de shimano diaflash.

                        delen schijnen ook te passen op mekaar ,banax is wel harder.

                        volgens een visser van hetkan het haast niet uit mijn muil krijgen vlemmix team

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎