gamakatsu

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • electra
    Joeri
    • 27-11-2007
    • 99
    • boutersem

    gamakatsu

    hallo,
    heb dit weekend de haakjes van gamakatsu geprobeerd. Was het even beu alles zelf te maken en he dan maar een kant en klaar pakje gekocht. Heeft nog iemand de ervaring dat deze haakjes zeer snel hun scherpte verliezen? Zoja, welke raad je me dan aan?

    referentie:
    Bks-1010R Roach 22cm Competition Range
  • Jim
    Frequent aanwezig
    • 25-09-2003
    • 132
    • kessel

    #2
    Ik gebruik van de boekjes haak 1810B maat 8 TM 16 lengte 1 meter of 75 cm

    Suc6
    Jim

    Reageer

    • Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

      #3
      Met de boekjes van Gamakatsu heb ik alleen ervaring met de 2210 series voor de feeder en soms de match... naar alle tevredenheid overigens. De 1010 serie gebruik ik voor het verse de vase-gebeuren, in de maten 18 en kleiner. Ik vind ze daarvoor heel geschikt.
      De haak waar ik meestal mee start en wat ook mijn favoriet is voor de voornvisserij, het 'doorhalen' en het allround-gebeuren is de 1310. Vlijmscherp en oersterk. Als het om de brasem en het leunen gaat kies ik weer liever de 2210, omdat het puntje een beetje naar buiten gebogen is.... (nu is dit geen wet van Meden en Perzen, het is gewoon persoonlijke voorkeur, ik denk wel dat je je beter kunt beperken tot 3 of hoogstens 4 type haakjes en niet tig series in je kist mee moet zeulen. Ik geloof namelijk niet zo in de theorieen dat je voor elke aassoort en elke andere hengel, water, onderlijn of dobber weer een ander soort haakje moet pakken...)
      groet,
      Eduard

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎