Dropshot vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Machinehead
    Zeelt en Karper visser
    • 07-07-2007
    • 146
    • Houten

    Dropshot vissen

    Heeft er iemand hier op het forum ervaring met Dropshotten?
    Voor de gene die niet weten wat drop shotten is zou ik het even verkort uit legge;
    Dropshotten doe je met een shadje die midden op je onderlijn zit. De onderlijn bestaad uit 28 tot 35/100 Fluorcarbon. Het is dus belangrijk dat je de haak op een hoek van 90 graden op je onderlijn zet. De haak kan een worm haak maat 2 zijn. Echt kleiner kun je beter niet gaan. Omdat er nog een shad doorheen moet en er moet vrije ruimte overblijven.
    De shad moet niet langer als 4 Inch zijn ( ongv 10 cm ) En het belangrijkste is, Dat je shad drijft. Anders heeft het dropshotten geen effect.
    Het loodje kan gewoon een wartel loodje zijn van ongeveer 20 gram. Maar er zijn ook speciale dropshot loodjes op de markt. Deze zijn heel makkelijk te verstellen.



    Nu is mijn vraag zijn er mensen die op deze manier vissen?
    Ik vis er namelijk zelf mee ( heb pas 2 sessies gehad xD ). Maar nog niets gevangen. En heb nog wat kleine vraagjes
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

    #2
    Hallo

    ik zou het zo niet doen veel te star
    gr Gerard

    Reageer

    • electra
      Joeri
      • 27-11-2007
      • 99
      • boutersem

      #3
      Ik vis al even zo. Heb er al veel mee gevangen. Maar shads van 10 cm zijn te groot. En ze moeten niet drijven. Als je een standout haak neemt kan die een lichte shad wel dragen. Ik vis zelfs met twisters op deze manier. Twisters van 5 cm zonder standout haak. Heel mooie actie en levert veel vis op. En niet alleen kleine.Je moet op verschillende dieptes porberen. Daarom gemakkelijk een dropshotlood. En vooral wat de meeste mensen verkeerd doen: Niet te snel vissen. Laat de shad, twister zijn actie zelf maken door de stroming.
      Heb ook al geprobeerd met streamers, maar die doen het niet voor mij. Waar je vist, kan je daar met een andere methode vis vangen?

      Reageer

      • Machinehead
        Zeelt en Karper visser
        • 07-07-2007
        • 146
        • Houten

        #4
        Ik heb het geprobeert op stekken waar zeker weten roof vis zit en waar ik ze met pluggen wel vang. Zoals jacht havens, en Sluizen complexen.
        Ik gebruik Hawg shads. Deze zijn 3 Inch, het langzaam binne vissen doe ik doormiddel van mijn molen gewoon op te draaien. Is dit wel goed?
        Ik gebruik geen stand out haken maar gewoon Worm haken van Gamakatsu maat nr 2.
        De dieptes, in hoevere moet ik dat doen? Je kunt namelijk je lood van 0 tot 60 cm over je draad verschuiven. Nu weet ik niet op wat voor diepte ik moet zitten omdat ik nooit verticaal. Meestal probeer ik verschillende dieptes, Maar heb er nog geen aanbeet mee gehad. Dus kan ik me ook niet echt bedenken wat het goede is.
        Is dropshotten ook te gebruiken in parkvijvers?
        Greets

        Reageer

        • electra
          Joeri
          • 27-11-2007
          • 99
          • boutersem

          #5
          je kan dit gebruiken op parkvijvers maar daar verkies ikzelf een meer actieve manier van vissen. Op dropshotten moet je oefenen net zoals andere manieren van kunstaasvissen. Probeer zoveel mogelijk uit, dieptes, shads, twisters,... Vroeg of laat vang je die ene vis wel en dan ben je vertrokken. Volgens mij vis je nog te snel. Je mag een shad aan deze montage zelfs stil laten hangen. Dit moet je doen!!!! ALs je erna even iets beweegt krijg je meestal de aanbeet. Als je shads hebt van goede kwaliteit zorgen ze zelf voor actie door onderstroom.
          succes

          Reageer

          • warassassin
            slijkvisser
            • 30-08-2007
            • 35
            • bonheiden

            #6
            dropshot vissen

            en trukje bij het maken van je rig is, na het monteren van de haak, de onderkand van de draad nog eens door het oogje steken. zo krijg je en beter opwippende shad
            Het is beter om te vissen zonder te vangen, dan the vangen zonder te vissen

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎