lengte onderlijn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • electra
    Joeri
    • 27-11-2007
    • 99
    • boutersem

    lengte onderlijn

    hallo,
    gebruiken jullie steeds dezelfde lengte van onderlijn of is de lengte afhankelijk van de omstandigheden? (weer, water, vissoort, ...)
    ik heb net geprobeerd met onderlijntjes van 22 cm. ik heb de indruk dat ik met de langere meer vang. Hoe kan dit komen?
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door electra
    hallo,
    gebruiken jullie steeds dezelfde lengte van onderlijn of is de lengte afhankelijk van de omstandigheden? (weer, water, vissoort, ...)
    ik heb net geprobeerd met onderlijntjes van 22 cm. ik heb de indruk dat ik met de langere meer vang. Hoe kan dit komen?
    maak je lijntjes op een lengte dat bergt makkelijk op,je hebt daar dan weer mappen [Sensas ]voor waar je dan weer lijnen in op kunt bergen met verschillende lengte 's
    daar kun je wel lijnen in op bergen van 15 cm tot 50 ,dus wat je maar wilt.
    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

      #3
      Ik heb vanmorgen je vraag nog even bekeken ,en dat van de zelfde lengte maken van onderlijnen is niet je probleem ,mijn bedoeling was uit te leggen dat je met het maken van diverse lengte je gemakkelijk kan variëren,en dat je daarna je lengte aan kan passen naar het moment ,het is nooit eender, dus va wisselen van lengte kan dan de truc zijn soms korte lijnen en dan weer wat langer, lange onderlijnen geven meer kans op vis ,maar de vis kan van alles doen met je onderlijn zonder dat je het in de gaten hebt,vandaar dat met de vaste hengel toch wel een standaard lengte word gebruikt die schommelt tussen de 10 en 20 cm ,maar kort samen gevat komt het er op neer dat je aas presentatie met een lange onderlijn wat trager is als met een korte ,maar dat kun je ook bereiken door je lood wat hoger te zetten ,en daar om denk ik dat je beter uit kan gaan van een lengte onder lijn ,en dan met je lood ,de aas presentatie regelen
      Groeten van Jan de visser

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎