pva zakjes voor feederen??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

    pva zakjes voor feederen??

    Op de vijver waar ik vis geldt een voerbeperking van een kilo nat voer per wedstrijd.
    Nu vraag ik me af, als ik met de feeder vis en mijn voer is op, zouden deze pva zakjes vol met aas dan een idee kunnen zijn om bij te voeren?
    Hoelang duurt het voordat deze zijn vergaan en heeft iemand het al geprobeerd?
    ( ik ken overigens deze zakjes en de werking ervan niet...)
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door ironny
    Op de vijver waar ik vis geldt een voerbeperking van een kilo nat voer per wedstrijd.
    Nu vraag ik me af, als ik met de feeder vis en mijn voer is op, zouden deze pva zakjes vol met aas dan een idee kunnen zijn om bij te voeren?
    Hoelang duurt het voordat deze zijn vergaan en heeft iemand het al geprobeerd?
    ( ik ken overigens deze zakjes en de werking ervan niet...)
    een kilo voer op een vijver is genoeg hoor.

    meer aas in je korf doen en minder voer gebruiken dan heb je er ruim voldoende aan.

    alleen op de grote rivieren gebruik ik meer dan een kilo voer

    Reageer

    • janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

      #3
      Het feederen op een vijver met een vijfvaksvoerkorf gaat met een kilo voer gemakkelijk lukken ,je zal moeite moeten doen om 1kg in vijf uur weg te gooien echt 1 kilo is zat voor een leuke vis dag.
      +casters een halve ltr.
      + een of twee blikjes mais.
      Ik denk dat je hier de dag wel mee door komt.
      Groeten van Jan de visser

      Reageer

      • ironny
        Moderator
        • 04-04-2006
        • 1377
        • Hamont

        #4
        helder, ik kom er meestal ook wel makkelijk mee toe,
        maar even naar de vraag terug, is het een idee om met zo n pva zakje alleen aas te brengen?
        Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #5
          ja karpervissers weten meer van de oplossnelheid ik dacht dat zakjes vrij snel smelten sneler dan kous iig.

          maarja als je ingooit gelijk beethebt en slaat en je strooit een half lekkende zak terug door die sloot ,ik weet het niet.

          het is toch echt voor een beetje de statische visserij.

          ik vind het niks iig,ik denk als je natte casters of wormen in zo'n zakje gooit dat je niet snel genoeg bent om het weg te slingeren.

          Reageer

          • brielsemaasliefhebber
            vis gek
            • 06-06-2006
            • 1231
            • Brielle

            #6
            Inderdaad martijn die zakjes lossen heel snel op.Ik heb ze vaak bij het karper vissen gebruikt.Zodra het met vocht in aanraking komt dan los het op.En dan nog een bijkoment probleem is het in gooien dat is een heel stuk moeilijker en niet zuiver meer.Als je te hard gooit valt het er af en dan heb je na een paar keer gooien overal voer liggen.Nee ik zou het niet gebruiken.
            GROETEN VAN EEN VIS GEK

            Reageer

            • ironny
              Moderator
              • 04-04-2006
              • 1377
              • Hamont

              #7
              bedankt voor je reactie, eens kijken of ik toch eigenwijs ga zijn en het eens probeer...
              Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

              Reageer

              • Kosmozz
                Match en Feeder
                • 25-07-2005
                • 1959
                • Hannut

                #8
                Als je er aas in doet, dan moet het ofwel kurkdroog zijn of in olie gedrenkt zijn, een visolie bijvoorbeeld. Als het zakje in olie gedrenkt is, dan komt het aas er niet direct uit. Kijk die Korda DVD maar eens, daar hebben ze het over het brengen van voer en aas met van die pva zakjes.

                Groeten
                Dennis
                Carpe Diem

                Reageer

                • Ramon Ansing
                  tsjah?
                  • 27-06-2006
                  • 760
                  • Tolbert

                  #9
                  Wil heel goed hoor, in engeland vissen ze zelfs met het maggot sticky. Dat is een funwebje helemaal vol met maden, het licht aan de water temp hoe snel het oplost hoe kouder hoe langzamer. Je kan er prachtige compakte voerplekjes mee maken als je er bijvoorbeeld pellets in doet en daar bovenop je aas bijv een mais korreltje. Die valt super goed op en word vaak als eerste gepakt. Als je er mais, hennep of dergelijke indoet ff "afdrogen"en olie erbij gebeurt er niet zoveel, door de olie plakt het pva een beetje en kan je van een zakje een hele mooie ronde bal maken....

                  suc6

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎