even een vraag over mijn nieuwe feeder?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • catcher
    alszememissenbenik.......
    • 10-04-2007
    • 3
    • helden

    even een vraag over mijn nieuwe feeder?

    enige tijd geleden heb ik een nieuwe feeder gekocht, echter bij het in elkaar zetten van de delen ,zie ik dat het eerste deel niet geheel aansluit.
    de verbinding word gemaakt met lange carbon pennen ,het eerste deel zit muurvast maar er blijft +/-2tot 3 centimer over wat niet aansluit.
    mijn vraag is ,is de carbon pen sterk genoeg of moet deel 1 en twee toch helemaal tegen elkaar zitten ?
    (ron thompson specimen hunter)
  • lolo
    Geniet maar niet met mate
    • 01-05-2003
    • 3873
    • Weesp

    #2
    Hoi ,
    1 ding is zeker als de hengel niet goed aansluit dan zal je niet optimaal van je hengel kunnen profiteren .
    Daarbij maak je de kans ook je hengel te breken met inwerpen.
    Als je er geen vertrouwen in hebt terug gaan naar de winkelier .
    gr lolo
    Groetjes
    Johnny

    Match
    Feeder
    Stok

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      #3
      Hoi Catcher,

      Dat hoort zo. Je koopt zo'n hengel vaak op de groei. Door slijtage zal het gat groter worden en daarom heb je wat speling nodig.

      Groeten
      Dennis
      Carpe Diem

      Reageer

      • catcher
        alszememissenbenik.......
        • 10-04-2007
        • 3
        • helden

        #4
        bedankt Dennis

        lijkt me inderdaad logisch.

        Reageer

        • Buster
          Met enige kennis...
          • 21-08-2007
          • 311
          • Lingewaal

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door catcher
          enige tijd geleden heb ik een nieuwe feeder gekocht, echter bij het in elkaar zetten van de delen ,zie ik dat het eerste deel niet geheel aansluit.
          de verbinding word gemaakt met lange carbon pennen ,het eerste deel zit muurvast maar er blijft +/-2tot 3 centimer over wat niet aansluit.
          mijn vraag is ,is de carbon pen sterk genoeg of moet deel 1 en twee toch helemaal tegen elkaar zitten ?
          (ron thompson specimen hunter)
          Hoi Catcher.

          De pen en gat verbinding van je feeder delen zijn enigzins conisch of taps zo je het wil noemen. Meestal is het verschil een 0.3 mm, hangt een beetje van het merk hengel af, en de lengte van de pen, en is alleen met een micrometer te meten. Dat zorgt er voor dat je de verbinding altijd vast in elkaar schuift. Zouden de delen nu al tegen elkaar aan zitten dan zal bij de geringste slijtage de delen niet meer vast te zetten zijn, en gaat je de hengel uit elkaar bij het ingooien. Soms kom je bij winkeliers feeders tegen met een verschil in conisch zijn van gat of pen dat hoeft maar een 0.10 mm te zijn. Dat merk je als je die hengel in elkaar schuift en er even mee gaat zwiepen. Die 0.10 ruimte verschil geeft dan een tikkend geluid. Het spreekt vanzelf dat die hengeldelen nooit goed vast komen te zitten, de klanten die dat weten zullen deze hengel dan ook laten staan. Dit soort foute winkeldochter feeders koop ik graag en kosten me weinig omdat ik wel weet hoe dit op te lossen is. Jan.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎